installatieprogramma komt terug bij opstarten

Jozo schreef op 18.12.2020 om 11:01 uur

Ik ben ervan overtuigd dat er nu wordt gedacht: "lees het forum dan even", maar helaas dat heeft geen resultaat. Ik zie dat ik een patch kan downloaden en dat het probleem dan verholpen is maar in het Magix Service Center zie ik geen patch. Ook zie ik dat ik de programma-instellingen naar de standaardwaarden moet terugzetten.

Kon de patch niet vinden dus heb het andere advies opgevolgd. Resultaat: opnieuw het installprogram en alle waarden opnieuw instellen.

Waar is de echte oplossing?

Reacties

mi-bo schreef op 18.12.2020 om 12:10 uur

@Jozo

Beste Jos,

wat voor U het beste werkt , zal voor U ook het beste resultaat en oplossing zijn.

Blijf gezond,

M.vr.gr

Michael

Jozo schreef op 18.12.2020 om 12:32 uur

Beste Michael,

Dat is een nogal kryptisch antwoord. U geeft aan dat ik een patch moet downloaden, maar die kan ik nergens vinden. Daar ben ik mee begonnen. Ik heb ook gezocht op het service center van Magix

mi-bo schreef op 18.12.2020 om 12:45 uur

@Jozo

Beste Jos,

Dank voor Uw feedback.

De Patch is een mededeling die voor 99% zeker op die dag is uitgekomen.

MAGIX gebruikers waarvan de updateservice nog niet van is verlopen, kunnen zelf op hun Pc/laptop via hulp online actualiseren de Patch downloaden.

De mededeling is gepubliceerd ,omdat, veel MAGIX gebruikers een vinkje hebben gezet dat zij geen melding van MAGIX willen ontvangen ,en door zien van de mededeling zij de nieuwste Patch kunnen downloaden, niet meer en niets minder.

Blijf gezond en fijne dagen in vooruitzicht.

M.vr.gr

Michael

Jozo schreef op 18.12.2020 om 13:01 uur

Ik heb nog steeds updateservice maar ben naar online actualisatie gegaan en volgens de update service zijn er geen updates, dus....................??

mi-bo schreef op 18.12.2020 om 13:11 uur

@Jozo

Beste Jos.

De Patch waar U over schrijft is van 28.10.2020.

Die heeft U als het goed is al lang geupload.

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 18.12.2020 om 20:46 uur

@Jozo

Hallo Jos,

U kunt dit zelf controleren. Druk op Alt-Shift+F1 en als daar nu staat versie 18.0.1.89 dan hebt u de laatste versie.

Patches c.q. updates zijn alleen via hulp / online actualiseren te installeren. Zelf kijk ik een keer in de week of er patches c.q. updates zijn uitgebracht.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 18.12.2020 om 21:46 uur

@Jozo

Hallo Jos,

...Installatieprogramma komt terug bij opstarten...

Als u het installationmanager menu bedoeld, zie dan eens: https://www.magix.info/nl/forum/terugkerende-installationmanager-menu--1258291/

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 18.12.2020, 21:47, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jozo schreef op 19.12.2020 om 12:11 uur

Dit is het antwoord dat ik gisterenmiddag van Magix Support kreeg: Yes the download manager will start every time at the beginning. This is a bug and the developers are about to fix this at the moment. You can ignore that.

Bol schreef op 19.12.2020 om 12:17 uur

@Jozo

Hallo Jos,

Het is aan u of u het wilt negeren of tijdelijk op de door mij aangeven manier op te lossen.

Succes, Rob

aanvulling: 19-12-2020 om 12:48 uur

Wat ik in de onderstaande link heb beschreven, heb ik van Magix Support gekregen en deze als moderator als een mededeling op het forum geplaatst. https://www.magix.info/nl/forum/terugkerende-installationmanager-menu--1258291/

Laatst gewijzigd door Bol op 19.12.2020, 12:49, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 19.12.2020 om 12:28 uur

@Jozo

Beste Jos,

Dank voor het antwoord van MAGIX Support op het Forum te zetten.

Doen net zoals MAGIX Support omschrijft weg klikken en maar even wachten dat er weer een nieuwe Patch komt.

Fijne Feestdagen en een bruisend video bewerking jaar 2021, en blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Jozo schreef op 19.12.2020 om 14:01 uur

Rob,

Aardig dat u aangeeft dat ik kennelijk uw advies wil negeren. Als u mijn eerste post had gelezen, had u gezien dat ik die optie geprobeerd heb zonder enig resultaat. Het werkt gewoon niet en het kost wederom moeite om alle programma-instellingen weer aan te passen aan je eigen pc.

Dat heeft dus niets met negeren te maken; dat heeft te maken met het feit dat het niet werkt. Persoonlijk denk ik dat als je als moderator werkt voor een software-programma, dat je op deze wijze wel kunt reageren maar misschien ook open kan staan voor de reactie van Magix Support zelf. Support schrijft kennelijk niet voor niets dat er een bug in de software zit.

Dat heeft mij daarom ook expliciet op de actie gebracht de reactie van Magix Support te plaatsen op het forum.

Succes,

Jos

Bol schreef op 19.12.2020 om 14:58 uur

Hallo Jos,

Ik had uw eerste post gelezen en dat u e.a. had uitgeprobeerd. Waarom het dan bij u, het terugzetten naar de standaardwaarden niet werkt, is en blijft voor mij een groot raadsel. Deze oplossing is al door verschillende Magix gebruikers tot tevredenheid toegepast. Zelf heb ik gisteren, na veel vast lopers, Video Pro X moeten her-installeren en óók ik kreeg wederom, dat vervelende installationmanager menu. Ik heb via hulp / instellingen..... de programma-instellingen terug op de standaardwaarde terugzet en weg was het Installatie menu.

Als moderator, sta ik altijd open voor reacties van Magix Support, ik heb zelfs contacten met hen. Dat het hier om een bug gaat, was mij reeds door Magix Support te kennen gegeven. Vandaar deze oplossing. Zie mail van Magix Support.

Ik begrijp het maar al te goed, dat bij het terugzetten naar de standaardwaarden van de programma-instellingen, u ook al uw persoonlijke instellingen kwijt bent / raakt en deze weer terug moet zetten.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 19.12.2020, 15:03, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Jozo schreef op 19.12.2020 om 15:01 uur

Dan begrijp ik dus niet dat u aangeeft dat ik uw oplossing negeer. U had dan gelezen dat het bij mij niet werkte. Fijn dat het voor anderen wel werkt maar ik vond uw reactie bepaald niet gepast

Bol schreef op 19.12.2020 om 15:24 uur

Hallo Jos,

Ik heb helemaal niet aangegeven, dat u mijn oplossing negeert. Ik vind mijn reactie in zijn geheel niet ongepast.

Wat ik wel heb geschreven is: "Het is aan u of u het wilt negeren (zoals Magix aangeeft) of tijdelijk op de door mij aangeven manier op te lossen". Het is maar hoe u mijn uitleg leest!! Hierbij wil ik het laten

Groet, Rob

PC -1-

PC -2-

Jozo schreef op 20.12.2020 om 09:54 uur

Oh, en dat had ik zelf niet begrepen. Dit wordt lachwekkend.