Kan je een logo verwijderen met Magix.

Bofido schreef op 24.11.2020 om 15:07 uur

Hallo een ieder.

Ik heb de volgende vraag.

Ik heb net een bestand op de computer en daar boven in de linker hoek staat elke keer 16 Bit kan je dat ook verwijderen met magix.

Je kan het beeld ook niet verkleinen daar staat het niet ver genoeg voor in de hoek helaas.

Het orginele bandje is er ook niet meer anders kon het misschien met de camera weer uit gezet worden en opnieuw op de computer maar helaas is dat ook niet van toepassing op dit moment.

Daarom de vraag kan het ook anders.

Reacties

mi-bo schreef op 24.11.2020 om 15:22 uur

@Bofido

Beste Bofido,

Misschien heeft U iets aan deze uitleg, met wat experimenteren kan er een hoekje van gemaakt worden.

http://www.mi-bo.magix.net/album/alle-albums/!/oa/7506856/

Sc6

M.vr.gr

Michael/ Forum Moderator

Bofido schreef op 24.11.2020 om 15:47 uur

''Het lijk Overtoom wel''

Maar helaas daar had ik ook al aan gedacht.

Maar daar zit het te ver van de kanten af.

mi-bo schreef op 24.11.2020 om 15:50 uur

@Bofido

Beste Bofido,

en dan dit idee als de zwarte of andere kleur balk is verkleind dat met optie 3D

gebruiken, die kunt u overal naar toeschuiven, zie voorbeeld

Sc6

Michael

mi-bo schreef op 24.11.2020 om 16:00 uur

@Bofido

beste Bofido,

hier staat het wat verder vanaf de lijnen.

en met chroma Keying iets wazig maken

Sc6

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m meer info ( PNG )

mi-bo schreef op 24.11.2020 om 16:15 uur

@Bofido

Beste Bofido,

mijn antwoord was gebaseerd op MAGIX vdl 2021 Prem.

Maar U heeft MAGIX video Pro X

Dan is het volgende mogelijk:

en dan

kunt U het rondje overal naar toe verplaatsen

Sc6

Michael

Bofido schreef op 24.11.2020 om 16:21 uur

Hallo Michael.

Ik zal het morgen ochtend even proberen ik moet nu even naar een verjaardag.

Maar ik denk dat het met die laatste hoop ik wel lukt alleen blift dat dan staan of gaat dat in het geheel weer op.

Ik bedoel dat rondje of ovaaltje wat het ook maar is.

Of blijf je dat ook weer zien.

Maar in ieder geval alvast bedankt en ik kom er zeker even op terug naar je.

mi-bo schreef op 24.11.2020 om 16:29 uur

@Bofido

Beste Bofido,

als het verplaatst moet worden is dit geen enkel probleem, maar ik ben er nu vanuit gegaan dat U MAGIX video Pro X 12 heeft daar zit laagmaskers in

Fijne verjaardag, en blijf gezond.

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 24.11.2020 om 23:11 uur

@Bofido

Hallo Bofido,

In Video Pro X is het niet mogelijk om tekst c.q. logo's te verwijderen. U schrijft, dat er in de linkerbovenhoek de tekst 16 Bit staat. U zou deze tekst kunnen proberen te blurren, zoals u wel eens ziet op de TV. Ik weet niet wat de tekst afstand van de 16 bit is. Zelf haal ik wel eens logo's van oproepen weg met "effecten / uitsnede". Als het u het niet erg vindt, om wat van het beeldmateriaal hierdoor kwijtraakt, dan zou u dit zo kunnen doen. Zie mijn filmpje.

Succes,
Rob
Moderator / Forumlid

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 25.11.2020 om 14:58 uur

@Bofido,

Hallo Bofido,

Wat u zou kunnen doen is het volgende:

• zet de filmfragment op de tijdlijn
  • objecten kopiëren en objecten plakken
  • Zet het filmfragment onder het filmfragment van spoor 1 op spoor 3
  • verwijder het geluid / audio
  • ga naar effecten / uitsnede
  • zet deze op vrije proporties en haal het vinkje weg bij beeldvullend
  • zelf zet ik het beeld op groot
  • maak een uitsnede van 16 bit
  • ga naar effecten / fish Eye 
  • zie filmpje voor het eindresultaat

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 25.11.2020, 15:06, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bofido schreef op 25.11.2020 om 15:24 uur

Hallo Rob.

IK zal het even gaan proberen.

Het word vandaag niet meer want ik moet eerst even wat over zetten op een Externe SSD schijf.

Ruimte maken natuurlijk.

Ik dacht dat er al zo iets was in Magix maar hoe of wat wist ik niet meer.

Welk spoor haal jij het geluid weg.

Maar natuurlijk wil ik je ook bedanken hiervoor het is toch elke keer maar weer dat jullie de mensen zoveel als mogelijk is, proberen op het juiste spoor te zetten.

Heel vriendelijk bedankt daarvoor

Bol schreef op 25.11.2020 om 15:39 uur

Hallo Bofido,

doe alles in uw eigen tempo. Ik haal het geluid weg van het gekopieerde object. Ik moet wel zeggen, dat dit niet altijd het gewenste resultaat oplevert. Maar er zijn nog veel meer mogelijkheden om dit te realiseren met Pro X.

Groet, Rob

PC -1-

PC -2-

Bofido schreef op 25.11.2020 om 16:11 uur

Hallo Rob.

Is er dan nog meer mogelijk In Pro X 18 zoals het nu heet geloof ik.

Bol schreef op 25.11.2020 om 16:50 uur

Hallo Bofido,

De laatste versie van Magix Video Pro X heet officieel Magix Video Pro X versie 18.x.x.xx in de volksmond ook wel Pro X12 genoemd.

Morgen, ga ik wat experimenteren en kijken wat voor andere mogelijkheden er nog meer zijn, die voor u bruikbaar zou kunnen zijn. U verneem nog van mij.

Groet, Rob

Gewijzigd i.v.m. storende taalfout

Laatst gewijzigd door Bol op 25.11.2020, 20:02, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bofido schreef op 25.11.2020 om 17:18 uur

I

Hallo Rob.

k zie met spanning uit naar de dag van morgen.

Kan ik morgen er mee beginnen.

Alvast bedankt er voor.

mi-bo schreef op 25.11.2020 om 18:20 uur

@Bofido

Beste Bofido,

Naar uitleg van Bol gekeken met Fish Eye, de tekst ligt hier op het beeld, en bij U zit het in het beeld.

Vandaar dat ik met laagmasters ben gaan werken,

Maar ik wacht ook met spanning af wat er uit de Hoge hoed komt morgen,

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 25.11.2020 om 19:28 uur

Hallo Bofido,

Ik denk, dat Mi-Bo een denkfout maakt. De tekst 16 Bits zit weldegelijk in mijn MP4 beeldbestand, net als bij u. Maar goed, ik heb geschreven: "Morgen, ga ik wat experimenteren en kijken wat voor andere mogelijkheden er nog meer zijn, die voor u bruikbaar zou kunnen zijn". Dus verwacht van mij geen Hoge hoed. 

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 25.11.2020, 19:33, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bofido schreef op 26.11.2020 om 10:06 uur

Goedemorgen Rob.en Michael.

Ik heb Rob zijn beschrijving geprobeert vanmorgen maar ik krijg een rode streep van linksboven naar rechts onder een smalle rode streep.

Dus deze helpt op deze manier natuurlijk niet.

Bij Michael krijg ik natuurlijk constant dat rondje of ovaaltje te zien.

Wil je ook niet is naar mijn mening ook erg storend.

Dus ik wacht op nog een andere oplossing kijken waar Rob mee komt vandaag.

Alvast bedankt voor alle gedane Arbeid.

mi-bo schreef op 26.11.2020 om 10:18 uur

@Bofido

Beste Bofido,

Dank voor Uw feedback.

Heeft U ook geëxperimenteerd met Laagmaskers, daar zitten veel mogelijkheden in en via keying kan dat zwakker gemaakt worden.

helaas heb ik geen beelden waar z'n probleem inzit kan dan ook U niet verder helpen. met 3D is dit ook aan te passen en lichter te maken.

helaas heb ik geen beelden waar z'n probleem inzit kan dan ook U niet verder helpen.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bofido schreef op 26.11.2020 om 10:40 uur

Hallo Michael

Ik heb verschillende mogelijk heden geprobeert dat u beschreef maar helaas is voor mij niet aantrekkelijk genoeg om dat toe te passen.

Ik wacht nog even op een reactie van Rob zoniet dan moet ik even verder kijken als het kan in een ander programma.

Ik kom hier zeker op terug, aangezien er zoals ik al heb gelezen, meerdere mensen mee zitten.

Bol schreef op 26.11.2020 om 11:18 uur

Goede morgen Bofido,

Ik ben nog steeds aan het experimenteren en het blijkt nog een hele lastige klusje te zijn. Maar dat wist ik al, toen ik eraan begon. De opmerking: "helaas heb ik geen beelden waar z'n probleem inzit", speelt volgens mij hier helemaal geen rol, want het gaat erom hoe je de tekst 16 Bit kan bedekken of onzichtbaar maken, zodat het voor de kijker geen irritatie oplevert maar juist iets leuks. Ik heb snel even een filmpje gemaakt, waar ik laat zien, dat je het op een hele eenvoudige manier de tekst ook kan bedekken met bv. een eigen logo. Zelf weet ik ook nog niet wat er onder mijn hoge hoed van komt. Ik laat het u weten, als ik een andere oplossing heb gevonden.

Groet, Rob

Wijzigingen aanbracht: toevoeging filmpje

Laatst gewijzigd door Bol op 26.11.2020, 11:23, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bofido schreef op 26.11.2020 om 12:00 uur

Hallo Rob.

Ik moet je toegeven je bent erg Creatief hoor.

Maar ik denk dat het helaas niet in Magix zit om iets weg te toveren.

De naam doet misschien anders vermoeden maar................!

Of een ander aan magix gekoppeld programma zit, waar dat misschien wel in zit.

Of heb jij nog iets anders in jouw mooie hoge hoed,

Ik heb een harde schijf van de Familie, daar staan allemaal van die soort filmpjes op, die dat allemaal hebben en de bandjes zijn er niet meer "Gedachte er achter staat toch op de computer blijft nu wel bewaart '.

Helaas naar mijn idee verkeert maar ja ik zit mij er aan te storen en de rest dus nu ook.

Ik zit zelf te denken aan een ander programma ik ben even aan het zoeken.

Soms hebben ze de tellerstand of de klok in beeld, of jaargang, die ze dan weg willen hebben en zo dus ook die 16 bit dus.

Ook staat er soms een groene pijl rechts boven dus nog genoeg irritatie die nu weg moet.

Daar de kouwe dagen weer aan komen is dit een mooie uitdaging.

Tevens een uitdaging voor anderen om daar hun gedachten gang over uit te strooien.

Ik wacht in spanning af wat er komen gaat.

Mvg, Bofido.

Bofido schreef op 27.11.2020 om 16:28 uur

Goedemiddag,

Ik durf het bijna niet te vragen maar heb je al een andere oplossing.

Onder tussen heb ik ook niet stil gezeten, want er zijn wel een aantal oplossingen.

Dus laat maar iets horen anders moet ik waarschijnlijk hier maar mee verder.

Maaar ik blijf liever allemaal bij een en hetzelde programma.

Mvg Bofido.

Bofido schreef op 27.11.2020 om 22:26 uur

Goeden avond iedereen.

Dit gaat over Logo,s verwijderen.

Nadat het programma alles gecorrigeerd had erkende Magix ProX 12 hem niet als MP4 bestand.

Maar het probleem is opgelost.

Magix ProX 12 herkent hem nu wel als MP4.

Tevens is 12 Bit weg en alle andere dingen als tijdklok en datum.

Hij moet wel per keer een ding doen dan is hij tevens op verschillende plekken instelbaar

Met verschillende mogelijk heden.

Het is een prachtig programma en tevens in de Nederlandse taal.

Je kan een probeer versie doen maar zoals bij alle gratis programma's zit daar niet alles bij.

Zo ook dus hierbij, maar als je hem koopt krijg je ook alles en voor een paar centen meer is hij voor je leven lang van update's verzekert.

Het Programma kan niet wedijveren met Magix Pro X12 maar voor een beginner is het een prachtig duidelijk programma met vele mogelijk heden en niet duur.

Hij heeft mij tenminsten heel goed geholpen en ik denk dat het anderen ook duidelijk zal helpen.

Het Programma heet WONDERSHARE FILMORA..

Dus hiermee is een van mijn problemen opgelost.

Groet Bofido.

Bol schreef op 27.11.2020 om 23:33 uur

Hallo Bofido,

Via een persoonlijk bericht heb ik u laten weten, waarom ik u nog geen vervolg antwoord heb kunnen gegeven.

Helaas, heb ik binnen Video deluxe 2021 en Video Pro X12 geen enkele mogelijkheid gevonden om logo's, tekst , etc... echt geheel onzichtbaar te maken. Het doet mij daarom des te meer deugd om te lezen, dat u zelf een programma hebt gevonden, die dit wel aankan. Zelf heb ik op de ProDaD site een gelijksoortig programma gevonden. Zie: https://www.prodad.com/Video-editing-and-modification/ERAZR-V1-59028,l-us.html

Succes 👍👍👍 met het verwijderen van de tellerstanden, klokken, jaargang etc...

Fijn weekend, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 27.11.2020, 23:34, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-