Internetradio in Audio&Music Cleaning Lab 2016 klinkt als overslaande CD

hvdb.infobox schreef op 21.08.2016 om 11:51 uur

Bij gebruik van internetradio in Audio&Music Cleaning lab 2016 wordt het signaal van de zender aanvankelijk goed weergegeven maar gaat na ongeveer 1minuut haperen en klinkt dan als een steeds overspringende CD.

Ik heb allerlei settings (zoals WASAPI) geprobeerd te veranderen onder de keuze opnemen bij de geluidskaartinstellingen maar zonder resultaat.

De zenders zijn wel zonder hapering te ontvangen via directe streams van hun eigen sites.

Iemand die hiervoor een oorzaak en oplossing weet?

 

Reacties

RiViS schreef op 21.08.2016 om 13:49 uur

Hallo hvdb,

Ik heb net even een proefje gedaan met een internet zender (in dit geval: Concertzender/ Geen dag zonder Bach), 3 minuten opgenomen zonder haperinge, ook niet bij afspelen. Opname gestart met rode knop en daarna knop Opname.

Mocht het iets met instellingen te maken hebben dan adviseer ik: Hulp/ Oorspronkelijke programma instellingen terughalen. Ik heb versie MX, Misschien gaat het in jouw versie iets anders, bv via Bestand, even zoeken.

groet,

Rijk

hvdb.infobox schreef op 21.08.2016 om 22:09 uur

Bedankt voor het meedenken, maar ik had de reset gedaan maar dat hielp ook niet. En het is niet eens specifiek bij opnemen maar gewoon al bij het streamen. Ik schreef overigens eerder na 1 minuut maar dat is iets langer. zo tussen 1 en 3.

RiViS schreef op 21.08.2016 om 22:50 uur

Nou bergrijp ik je vraag niet meer. In je oorspronkelijke vraag zeg je dat het via directe streams goed gaat, kom je daar nu op terug? Anders graag wat duidelijker beschrijven wat precies het probleem is.

groet,

Rijk

hvdb.infobox schreef op 22.08.2016 om 07:15 uur

Als ik naar de directe sita ga van het betreffende station (die vaak de stream ook aanbieden) verloopt deze prima en zonder haperingen. Dus gewoon opgestart in mijn firefox browser. Kies ik via Magix dezelfde zender dan gaat deze klinken als een cd die regelmatig overslaat. Overslaan -effect gebeurt de eerste minuten niet maar beging na 1-3-3 minuten en gaat ook steeds sneller op elkaar volgen. Maakt niet uit welk station ik kies en ook als eenzelfde station in Magix meerdere streeams vermeld ook niet. Ik had eerder een ander product van Magix (volgens mij MP3 maker niet meer leverbaar) waar dit probleem niet was.

groet

Herman

RiViS schreef op 22.08.2016 om 12:02 uur

... Kies ik via Magix dezelfde zender dan gaat deze klinken als een cd die regelmatig overslaat. 

...Hoe doe je dat dan, via Magix, Herman? (beschrijf svp je procedure).

Als ik iets wil opnemen van Internet zoek ik eerst met m'n browser (Google Chrome) de betreffende bron en start de muziek nog niet. Daarna kies ik in Magix ACL de knop Opnemen en vervolgens druk ik op de rode knop en meteen daarna start ik de muziek in de browser. Werkt altijd goed.

groet,

Rijk