Is het in Videodeluxe 16 niet mogelijk om opnames van het beeldscherm te maken?

Sredlaa schreef op 12.01.2010 om 00:54 uur
Ik heb tot op gisteren gewerkt met Videodeluxe 2008 plus. Gisteren de nieuw verkregen Videodeluxe 16 geïnstalleerd en zag na enig rondneuzen in het programma, dat in het menu "Opname"  de afbeelding voor opname van het beeldscherm ontbreekt. Is het in Videodeluxe 16 niet meer mogelijk om bijvoorbeeld clips, die ik gedownloaded heb met Realplayer op te nemen in Videodeluxe 16 ? Zoniet, dan vind ik dat heel jammer en als ik dat vooruit geweten had, dan was ik niet overgegaan op 16, maar mooi bij 2008 gebleven. Helaas is mij altijd aangeraden om een vorige versie van Videodeluxe eerst te verwijderen voordat je een nieuwe installeerd.
Dus nu wel vers ie 16 zónder beeldscherm-opname mogelijkheid ( voor zover ik kan vinden) en geen 2008 meer mét beeldscherm-opname mogelijkheid.Of zie ik dit alles te somber in ?
Wie helpt mij uit mijn onzekerheid ?

Reacties

RiViS schreef op 12.01.2010 om 13:32 uur
Hallo Sredlaa,

Beelschermopname is in VdL16 mogelijk met de Plus en de Premium versie (helaas geef je niet aan om welke versie het hier gaat).

Het zit in het scherm Opnemen onder: Opname en dan: Beeldscherm.

Je kunt de 2008 versie desgewenst gewoon weer installeren, zelf heb ik momenteel 3 versies op mijn PC staan. Je kunt er echter maar één tegelijk laten werken!!

Tenslotte: het is altijd verstandig om, vóór aanschaf van software, je op de (Magix) site te vergewissen van de mogelijkheden van de diverse versies.

groet,
Rijk