input van een MTS bestand

Wim-Smeets schreef op 11.01.2022 om 15:47 uur

Ik heb een testversie geinstalleerd van Video de Luxe Premium op mijn laptop. Daar zijn mijn eerste testen goed verlopen. Nu wil ik het programma testen op mijn PC die ik normaal gebruik voor video bewerking. Ik had een nieuw testprogramma aangevraagd en gedownload. at bleek echter een premium plus versie te zijn. Deze weer gedeinstalleerd .Het eerste installatieprogramma heb ik toen gekopieerd vanaf de laptop. De installatie lijkt moeiteloos te verlopen. Ik wil nu dezelfde media bestanden inlezen die ik vanaf de laptop heb gekopieerd. Maar van deze media bestanden krijg ik nu geen preview meer te zien terwijl het met hetzelfde programma op de laptop wel goed gaat! Wat kan hier aan de hand zijn?

 

serienr TRIALC-95361-23426xxxxxxx
--------------------------------------------

 

Reacties

mi-bo schreef op 11.01.2022 om 16:16 uur

@Wim-Smeets

Beste Wim.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Als moderator Uw trialversie gedeeltelijk verwijderd.

 

Zet op het Forum nooit geen gegevens ivm evt misbruik.

Een trial serienummer is maar voor 1 machine, daar zal vermoedelijk het probleem in zitten.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

 

Michael

Bol schreef op 11.01.2022 om 16:39 uur

@Wim-Smeets

Hallo Wim,

Welkom op het forum door en voor Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkander, maar het staat wel geheel los van Magix Support.

Het testprogramma, dat u download vanaf de Magix Site is Video Deluxe 2022. Later kunt u beslissen of u de Premium of de Plus versie wilt aanschaffen. Mijn advies is download de gratis versie vanaf: Magix.com / trail en installeer deze. U kunt hiervoor het verkregen TRAILC serienummer gebruiken om deze voor 30 dagen te activeren.

Succes, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Laatst gewijzigd door Bol op 11.01.2022, 17:18, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Wim-Smeets schreef op 11.01.2022 om 17:44 uur

Hi Rob,

 

Ik heb opnieuw alles van Magix verwijderd op de PC. Daarna nog geprobeerd de versie op de laptop te deactiveren maar daar zie ik geen menukeuze voor onder hulp. Wel registreren maar dat helpt niet.

Toen volgens de link die je opgegeven hebt de gratis versie nog eens gedownload en uitgevoerd. De programma's worden dan netjes uitgevoerd en geïnstalleerd. Als ik daarna het programma start kirjg ik een window met de mogelijkheid een serienummer in te voeren of het programma te kopen of het programma te testen hierbij staat dan de opmerking dat ik het nog 29 dagen mag tetsen. blijkbaar staat het tesetserienr dat ik gisteren heb gebruikt nog ergens in de registers!??. Als ik dan toch voor testen kies dan wordt er niet naar een nieuw test serial nummer gevraagd maar komt meteen het window om een project aan te maken. In de import sectie staan al de media bestanden van de vorige keer maar weer zonder zichtbare preview.

 

Ik wil echter eerst een werkende testversie op mijn PC voordat ik tot koop overga. Hoe nu verder?

 

Wim

 

Bol schreef op 11.01.2022 om 18:15 uur

@Wim-Smeets

Hallo Wim,

Als ik het nog weet kunt een testversie niet deactiveren, deze mogelijkheid is alleen aanwezig als u de koopversie c.q. een abonnement hebt. Bij mijn koop versie kan ik deze ook niet registreren.

 ....Als ik daarna het programma start krijg ik de mogelijkheid een serienummer in te voeren of het programma te kopen of het programma te testen hierbij staat dan de opmerking dat ik het nog 29 dagen mag testen.

Tijdens de trialversie moet u steeds op programma testen klikken. U ziet deze elke keer deze met 1 dag verminderen tot deze op 0 dagen staat.

Het klopt, u krijgt geen nieuwe TRAILC serienummer, omdat Magix dit op een van hun servers dit bij houdt

Bij Mijn account / Mijn producten kunt u zien dat u een trailversie hebt. Ga naar mijn account / mijn producten en u ziet het daar dan staan.

Zie eens deze link: https://www.magix.info/nl/forum/geen-beeld-wel-geluid-in-video-deluxe-2022-video-pro-x13--1282487/

Succes met het testen van Video Deluxe 2022

Met vriendelijk groet, Rob

 

Laatst gewijzigd door Bol op 11.01.2022, 18:17, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Wim-Smeets schreef op 11.01.2022 om 21:57 uur

Hartelijk dank. Nu zie ik inderdaad weer de beelden!! Geweldige aanwijzing!

Bol schreef op 11.01.2022 om 22:28 uur

@Wim-Smeets,

Hallo Wim,

Het doet mij deugd om te lezen, dat u beelden hebt in het previewscherm. Ik weet niet welke videokaart in uw PC zit, maar hebt u hiervoor de laatste drivers al bij fabrikant van uw videokaart gedownload en geïnstalleerd?

Met vriendelijke groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 11.01.2022, 22:29, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 13.01.2022 om 10:11 uur

Hallo er is ergens in taal deze regel geschreven
Zet op het Forum nooit geen gegevens ivm evt misbruik.
De woorden (nooit geen) dit is een dubbele ontkenning dus een erkenning.
Ook in de digitale techniek (alleen 0 of 1 ) wordt daarmee gerekend b.v. 0x0 =1 ook 1x1 = 1
en 0x1 =0 en 1x0 = 0
Dus in dit geval moet het zijn: Zet op het Forum nooit gegevens ivm evt misbruik.
Mvg Kees

Wim-Smeets schreef op 13.01.2022 om 10:38 uur

Hi Rob,

Het blijkt wel een behoorlijke consequentie te hebben als ik op de desktop PC de voor de hardwareversnelling aangeef dat de CPU gebruikt moet worden in plaats van de Gforce GTX 650. Het opslaan (renderen) van de film duurt dan voor een filmpje van 1 min meer dan 6 minuten! Datzelfde filmpje op de laptop (Gforce 1660) heeft voor het aanmaken slechts 2 minuten nodig! Beide apparaten hebben een i7 processor dus denk ik dat het verschil voornamelijk zit in wel of niet goed gebruik maken van de videokaart. Als ik nu een nieuwe kaart ga kopen hoe kan ik dan zien dat die wel een goede performance geeft met Video deluxe? Waar moet ik dan op letten?

Ik heb ook nog een oude versie van Adobe Premiere op mijn desktop PC staan en daarmee duurt het aanmaken van hetzelfde outputbestand slechts 30 sec! Maakt Premiere dan wel goed gebruik van die videokaart?

groeten Wim

Bol schreef op 13.01.2022 om 11:21 uur

@Wim-Smeets

Hallo Wim,

Het klopt, dat als u bij de hardwarversnelling alles op CPU zet, het exporteren trager wordt. Als uw desktop PC dezelfde Intel I7 generatie X processor met een NVIDIA kaart Geforce GTX 1660 is uitgerust, dan zal de prestatie nagenoeg gelijk moeten zijn.

Zelf heb ik Intel i9 processor met een NVIDIA kaart Geforce GTX 1660Ti

De exporttijd van 1min film is dan ca.14sec.

Zie voor de minimale specificatie deze link: https://www.magix.com/nl/video/video-deluxe/technische-gegevens/#c1477846

Ik hoop dat u hier wat aan hebt.

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 13.01.2022 om 13:24 uur

@Wim-Smeets

Hallo Wim,

Ik heb ook maar eens bij hardwareversnelling alle 3 de opties op CPU gezet en wat ik al verwachte is de snelheid van exporteren bij mij ook drastisch trager (ca.5,5 maal) geworden.

De export van ca. 1 min film is nu 1min 19sec geworden.

Met vriendelijk groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 13.01.2022, 13:25, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Wim-Smeets schreef op 13.01.2022 om 17:03 uur

Als laatste heb ik nog een test uitgevoerd met Vegas Movie Studio HD Platium 11.0> het renderen kost dan maar 1 minuut! Dan zou ik ook een update van deze software kunnen doen (kost blijkbaar $69,99) en dan hoef ik geen nieuwe videokaart te kopen van minstens 400 euro.

 

groeten Wim

Wim-Smeets schreef op 13.01.2022 om 17:27 uur

Ha, ha, ha Ik heb van Vegas de testversie gedownload, dat werd trouwens Movie 18 Platium en niet Movie 22. Maar wat blijkt dat is praktisch hetzelfde als Magix Video de luxe!!! Had ik natuurlijk eigenlijk wel kunnen verwachten. Het exporteren van de film duurt daar echter maar 4 minuten! Verschil tussen de versies?

Ga nu dus toch maar mijn centjes tellen en verder sparen voor een nieuwe video kaart.

 

Alvast bedankt voor je ondersteuning tot nu toe.

 

Wim

 

mi-bo schreef op 13.01.2022 om 17:52 uur

@Wim-Smeets

Beste Wim,

2 jaar geleden is Vegas gestopt met Vegas Movie Studio HD Platium 17.0 Niet in het Nederlands

Daar voor in de plaats gekomen Movie 18 Platium ( het zelfde als MVDL)(( wat in Vegas Movie Studio is gemaakt kan gedownload worden in Movie 18 Platium maar niet in MVDL )) niet in het Nederlands

Vegas Movie Studio wordt niet meer door ontwikkeld ,

Vegas gaat nu alleen maar verder met de Pro versie

https://www.vegascreativesoftware.com/nl/vegas-pro/

en

https://www.vegascreativesoftware.com/nl/vegas-stream/

Is nu nog wel de Pro versie maar dit programma zal vermoedelijk niet goed op Uw Pc draaien

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 13.01.2022 om 18:29 uur

@Wim-Smeets

Hallo Wim,

Als moderator van dit forum hou ik mij alleen bezig met Magix producten en niet met Vegas producten. Ik weet wel, dat op dit moment Vegas Movie Studio 2022 te vergelijken is met Magix Video Deluxe 2022. zie de tutorial op: Vegas Movie Studio 2022 .

Hebt u de laatste drivers voor uw NVIDIA kaart al geïnstalleerd? Zo niet ga dan eens naar: NVIDIA drivers en installeer dan de laatste versie 472.12 van 20 sept 2021.

Met vriendelijk groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 13.01.2022 om 18:36 uur

@Wim-Smeets

Hallo Wim,

Hebt u het ook al eens geprobeerd, om bij de hardwareversnelling de import alleen op CPU te zetten.

Met vriendelijk groet, Rob

PS: ga voor vragen en antwoorden naar: Vegas Community

Laatst gewijzigd door Bol op 13.01.2022, 18:38, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Wim-Smeets schreef op 13.01.2022 om 22:50 uur

Rob,

op basis van alle goede reviews die ik her en der gezien had heb ik toch besloten om Video deluxe premium aan te schaffen. Eerst heb ik alle testversies die ik nog had verwijderd en toen de installatie opnieuw gedaan en het programma geactiveerd met het toegestuurde productie serienummer. Na het starten van het programma kreeg ik nu een waarschuwing van Video deluxe dat er een update van de videokaart nodig was en dat ik op een button kon starten om die te activeren. Dat heb ik gedaan en tot mijn grote verbazing kon ik nu de film zonder problemen opslaan en ook nog binnen 30 sec!! Jammer dat de testversie deze waarschuwing niet heeft gegeven. Had ons een hoop tijd gescheeld.

 

Vanaf nu ben ik dus een blije Video deluxe gebruiker. Hartelijke dank voor jouw ondersteuning tot nu toe.

Bol schreef op 13.01.2022 om 23:20 uur

@Wim-Smeets

Hallo Wim,

Het doet mij deugd om te lezen, dat u na het lezen van goede reviews toch hebt besloten om Video Deluxe 2022 premium aan te schaffen. Ik had u nog kunnen informeren, dat u ook handmatig had kunnen updaten Via: Hulp / Online actualiseren. Maar goed, dit is achteraf gepraat, maar het had inderdaad een hoop tijd gescheeld. Hiervan heb ik ook weer wat geleerd. Dank👍daarvoor. Ik heb u met alle plezier ondersteund. Mocht u in de toekomst nog vragen hebben, dan kunt altijd weer een nieuwe topic aanmaken. Vanaf hier wens ik heel veel succes met het maken van uw films.

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-