kan audio samplerate niet handmatig op 192000 zetten

videobolle schreef op 06.08.2013 om 23:06 uur

Heb het programma net nieuw geinstalleerd. Probeer analoge video van camcorder over te zetten. Krijg melding: het opname-apparaat ondersteunt de door u ingestelde audio-samplerate (48000) niet. Ga naar de uitgebreide weergave en kies daar onder Opnamekwaliteit de instelling Gebruikergedefinieerd. Er wordt een dialoog geopend voor het instellen van het opnameformaat. Stel daar een van de volgende audio-samplerates in: 192000, 192000 (Hz).

En dat kan dus niet, want ik kan alleen default aanklikken: 32000, 44100, 48000. Audiotype MPEG-layer 2. Modus stereo (video is overigens mono). Bitrate 224. Windows 7, 64bit.  Software: Magix Video Easy Terratex Edition, versie 3.0.1.50. 

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 07.08.2013 om 10:08 uur

Beste,

Ik bezit het program Magix Video Easy Terratex Edition, versie 3.0.1.50 niet. Mijn vraag aan u is, waarom een audiosamplerates van 192000 Hz? Zelf denk ik dat u hem eerder op 44100 Hz moet zetten. In VDL 2013 kan deze maximaal op 48000Hz zetten en dat is meer dan genoeg. 

Voor uitleg zie deze link:  http://www.intermactivity.be/forum/showthread.php?96263-Welke-sample-rate-moet-ik-kiezen

aanvulling 1:

Ik denk dat je kbps en Hz met elkaar verward. De kilobits / per seconde geeft aan hoe snel de overdracht van je muziek of video is en Hz de trillingen.

Mijn kennis is niet toereikend genoeg om je precies uit te leggen wat de verschillen precies inhouden.

Aanvulling 2:

http://www.weethet.nl/dutch/video_bitrates.php

 

succes

Rob

 

videobolle schreef op 07.08.2013 om 23:35 uur

Beste Rob,

Ik kies geen audio-samplerate, het programma geeft deze melding. De tekst in mijn vraag is letterlijk van het scherm overgetypt. Ik kan er niks aan veranderen! Ik zit niet te wachten op 192000 Hz, het programma vraagt erom. Dus ik kan nu niet verder want het programma stopt.

Voormalige gebruiker schreef op 08.08.2013 om 00:03 uur

Beste Rob,

Ik kies geen audio-samplerate, het programma geeft deze melding. De tekst in mijn vraag is letterlijk van het scherm overgetypt. Ik kan er niks aan veranderen! Ik zit niet te wachten op 192000 Hz, het programma vraagt erom. Dus ik kan nu niet verder want het programma stopt.

Beste,

Ik hoop dat er andere forumleden zijn die op uw specifieke vraagstelling een antwoord kan geven.

Succes,

Rob

 

monique.olie schreef op 25.04.2015 om 11:39 uur

Hallo,

Ik zit met exact hetzelfde probleem. Krijg dezelfde melding als videobolle.

Het zit hem er niet in dat we een andere samplerate niet zouden willen, het programma accepteert niets anders en blijft aangeven dat hij op 192000 hz moet staan echter als je dat aangeeft krijg je weer een melding dat dit niet mogelijk is.

 

Gr. Monique