kan geen MXF bestanden importeren

huistra5 schreef op 25.08.2011 om 00:32 uur

Hallo Geachte

Ik heb onlangs geleden het programma video pro x3 gekocht omdat op jullie site stond dat het programma de meest voorkomende formaten ondersteunt waaronder de MXF formaat

Wanneer ik deze bestanden wil gaan importeren krijg ik een fout melding dat hij de codec niet heeft en wanneer ik via de link de codec wil gaan downloaden, zie ik tot mijn verbazing dat ik er extra voor moet gaan betalen doe ik iets fout?

want het lijkt mij toch sterk dat ik naast de 380 euro nog extra 100 euro tegen aan moet gooien terwijl hierover niks op jullie site vermeld staat maar wel zeggen dat het in het pakket zit

m.vr.gr. B. Huistra

Reacties

mi-bo schreef op 25.08.2011 om 20:24 uur

Uw verhaal gelezen. misschien een vreemde vraag wat is een MXF formaat

gr

huistra5 schreef op 26.08.2011 om 00:49 uur

Vreemde vragen bestaan niet :) (uiteraard zijn er grenzen haha)

MXF is een Full HD film extensie (met als codec de H 264) (1920x1080 60i, bitrate 100mb/s )die gebruikt maakt van Meta data, dit zijn gekoppelde bestanden met extra informatie en bestanden linkt met elkaar.      Audio wordt apart weg geschreven van de video maar importeert het wel als 1 geheel

een kennis van mij (ben nu ingelogd op haar login naam) werkt met het magix programma,en heeft sinds kort een panasonic 301 aangeschaft (schouder camera)  dit zijn camera's die met P2 kaartjes werken en met aansluiten op de pc als externe HHD wordt gezien zodat je de film bestanden over kan zetten naar je interne HHD

Deze camera's schrijven de video formaat weg als een MXF bestand die volgens de magix site direct te importeren valt maar dat blijkt het geval niet te zijn omdat hij aangeeft dat die codering mist en de rest van het verhaal weet je :)

maar klopt het dat je dan wel extra voor moet betalen om deze extensie te kunnen importeren ?

 

 

VanderKaart schreef op 30.08.2011 om 11:18 uur

Betreffende codec is licentie beschermd, en omdat de meeste gebruikers dit niet inzetten is deze niet standaard in het programma geïntegreerd.  Zou dit wel het geval zijn geweest dan zou het product veel duurder zijn en dus voor iets wat de meesten niet nodig hebben.

Het programma ondersteunt betreffend formaat dus wel, maar dus alleen tegen extra betaling. Dit staat vast ook wel ergens met een sterretje erbij in kleine letters beschreven....

huistra5 schreef op 31.08.2011 om 02:38 uur

Bedankt voor je reactie,

Ik weet dat er licentie op zit maar dat is bij elke extensie zo maar zijn die wat goedkoper of door de auteursrechthebbende vrij gegeven

ik ben er op een engelse site erachter gekomen dat er inderdaad onder betaling een extra codec gedownload moet worden

Best balen dat het niet goed aangegeven stond waar wij het product bij gekocht hebben, ik ga ze even bellen

Bedankt ieder geval voor jullie reacties :)