Installatie/De-installatie

Harry-Bastiaan schreef op 03.12.2022 om 14:57 uur

Ik heb Magix music maker premium 2023 gedownload maar kreeg de melding dat er een update was. Sindsdien doet hij het niet meer. In mijn wijsheid heb ik het gedeinstalleerd maar nu krijg ik het programma er niet meer op. Telkens de melding er staat een nieuwere versie op uw computer. In mijn config cherm alles verwijderd van Magix/music maker maar nog steeds niets.

Reacties

mi-bo schreef op 03.12.2022 om 15:21 uur

@Harry-Bastiaan

deinstalleren heeft geen nut,

verwijder MMM20023 prem met bv Revo installer.

https://www.revouninstaller.com/revo-uninstaller-free-download/

Dan is het van de Pc verwijderd, en daarna weer via link gekregen van shop@magix.net, het mooie MAGIX product weer installeren.

Gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m toevoegen Revo link

Bol schreef op 03.12.2022 om 15:55 uur

@Harry-Bastiaan

Hallo Harry,

Als moderator van dit forum, raad ik u af om Revo Installer te gebruiken. Wat u het beste kan doen is het volgende.

  • verwijder MMM op de gebruikelijke manier
  • download de gratis versie hiervandaan: Musicmaker.exe
  • Installeer MMM hiermee

Succes

Rob (forumlid / moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 03.12.2022, 15:59, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Harry-Bastiaan schreef op 03.12.2022 om 22:20 uur

Ik blijf de melding krijgen. Opnieuw installeren en krijg de melding er is al een nieuwere versie geïnstalleerd. IK had mmm premium2023 geïnstalleerd. Maar kreeg in het programma een update. Daarna krijg ik het niet meer geïnstalleerd met de melding.

Bol schreef op 03.12.2022 om 22:58 uur

@Harry-Bastiaan

Hallo Harry,

Probeer eens MMM te verwijderen met de Probleemoplosser van Microsoft.

  • klik MicrosoftProgram_Install_and_Uninstall.meta.diagcab
  • Verwijder ook op deze manier alle Music Maker Updates
  • download de gratis versie hiervandaan: Musicmaker.exe

  • Installeer MMM hiermee

Succes,

Rob (forumlid / moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Harry-Bastiaan schreef op 04.12.2022 om 12:41 uur

Hallo Rob,

De laatste oplossing was de goede. Dank jullie wel voor het meedenken.

Bol schreef op 04.12.2022 om 12:48 uur

@Harry-Bastiaan

Hallo Harry,

Het doet mij deugd om te lezen door het gebruiken van de Probleemoplosser van Microsoft uw probleem verholpen. Bedankt👍 voor uw terugkoppeling.

Succes met arrangeren van uw muziekstukjes,

Rob (forumlid / moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 04.12.2022 om 15:50 uur

@Harry-Bastiaan

Hallo Harry,

.....Ik heb Magix Music maker premium 2023 gedownload maar kreeg de melding dat er een update was. Sindsdien doet hij het niet meer.......

Het onderstaand antwoord heb ik u reeds via een persoonlijk bericht toegestuurd.

Door MMM2023 te installeren kreeg u de melding dat er een update was. U hebt MMM geüpdatet en daarna werkte MMM niet meer. U hebt toen MMM via het configuratiescherm geheel verwijderd. Bij het herinstalleren kreeg u steeds de melding: "Er staat een nieuwere versie op uw computer". Deze melding is/was correct, doordat u reeds een update had uitgevoerd. Bij het deinstalleren wordt deze update helaas (nog) niet verwijderd. Doordat u deze via de probleemoplosser van Microsoft hebt verwijderd, is/was de weg vrij om deze alsnog te installeren. Als het goed is dan hebt u nu MMM versie 31.0.2.21 op uw computer staan?

Met vriendelijke groet,

Rob (forumlid / Moderator)

PS. ik zal dit probleem melden bij Magix Duitsland

Laatst gewijzigd door Bol op 04.12.2022, 16:01, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Harry-Bastiaan schreef op 04.12.2022 om 16:57 uur

Hallo rob mijn versie is 31.0.2.15. Heb de update nog niet gedaan na installeren. Want vorige keer deed mmm niet meer

Bol schreef op 04.12.2022 om 17:57 uur

@Harry-Bastiaan

Hallo Harry,

Dan had dus eigenlijk twee problemen:

  • Uw eerste probleem was het updaten van versie MMM 31.0.2.15 naar MMM 31.0.2.21.
  • Uw tweede probleem was het opnieuw installeren van MMM en steeds de melding kreeg: "Er staat een nieuwere versie op uw computer".

U hebt het tweede probleem kunnen oplossen door gebruikmaking van de Probleemoplosser van Microsoft. U hebt de update naar versie 31.0.2.21 uitgesteld, omdat u vreest dat MMM weer vastloopt.

Kunt op de onderstaande vragen een antwoord geven?

  • Welke Windowsversie hebt u op uw computer staan 10 of 11

En

  • Wat is het versienummer van Visual C++ Redistributable voor Visual Studio 2015-2022 die bij u op uw computer staat?

Met vriendelijke groet,

Rob (forumlid / moderator)

Diverse keren gewijzigd i.v.m. correcties en aanvullingen

Laatst gewijzigd door Bol op 04.12.2022, 18:02, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Harry-Bastiaan schreef op 04.12.2022 om 18:05 uur

Hallo Rob,

Ik heb inderdaad bewust niet de update gedaan. Het probleem is ontstaan na de update. Maar toen ik de deinstallatie gedaan had bleef de update op mijn laptop staan. Zelfs met revo kreeg ik het niet weg. Pas na jouw reactie om het met probleemoplosser weg te krijgen lukte het. Ik heb Windows 10.

Bol schreef op 04.12.2022 om 18:29 uur

@Harry-Bastiaan

Hallo Harry,

U hebt nog geen antwoord gegeven wat het versienummer is van Visual C++ Redistributable voor Visual Studio 2015-2022?

Maar u ook zelf Visual C++ Redistributable voor Visual Studio 2015-20XX updaten naar de Visual C++ Redistributable voor Visual Studio 2015-2022.

Download en installeer alleen vc_redist.X86.exe en vc_redist.X64.exe versie vanaf: Visual Studio 2015, 2017, 2019, and 2022

Misschien is hiermee uw updateprobleem ook opgelost. Zo niet, dan weet u hoe het updateprobleem is op te lossen.

Succes,

Rob (forumlid / moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 04.12.2022, 18:33, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Guy-VV schreef op 30.08.2023 om 10:49 uur

@Harry-Bastiaan

Hallo Harry,

Probeer eens MMM te verwijderen met de Probleemoplosser van Microsoft.

  • klik MicrosoftProgram_Install_and_Uninstall.meta.diagcab
  • Verwijder ook op deze manier alle Music Maker Updates
  • download de gratis versie hiervandaan: Musicmaker.exe

  • Installeer MMM hiermee

Succes,

Rob (forumlid / moderator)


@Bol
Dag Rob, bestaat die de-installatiemethode ook voor Windows 11?

Bol schreef op 30.08.2023 om 11:01 uur

@Guy-VV

Hallo Guy,

Volgens mij zou deze methode ook toepasbaar zijn voor W11. Helaas kan ik het voor u niet uittesten, daar ik nog steeds werkt met W10. Maar u zou het kunnen proberen. Want wat hebt u te verliezen. Als hiermee uw problemen nog niet zijn verholpen, dan adviseer ik u op contact op te nemen met Magix Support. Stuur een mailtje naar infoservice@magix.net en leg daar u probleem voor.

Succes,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 30.08.2023, 11:13, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-