VDL2023 Plus geeft geen beeld - IPCAM, videos avi 1536x1080 5 fps

videoad schreef op 17.04.2025 om 11:20 uur

3d printer, Bambulab A1 met IPCAM. 1536x1080 5 fps

Opname AVI files zijn af te spelen met Windows 11 Pro mediaspeler maar een download in VDL2023 Plus geeft geen beeld , zwarte "beelden" op de tijd lijn.

Alle files op de C schijf gezet. De file heeft deze naam: ipcam-record.2025-03-31_18-28-07.28 bij Eigenschappen file - Bestandstype: AVI-bestand (.avi)

Reacties

Bol schreef op 17.04.2025 om 15:56 uur

@videoad

Hallo Ad,

....3d printer, Bambulab A1 met IPCAM. 1536x1080 5 fps....

Als ik het goed heb begrepen, heeft u dit AVI bestand opgenomen met en IPCAM beveiligingscamera. Het kan zijn, dat u dit AVI wel via W11 Pro Mediaspeler kan afspelen, want deze ondersteund veel uiteenlopende codecs. Ik vermoed dat VDL 2023 de gebruikte codec in dit AVI bestand niet ondersteund.

Audio Video Interleave, wat zoveel betekend als "integratie van audio- en video-gegevens". Omdat AVI-bestanden verschillende codecs kunnen bevatten, kan het zijn dat VDL2023 de gebruikte codecs in de AVI bestand niet ondersteund. Daarom adviseer ik om uw AVI bestand met bv. Handbrake (freeware) te converteren naar een MP4 bestand.

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

videoad schreef op 17.04.2025 om 16:11 uur

bedankt voor het snelle antwoord, ga ik proberen. Het werkt, niet te geloven 🙂, bedankt.

Bol schreef op 17.04.2025 om 19:31 uur

@videoad

Hallo Ad,

Het doet mij deugd om te lezen, dat uw probleem is opgelost door uw AVI bestanden te converteren met Handbrake.

Fijne Paasdagen,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-