Invoeren video vanaf sony handycam naar lenovo laptop lukt niet

JT-vanderklugt schreef op 19.09.2023 om 16:07 uur

Bij amazon kocht ik een videograbber om in ieder geval een aansluiting te kunnen maken, alleen zat er een schijfje bij waardoor ik dacht aan de slag te kunnen om videos in te laden en vervolgens met Magix te bewerken . Helaas , ook het schijfje vraagt om een serienummer en probeer dat maar eens bij amazon te achterhalen . Wie heeft er tips, andere opties ? die grabber kan ik natuurlijkaltijd nog terugsturen ! vr groetHans vd Klugt

Reacties

Bol schreef op 19.09.2023 om 16:53 uur

@JT-vanderklugt

Hallo Hans,

De oplossing zou voor u kunnen zijn zie: MAGIX Red uw video's! – Helpt bij het kopiëren van video naar dvd

Wat is het type Sony handycam?

Met vriendelijke groet.

Rob (forum moderator)

 

Laatst gewijzigd door Bol op 19.09.2023, 17:16, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

JT-vanderklugt schreef op 19.09.2023 om 18:12 uur

Bedankt voor je reactie ! De handycam HC53E heeft een DV out . Die kan ik sowieso niet gebruiken want er is geen enkele laptop met een firewire ingang . Noodgedwongen dus een videograbber die overigens identiek lijkt aan die van MAGIX . Het lullige is dat ze er een installatie cd bijleveren, niet te gebruiken want ik heb geen discdrive. Deze in de computer winkel even in laten voeren , en dán : wat is uw wachtwoord ? En dat wordt dan weer niet bijgeleverd . Het zal er in resulteren dat ik een paar dagen bezig ben om erachter te komen bij Amazon.com . Dat geloof je ook niet , ik heb daar , en ik wil niet cynisch zijn , weinig vertrouwen in .
De Maxix grabbel spreekt uitsluitend over aansluiten op PC , niet op laptop , dus ik vrees dat daar óok al een probleem schuilt .Een heel verhaal maar ik hoop dat het duidelijk is , alvast mijn dank voor het meedenken !

 

D

Bol schreef op 19.09.2023 om 18:36 uur

@JT-vanderklugt

Hallo Hans,

Persoonlijk, ga ik niet in op uw verhaal over Amazon.com, want dat is in dit geval niet relevant. Want hiervoor moet u bij Amazon.com zelf zijn.

....De Magix grabber spreekt uitsluitend over aansluiten op PC, niet op laptop.... 

Dit is een denkfout van u. Een PC of Laptop zijn beide computers. Als uw laptop USB poorten bezit, dan gaat het zeker lukken om uw bandje over te zetten naar uw computer (laptop). De Magix Video USB omzetter heeft geen drivers meer nodig, omdat het een plug-in versie is.

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

JT-vanderklugt schreef op 19.09.2023 om 18:43 uur

Bedankt voor de info Rob , ik ga hem aanschaffen en hoop dan eindelijk materiaal in te kunnen voeren

vr groet hansvdklugt

JT-vanderklugt schreef op 19.09.2023 om 19:09 uur

Inmiddels besteld, over een dag of drie komt ie binnen en zal ik je hopelijk positief kunnen berichten!

vr groet hansvdklugt

Bol schreef op 19.09.2023 om 23:31 uur

@JT-vanderklugt

Hallo Hans,

Zelf gebruik ik deze Magix USB omzetter regelmatig om VHS videobanden over te zetten naar mijn PC. Ik vind deze USB omzetter zeer gebruikersvriendelijk. Ik heb even de handleiding van uw camera geraadpleegd en zag dat u de Magix USB omzetter kan verbinden met:

  1. A/V kabel
  2. A/V kabel met S Video.

Zie afbeelding.

Mocht u nog vragen hebben, dan hoor ik het wel van u/

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-