instellingen originele grote afbeeldingen importeren

info167 schreef op 05.04.2022 om 17:09 uur

Hallo, ik wilde in WebDesigner (19) een grote afbeelding importeren, ik kreeg de melding of ik de originele resolutie wilde importeren of dat Magix automatisch het verkleind naar 'optimale' resolutie, ik wilde het verschil testen en heb per ongeluk op de knopje geklikt "niet meer vragen". Hoe kan ik dat ongedaan maken? Ik kan nergens vinden dat je zelf de keuze hebt hoe je je afbeelding wil importeren, als origineel of als 'optimale resolutie'. Nu alles wat ik importeer als afbeelding, hij gaat dat automatisch omzetten en dat wil ik dus niet. Weet iemand hoe je dat weer kan instellen?

Reacties

mi-bo schreef op 05.04.2022 om 18:35 uur

@info167

Beste Info,

het gaat over dit probleem, hier heb ik helaas geen oplossing voor

als niet meer vragen is aangevinkt

Als U een foto wilt importeren,

klik dan met rechts van de muis, op foto, gaat een pagina open, dan foto gereedschap

vanaf hier kunt U ook optimaliseren., en op vergelijken klikken

Heeft U via Hulp, "Download inhoud installer"( content pakket ) geinstalleerd

Vriendelijke groet

Michael ( FM )

info167 schreef op 06.04.2022 om 20:51 uur

Helaas is het mij nog niet gelukt. De reden voor deze vraag is wanneer ik een afbeelding als achtergrond wil gebruiken dan ziet het er erg onscherp uit. Ik heb in Photoshop een afbeelding van 3000 pixels breed, erg scherp, met verschillende resoluties geprobeerd maar iedere keer gaat Webdesigner de resolutie verlagen naarmate ik de foto uitvergroot in mn document, begrijp er niets van, de foto is groot genoeg, op maat gemaakt dus. In Photoshop is het 3000 pixels breed (voor achtergrond over volle breedte van scherm) maar als ik m importeer in Webdesigner gaat ie niet verder dan 1920 pixels, ga ik het verder uitvergroten naar de 3000 die het bestand heeft, gaat Webdesigner het resizen naar 50 pixels. Hoe kan ik dat automatisch terug brengen van resolutie uitzetten?

mi-bo schreef op 06.04.2022 om 21:22 uur

@info167

Beste Info,

klik eens met rechts op de Foto, dan optie optimaliseer foto

en dan

heeft U dit al geprobeerd

Vriendelijke groet

Michael

info167 schreef op 06.04.2022 om 21:33 uur

Dank Michael, ik ga dat proberen. Maar als ik het aantal pixels vergroot zoals in het rechterscherm, gaat dan niet de resolutie weer naar beneden?

mi-bo schreef op 06.04.2022 om 22:43 uur

@info167

Beste Info.

Dit kunt U zelf het beste uitproberen, daar het al bewerkt is met Photoshop.

Vriendelijke groet

Michael