Kan geen analoge opnames maken

jenroverman2 schreef op 14.01.2021 om 21:42 uur

Heb zojuist Video de luxe 2021 geïnstalleerd daar bij video de luxe 2016 de analoge opname ook niet werkte. Ik dacht verouderd programma maar helaas ook in de nieuwe versie blijf ik alleen een blauw scherm houden. Ik heb een medion computer met Windows 10 laatste update erop en een i5 processor van Intel inside. Ik gebruik de videograbber van magix met de Treiber videowandler RSIV9. Daar de oude videograbber het ook al niet deed. Wie heeft voor mij nog een tip wat er fout kan gaan. Voorheen nooit problemen gehad. Of het moet komen door de windows updates. Camera en geluid staan allebei geactiveerd maar ik krijg geen beeld en geluid. Bij een ander programma dat ik nog heb krijg ik geen beeld en geluid maar neemt hij wel op. Zij het dan in zwart/wit. Wie kan mij helpen zodat ik nog wat videobanden kan veilig stellen.

Reacties

mi-bo schreef op 15.01.2021 om 10:44 uur

@jenroverman2

Beste Joop,

U heeft een Sony type DCR-TRV24E camera

hiermee kunt U contact maken met een I-Link / Firewire kabel,

dit is een link van MAGIX( https://dl03.magix.net/magix_usb_video_driver_black_int.zip) voor de USB omzetter

Dan mijn vraag welke andere programma is dit( Bij een ander programma dat ik nog heb krijg ik geen beeld en geluid maar neemt hij wel op.).

Hopend dat U iets aan dit advies heeft

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 15.01.2021 om 11:26 uur

@jenroverman2

Hallo Joop,

Hoe wilt u eigenlijk uw videobanden overzetten naar uw PC, is dit via de Magix USB omzetter of via de iLink (FireWirekaart)?

Als u dit wilt doen via de iLink van uw camera, dan moet uw PC over een FireWirekaart beschikken. U hebt dan de USB omzetter niet nodig. Wel het bv. Magix Video deluxe

Maar wanneer u toch gebruik wilt maken van de Magix USB omzetter, dan zou gebruik kunnen maken van S-Video of de composite aansluiting.

Misschien hebt u wat aan deze link: https://www.magix.info/nl/forum/mijn-oude-videocamera-wordt-niet-herkend--1262907/#ca1621557

Succes, Rob

Aanvulling: 15-01-2021 om 11:40uur

Laatst gewijzigd door Bol op 15.01.2021, 11:41, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

jenroverman2 schreef op 15.01.2021 om 12:00 uur

Hallo Rob,

Ik zet videobanden vanaf mijn oude videorecorder over met de Magix USB Grabber. Dat werkte altijd heel goed maar nu dus niet meer. Meestal gebruik ik de composite aansluiting. Het programma herkend de videograbber maar het neemt niets op.

jenroverman2 schreef op 15.01.2021 om 12:13 uur

Overigens heb ik nog een programma Honestech 2.0. Heb deze nu opnieuw geinstalleerd en werkt nu wel met beeld en geluid. Dus doe het nu wel even met dit programma. Maar vind het vreemd dat het met Magix niet werkt. Heb vorig jaar een nieuwe Grabber van Magix aangeschaft omdat de rood/witte grabber die vroeger bij mijn eerste programma film op DVD overzetten zat, het niet meer deed. De nieuwe grabber heeft een tijdje gewerkt maar nu na ruim een half jaar wil ik een videoband van mij zus overzetten met Magix maar dat werkt dus niet. Misschien de grabber weer stuk?

mi-bo schreef op 15.01.2021 om 12:33 uur

@jenroverman2

Beste Joop.

U heeft 2 jaar garantie op de Usb omzetter van MAGIX.

M.vr.gr

Michael

jenroverman2 schreef op 15.01.2021 om 12:56 uur

Maar hoe kan ik dit melden. Kom alleen maar op deze site uit of technische support.

mi-bo schreef op 15.01.2021 om 12:58 uur

@jenroverman2

Beste Joop.

Ik zal aannemen het antwoord van U gegeven om 12.13 uur een reactie is op mijn antwoord van 15.01.2021 10.44 uur.

Dan het volgende als U gaat werken met een Fire-wire(I-link) kaart en MAGIX vdl 2021 gaat U de beelden digitaal inladen.

Gebruikt U een usb-omzetter dan gaat U gedigitale beelden via de omzetter analoog binnen halen en weer digitaliseren dat is kwaliteit verlies.

Veel montage plezier met het digitaliseren van Uw dierbare beelden.

Sc6.

M.vr.gr

Michael

jenroverman2 schreef op 15.01.2021 om 13:06 uur

Hallo Mi-bo, Bedankt voor je reactie. Maar ik heb helaas geen fire-wire(L-link) kaart. Ik werk alleen met de USB omzetter. De driver welke hiervoor geschikt is stond nog in mijn map downloads en deze heb ik bewust weer even opnieuw geïnstalleerd. Maar helaas zonder succes. Ik probeer nu uit te vogelen hoe ik de USB omzetter kan omruilen voor een nieuwe want ik heb hem nog geen jaar in bezit en vermoed dat deze defect is..

Bol schreef op 15.01.2021 om 14:33 uur

@jenroverman2

Hallo Joop,

....Ik zet video2banden vanaf mijn oude videorecorder over met de Magix USB Grabber. Meestal gebruik ik de composite aansluiting...

Het programma Hoestech 2.0 ken ik niet. Maar u wilt dat de Magix USB omzetter het ook doet. Zelf heb ik geen Magix USB omzetter meer, maar ik heb even mijn webcam aangesloten om daarmee een opname te maken via Magix Video deluxe 2021.

Zo maak ik een opname:

U schrijft, dat u vermoedt, dat de USB omzetter defect is, maar voor al de zekerheid, is alles nog correct geïnstalleerd?

Zie:

Wanneer alles goed staat geïnstalleerd, neem dan contact op met Magix Support. https://www.magix.info/nl/support/artikel/hoe-neem-ik-contact-op-met-de-technische-support--1513/

U kunt ook een mailtje sturen naar: shop@magix.net of info@magix@.net en legt u probleem aan hen voor.

Dit forum is voor en door Magix gebruikers en staat geheel los van Magix Support.

Heel veel succes,

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 15.01.2021 om 14:46 uur

Hallo Joop, hier een schema hoe ik videorecorder SVHS/VHS via een Sony cam aansluit

Het is aan te bevelen om in jou geval toch een Ilink kaartje aan te schaffen die zijn niet duur en wel zorgen dat de camera m.b.v. het menu zodanig in te stellen dat de analoge aansluiting op de cam als ingang staat ingesteld want normaal is dat een uitgang als je de camara op opname hebt staan.
Dus wanneer het signaal uit de recorder/player komt moet de analoge aansluiting op de camera als ingang staan.
Ik zelf doe al een aantal jaren dit met goed resultaat
Mvg Kees

Bise schreef op 15.01.2021 om 14:55 uur

beste,

Wellicht ten overvloede ALTIJD eerst kabeltjes aansluiten dan pas de apparatuur aanzetten. Dit in verband dat eventuele firewire opgeblazen kan worden.

Cees

Kees-Haremaker schreef op 15.01.2021 om 15:17 uur

Als reactie bij mij staat het altijd zo aangesloten ik behoef alleen maar de apparaten aan te zetten
Mvg Kees

Bise schreef op 15.01.2021 om 15:34 uur

Dat doe je dan goed, maar er zijn er die kabels inprikken terwijl de de boel aanstaat, dan vraag je om moeilijkheden.

Cees

jenroverman2 schreef op 15.01.2021 om 18:48 uur

Heren, allemaal bedankt voor de reacties. Bij mij zijn de kabels altijd vast aangesloten en prik ik nooit iets in de computer als er het een en ander aanstaat. Daar heb ik jaren geleden al eens een keer spijt van gehad. Dus dat zit wel goed. Maar het gaat al jaren goed met dat inlezen van de videobanden maar toen ik ging opwaarderen naar video de luxe 2016 werkte in een keer mijn videograbber niet meer. Ik moest een andere aanschaffen omdat de driver niet met die videograbber overweg kon. (Was de rood-witte uitvoering) Dat heb ik dus gedaan en toen werkte het weer. (Dit is nu een zwarte type 3). Maar nu het een half jaar heeft stil gelegen, mijn banden waren op, kwam mijn zus met wat banden aanzetten. Ja en toen werkte het voor geen meter meer. Let wel de kabels zaten nog allemaal verbonden alleen de videograbber moest ik even in de computer douwen. Alles staat goed volgens het programma maar het scherm blijft blauw en niets word er opgenomen. Voor de zekerheid alles nog eens op mij laptop geïnstalleerd maar ook daar geen succes. Ik ga er dus echt vanuit dat de vidoegrabber het loodje heeft gelegd.

Bol schreef op 15.01.2021 om 20:23 uur

@jenroverman2

Hallo Joop,

Dan blijft er voor u niets anders over, dan een ticket aan te maken naar Magix Support. U hebt immers twee jaar garantie op de Magix USB omzetter. Ook zou u direct een mailtje kunnen sturen naar: shop@magix.net of info@magix.net. Vergeet niet uw aankoopnummer te vermelden.

Succes, Rob

1x gewijzigd i.v.m verbetering van typefoutjes

Laatst gewijzigd door Bol op 15.01.2021, 23:36, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-