Instellingen voor uitsnede en beweging bij panorama verdwijnen

jc.van.dinteren schreef op 23.04.2022 om 17:22 uur

Als ik een bestand weer open blijken de ingestelde uitsnedes bij de foto's te zijn verdwenen. Ook de panoramafoto's staan volledig in beeld; de ingestelde beweging is eveneens verdwenen. Het is me een raadsel hoe dit kan. Wie kan me helpen aan een verklaring en - vooral - aan een oplossing?

Programma: Photostory De Luxe 2022

Reacties

mi-bo schreef op 23.04.2022 om 19:08 uur

@jc.van.dinteren

Beste Jacques.

Er zijn 2 mogelijkheden, of via Y toets, opties, anders de tijd instellen bij "Project wordt automatisch opgeslagen"

En dan via bestand "Laatst geopende projecten het opzoeken "

Misschien is dit een optie.(monteren(editen))

Een map aanmaken:

Project staat op de tijdlijn dit wordt in de map(opslaan als ) gezet dit noem ik 00001, dit doe ik nog een keer dan wordt het 00002.

Dan gaan editen,  een beeld uitsnede maken die is goed dat wordt opgeslagen 00003, (opslaan als in de gemaakte map)Zet 00003 weer op de tijdlijn maak veranderingen is dit is goed wordt opgeslagen 00004, Zet 00004 weer op de tijdlijn maak weer een verandering dit wordt 00005.

En zo verder gaan tot de montage compleet is.

Is iets niet goed kan een 0000(met nummer) weer op de tijdlijn gezet, dan moet het zeker goed gaan.

Vriendelijke groet

Michael (FM)

jc.van.dinteren schreef op 23.04.2022 om 20:37 uur

Beste Michael,

Dat lijkt me nogal een omslachtige manier, zeker bij een diashow van 50 minuten met tal van uitsnedes en diverse panorama's. Het vreemde is dat dit probleem zich bij andere diashows die ik onlangs maakte niet voordoet. Ergens lijkt dus iets fout te zijn gegaan met de instellingen, vermoed ik.

Met vriendelijke groet, Jacques

mi-bo schreef op 23.04.2022 om 20:42 uur

@jc.van.dinteren

Beste Jacques.

Er zijn vele wegen die naar Rome lei(ij)den.

De manier die ik voorstelde is iets wat niet verkeerd kan gaan, zeker zoals U nu omschrijf 50 minuten montage .

Maar er zullen ongetwijfeld wel andere voorstellen worden gedaan.

Sc6

Vriendelijke groet

Michael (FM)

Bol schreef op 23.04.2022 om 22:45 uur

@jc.van.dinteren

Hallo Jacques,

Helaas, kan ik uw probleem niet reproduceren. U zou wel eens gelijk kunnen hebben, dat uw probleem te maken hebt met verkeerde instellingen. Maar aan welke instellingen het zou kunnen liggen, is hiervandaan moeilijk te bepalen. Om te beginnen, bestaat een MPH projectbestand alleen maar uit verwijzingen.

Wat u zou kunnen proberen is, als u het nog niet gedaan hebt, om Photostory 2022 te resetten.

Optie -1-

  • Ga naar: Bestand / Instellingen / Programma-instelling terugzetten....

Optie -2-

  • verwijder eens het Photostory.ini bestand. Als u deze verwijderd hebt worden ook Photostory op de standaardwaarde teruggezet, incl. eventuele PC configuratie fouten

Optie -3-

Met vriendelijke groet, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Diverse keren gewijzigd i.v.m. aanvullingen en correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 23.04.2022, 22:53, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

jc.van.dinteren schreef op 24.04.2022 om 14:35 uur

Beste Rob en Michael, bedankt voor het meedenken. Probleem bleek eenvoudig oplosbaar met optie 1 van Rob.

Met vriendelijke groet, Jacques

mi-bo schreef op 24.04.2022 om 14:50 uur

@jc.van.dinteren

Beste Jacques.

Dit is een positief bericht dat deze optie

"Optie -1-

Ga naar: Bestand / Instellingen / Programma-instelling terugzetten...."

De oplossing was voor U.

Veel plezier met het maken van Uw reportages met het mooie MAGIX product MFS

Vriendelijke groet

Michael

Bol schreef op 24.04.2022 om 14:55 uur

@jc.van.dinteren

Hallo Jacques,

Het doet mij deugd om te lezen, nadat u Photostory teruggezet hebt op de standaardwaarden, uw probleem als sneeuw voor de zon is opgelost. Ik wens u heel veel succes met het maken van uw Slideshows.

Met vriendelijke groet,

Rob (Forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-