Installeren van Foto's op CD en DVD 6 Deluxe op windows 8

ddd1968 schreef op 27.05.2013 om 21:08 uur

Hallo iedereen,

onlangs een nieuwe laptop aangeschaft met Windows 8. Vandaag getracht om Foto's op CD en DVD 6 Deluxe te installeren, maar zonder succes. De installatie breekt af met de melding dat installatie niet mogelijk is bij deze versie van Windows. Dus gaan kijken op de site van Magix, maar zonder succes: geen patches of updates te verkrijgen, geen technische ondersteuning via email mogelijk gezien dit product (gekocht in 2008!) 'niet langer ondersteund wordt'. Zélfs geen aanbod om aan een voordelig tarief te upgraden naar een nieuwere versie. Blijkt zelfs dat 365 dagen na aankoop geen gratis ondersteuning meer geleverd wordt: 12,99 euro per gesignaleerd probleem! Ik weet niet hoe andere Magix-gebruikers hier over denken, maar qua klantenservice slaat dit alles. Mocht ik mijn werk zo afleveren, ik kon mijn winkel sluiten. Zoveel is wel zeker. De enige oplossing die Magix voorstelt is mijn virusscanner en firewall de-installeren, alle achtergrondprocessen stopzetten en dan 'proberen' om opnieuw te installeren. Ik zal mij haasten, dan weet ik het vervolg al en mag ik beginnen mailen naar Mc Afee en consoorten hoe ik alles weer opgestart krijg, want dan heb ik gegarandeerd een hele rits compatibiliteitsproblemen. 

Dus bij deze: heeft iemand een aannemelijker manier om mijn programma alsnog te installeren? Ik hoop van wel, anders ben ik een frustratie rijker en Magix - zoveel is wel zeker - een klant armer.

Clou van het verhaal is: ik heb het programma 5 jaar geleden gekocht om 'ooit' mijn foto's eens op cd te zetten. Een project dat er nooit van gekomen is, tot nu... en nu kan ik hem dus niet meer installeren. Ik riskeer alles dus aangeschaft te hebben zonder het één keer te gebruiken. ;-(

Enfin, genoeg gezeurd. Iemand een bruikbaar voorstel? In dat geval: alvast bedankt!

Reacties

mi-bo schreef op 28.05.2013 om 13:34 uur

beste, 5 jaar geleden wist Bill Gates helemaal niet of hij Windows 8 op de markt zou brengen.
Wat betreft de gratis ondersteuning is al na 3 maanden voorbij, maar U heeft het Forum gevonden, en daar zitten Freaken op die U perfect kunnen helpen
Hoe verwacht U dan dat de programmeurs van MAGIX hier al voorzieningen  in zouden kunnen treffen.
MAGIX probeert zo snel mogelijk een antwoord te geven op de nieuwe Windows producten, zodat de MAGIX gebruikers met plezier hun hobby kunnen uit oefenen.
mijn voor stel of denk er over na om een mooi nieuw MAGIX product te kopen foto op cd/ dvd 2013 momenteel nog een actie gratis Foto Manager erbij of zet Windows XP weer op Uw nieuwe Pc en U kunt met Uw mooie hobby verder gaan.
gr

ddd1968 schreef op 28.05.2013 om 18:09 uur

Beste mi-bo,

bedankt voor je reactie. Natuurlijk heb ik er begrip voor dat dat allemaal niet op 1-2-3 kan, alleen geeft Magix op haar website niet direct de indruk zich nog te willen uitsloven voor een programma dat 5 jaar geleden is aangeschaft + ik kan er geen enkele vraag over stellen aan Magix zelf zonder daarvoor geld neer te tellen?! Daar wringt hem het schoentje voor mij. En windows xp herinstalleren? Waarom zou ik dan een nieuwe pc gekocht hebben?

Maar hoe dan ook, alvast bedankt voor je moeite om te reageren.