Jaarlijkse licentie upgrade, is het nog de moeite?

Colorz schreef op 20.03.2021 om 22:45 uur

Magix Magix Magix aan de wand, wat is er toch aan de hand? Dat is wat ik me afvraag wanneer ik de jaarlijkse voorstelling verkrijg via mail om men video pro X licentie te verlengen. Hiervoor krijgen we wel 'weeral' extra software en wat updates. Updates zoals 8K...serieus, wie filmt er hier in 8K? Wie filmt er hier met wapens als Red? of Arri? Maar goed, we kunnen er weeral ff tegen! Updates zoals...beeldstabilisatie..serieus, hebben we die al niet verschillende keren gehad? Updates zoals animaties van reisroutes...😩 Achja, ik vergeet nog het 'nooit van weggeweest' NewBlue pakketje nog. Beste Magix, voor het eerst dit jaar ga ik hoogstwaarschijnlijk niet meer upgraden voor 150 euro om updates te krijgen waarvan ik het gevoel krijg dat er maar 2 man ginds op de bureau af en toe er iets bijflikt. Ik geef jullie een simpel voorbeeld: OVERGANGEN. 3 jaar geleden (ofzoiets) toen jullie hier kwamen aandraven met jullie nieuwe store, voorspelde ik toen al dat je er niet teveel van moest verwachten, en kijk nu..ga eens naar overgangen zien...daar is op al die jaren NIETS..ik herhaal NIETS bijgekomen. Ik kan zo nog tientallen vorbeelden geven, maar het maakt niet uit. Wat wel uitmaakt is dat ik het gevoel heb dat jullie zo goed als stilstaan of niet al teveel aandacht meer besteden aan de magix video series. Ik ben geen hater, tegelijkertijd ben ik ook een 'adobe full abbo' gebruiker. En daar betaal ik voor met de glimlach. Sorry, maar hier is de glimlach nu stillaan aan het verdwijnen. Zeer spijtig.

Laatst gewijzigd door Colorz

Operating System
    Windows 10 Pro 64-bit
CPU
    AMD FX-8370    
RAM
    32,0GB Dual-Channel DDR3 @ 936MHz (11-11-11-30)
Motherboard
    ASUSTeK COMPUTER INC. M5A97 R2.0 (Socket 942)    
Graphics
    HP 27xw (1920x1080@59Hz)
    PHL 323E7 (1920x1080@60Hz)
    SyncMaster (1440x900@60Hz)
    4096MB ATI AMD Radeon R9 200 Series (Sapphire/PCPartner)    
Storage
    3726GB Western Digital WDC WD40 EFRX-68N32N0 SATA Disk Device (SATA )    
    1863GB TOSHIBA DT01ACA200 (SATA )    
    232GB Samsung SSD 850 EVO 250GB (SATA (SSD))    
    3725GB Western Digital WD Elements 25A3 USB Device (USB (SATA) )    
    4657GB Western Digital WD Elements 25A3 USB Device (USB (SATA) )    
    119GB Generic STORAGE DEVICE USB Device (USB )
Optical Drives
    ASUS BW-16D1HT SATA CdRom Device
Audio
    Realtek High Definition Audio

Reacties

Bol schreef op 20.03.2021 om 23:33 uur

@Colorz

Hallo Colorz,

Uw topic heb ik gelezen. Als moderator van dit forum kan ik hier weinig mee. De rede hiervoor is, omdat dit forum voor en door Magix gebruikers is en geheel losstaat van Magix Support. Ik probeer één Magix gebruiker, in mijn eigen vrije tijd en op vrijwillige basis te helpen c.q. te adviseren. U kunt altijd een mailtje sturen naar Magix Support en daar uw grieven neerleggen.

Fijn weekend, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 20.03.2021, 23:50, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Colorz schreef op 21.03.2021 om 00:05 uur

Kan u me soms de email geven van deze magix support, want deze vind ik echt nergens. waarschijnlijk moet ik eerst terug upgraden voor 150 euro vooraleer ik hun terug via mail kan bereiken 😕

Operating System
    Windows 10 Pro 64-bit
CPU
    AMD FX-8370    
RAM
    32,0GB Dual-Channel DDR3 @ 936MHz (11-11-11-30)
Motherboard
    ASUSTeK COMPUTER INC. M5A97 R2.0 (Socket 942)    
Graphics
    HP 27xw (1920x1080@59Hz)
    PHL 323E7 (1920x1080@60Hz)
    SyncMaster (1440x900@60Hz)
    4096MB ATI AMD Radeon R9 200 Series (Sapphire/PCPartner)    
Storage
    3726GB Western Digital WDC WD40 EFRX-68N32N0 SATA Disk Device (SATA )    
    1863GB TOSHIBA DT01ACA200 (SATA )    
    232GB Samsung SSD 850 EVO 250GB (SATA (SSD))    
    3725GB Western Digital WD Elements 25A3 USB Device (USB (SATA) )    
    4657GB Western Digital WD Elements 25A3 USB Device (USB (SATA) )    
    119GB Generic STORAGE DEVICE USB Device (USB )
Optical Drives
    ASUS BW-16D1HT SATA CdRom Device
Audio
    Realtek High Definition Audio

Bol schreef op 21.03.2021 om 00:26 uur

@Colorz

Zo neemt u contact op met Magix Support. [klik hier]

U moet wel even doorklikken.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 21.03.2021 om 12:38 uur

@Colorz

Beste Colorz,

Uw Verhaal gelezen ook via PB.

Het is een Duits product, MAGIX luistert heel goed naar de consument in Duitsland wat zij wel en niet willen gebruiken en pas het product daarop aan, speciaal voor de Nederlandse consument is de versie MAGIX video Pro X 6 tot heden ook in het Nederlands uitgebracht( helaas geen Dvd versie in het Nederlands )

Sinds 2016 zijn veel firma's zoals o.a. Microsoft , Adobe ,en ook MAGIX met een 365 dagen systeem begonnen, aan de consument de keus of hij/zij gebruik willen maken van de update service.

Niemand verplicht U om een MAGIX product te kopen, wat wel met MAGIX video ProX mogelijk is, dat er nog steeds gewerkt kan worden met mepeg2 bestanden en via een usb omzetter analoge bestanden kunnen worden gedigitaliseerd .

Met Adobe Pro is dit niet mogelijk dan zal als extra het pakket Adobe Element moeten worden aangekocht.

Wat betreft 8K veel nieuwe Mobiles hebben de mogelijkheid om met 4K en 8K te filmen, dan is het logisch dat ook MAGIX daar op reageer met hun video programma aan te passen om te zorgen dat als de consument dat wil hun filmpjes in 4K of 8K kunnen bewerken.

U heeft inmiddels al een adres gekregen hoe MAGIX Support te bereiken.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael, Forum Moderator

Colorz schreef op 21.03.2021 om 17:32 uur

@Colorz

Beste Colorz,

Uw Verhaal gelezen ook via PB.

Het is een Duits product, MAGIX luistert heel goed naar de consument in Duitsland wat zij wel en niet willen gebruiken en pas het product daarop aan, speciaal voor de Nederlandse consument is de versie MAGIX video Pro X 6 tot heden ook in het Nederlands uitgebracht( helaas geen Dvd versie in het Nederlands )

Sinds 2016 zijn veel firma's zoals o.a. Microsoft , Adobe ,en ook MAGIX met een 365 dagen systeem begonnen, aan de consument de keus of hij/zij gebruik willen maken van de update service.

Niemand verplicht U om een MAGIX product te kopen, wat wel met MAGIX video ProX mogelijk is, dat er nog steeds gewerkt kan worden met mepeg2 bestanden en via een usb omzetter analoge bestanden kunnen worden gedigitaliseerd .

Met Adobe Pro is dit niet mogelijk dan zal als extra het pakket Adobe Element moeten worden aangekocht.

Wat betreft 8K veel nieuwe Mobiles hebben de mogelijkheid om met 4K en 8K te filmen, dan is het logisch dat ook MAGIX daar op reageer met hun video programma aan te passen om te zorgen dat als de consument dat wil hun filmpjes in 4K of 8K kunnen bewerken.

U heeft inmiddels al een adres gekregen hoe MAGIX Support te bereiken.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael, Forum Moderator

Ok, niet dat ik me direct verplicht voel, vind het enkel erg dat er inhoudelijk niet echt iets veranderd, zoals de stilstand in de store, en zo zijn er nog wel enkele dingen. Als we dan keer op keer in principe dezelfde software erbij krijgen in vernieuwde versie, helpt ook niet echt meer om me te overhalen hiervoor nog geld neer te tellen. Want op zich vind ik het natuurlijk wel spijtig, het is een verdomd goed programma in de basis. Wat betreft 8K heb ik idd de mobiles even overgeslagen, dat is niet direct iets waar ik even bij stilstond...(8K in mobiles..denk dat er een paar warme handjes gaan krijgen ;-) ) Ik ga me nu verkleden als die norse Duitser, en een keertje aan die magixboom gaan schudden! Thanks.

Operating System
    Windows 10 Pro 64-bit
CPU
    AMD FX-8370    
RAM
    32,0GB Dual-Channel DDR3 @ 936MHz (11-11-11-30)
Motherboard
    ASUSTeK COMPUTER INC. M5A97 R2.0 (Socket 942)    
Graphics
    HP 27xw (1920x1080@59Hz)
    PHL 323E7 (1920x1080@60Hz)
    SyncMaster (1440x900@60Hz)
    4096MB ATI AMD Radeon R9 200 Series (Sapphire/PCPartner)    
Storage
    3726GB Western Digital WDC WD40 EFRX-68N32N0 SATA Disk Device (SATA )    
    1863GB TOSHIBA DT01ACA200 (SATA )    
    232GB Samsung SSD 850 EVO 250GB (SATA (SSD))    
    3725GB Western Digital WD Elements 25A3 USB Device (USB (SATA) )    
    4657GB Western Digital WD Elements 25A3 USB Device (USB (SATA) )    
    119GB Generic STORAGE DEVICE USB Device (USB )
Optical Drives
    ASUS BW-16D1HT SATA CdRom Device
Audio
    Realtek High Definition Audio