Kan ik MAGIX zonder problemen verwijderen?

jan-willem-d65 schreef op 08.09.2013 om 12:15 uur

Mijn harde schijf zit veel te vol, ik wil wat programma's verwijderen.  In de softwarelijst staat MAGIX. Ik heb geen idee hoe dat programma op mijn pc gekomen is of waar het voor gebruikt wordt.

Kan ik het zonder problemen verwijderen of werkt het misschien op de achtergrond nog ergens aan?

Reacties

bobbiaan schreef op 08.09.2013 om 14:12 uur

Beste JW,

Ga eens kijken met verkenner in de map "program files" en zoek in de map "documenten" wat daar onder Magix is geplaatst. M.i.z. kan je het zo verwijderen als het een programma is dat je onbekend is. Alleen is het vreemd want het is er met toestemming op gezet. Of je er veel ruimte mee win is een ander verhaal ik denk niet echt veel.

Suc6

Bobbiaan

Voormalige gebruiker schreef op 09.09.2013 om 10:02 uur

Beste Jan Willem,

U zegt dat u niet weet hoe het Magix programma op u pc is geinstalleerd. Heeft u of een van uw medegebruiker van uw computer ooit een Demoversie gedownload. Magix heeft diverse programma's zoals webdesign, Video Deluxe Foto / film etc..  Nu de oplossing voor uw probleem.

Ga naar:

1. Een programma verwijderen of wijzigen van windouws. Zoek naar Magix en verwijder deze, net zoals u ook andere programma's verwijderd. (Hier kunt ook zien wanneer het programma is geinstalleerd) . Als u de lijst sorteert op uitgever dan zou u volgens mij alles kunnen verwijderen met als uitgever MAGIX AG.

2. zoek daarna in de verkenner van windows, met als zoeknaam "MAGIX". u kan deze dan handmatig verwijderen.

Ik zelf heb diverse Magix programma's geinstalleerd en deze neem ca. 3 gb schijfruimte in beslag. Telt hier nog enkele Mb's op die als roaming achterblijven. Laten we het houden op dat u op zijn hoogst 6 gb aan ruimte zou winnen. 

Succes,

Rob

jan-willem-d65 schreef op 12.09.2013 om 16:40 uur

Dank voor de reacties, ik heb het programma verwijderd. Ik heb geen idee wanneer en waarom ik dat erop heb gezet.