Inloggen en uploaden naar Magix werkt niet.

Eckelestein schreef op 06.04.2017 om 09:37 uur

Beste Webdesigners,

 

Ik kan sinds gisteren niet meer inloggen en uploaden naar de Magix server.
Zijn er meer mensen die daar last van hebben. Misschien een storing?
Ik gebruik webdesign 12 premium en heb het programma opnieuw geïnstalleerd en een nieuw wachtwoord gemaakt maar het werkt niet. De window naar uploaden wordt zelfs niet geopend, bij Xara hosting opent zich dat wel.

Alvast bedankt voor je antwoord.

Gr, Henk

Reacties

Jose52 schreef op 29.04.2017 om 21:35 uur

Hallo, Ik zit ook met dit probleem. Ik kan alle drie mijn websites niet meer uploaden. Ik heb webdesigner 9 Premium en gebruik Windows 10. Vorige week nog geen problemen en nu kan ik dus niet uploaden. Hopelijk weet iemand een oplossing, want ik zit met de sites van de verenigingen.

 

mvgr. José  

Voormalige gebruiker schreef op 30.04.2017 om 09:24 uur

Hallo Jose,

Misschien heb je hier wat aan: https://support2.magix.com/customer/nl/search/node/ftp (inloggen verplicht)

Groet,

Rob

granddadmd schreef op 30.04.2017 om 11:34 uur

Hoi Jose,

Een paar suggesties,

Is de website wel via index gepubliceerd, zijn de betalingen voor Domeinnaam en Webhosting door de Secretaris van de Vereniging gedaan.

groetjes

Opa Mike

Jose52 schreef op 30.04.2017 om 17:40 uur

Hallo Rob. Ik heb net gekeken bij die link die je doorgaf en dat vinkje weggehaald. Dat heeft niet geholpen.  Om nu dat andere programma te installeren, dat vind ik nogal wat. Hij heeft het altijd normaal gedaan. Vorige week heb ik nog gewoon alles geupload.
Zou het met windows 10 te maken kunnen hebben.

Ik ga morgen wel even naar de klantenservice bellen of ze er een verklaring voor hebben. In ieder geval bedankt voor je reactie.

 

Opa Mike, ik betaal zelf de webhosting, dus weet zeker dat alles betaald is. En dan zouden  toch ook niet alle drie de websites tegelijk de dezelfde foutmelding hebben.

 

Voormalige gebruiker schreef op 30.04.2017 om 18:05 uur

Hallo Jose,

Kan je geen windows herstelpunt terugzetten? Toen alles nog goed was.

Groet,

Rob

Ps. Bellen naar de klantenservice is niet voor een programma probleem. Je kan het beste een ticket aanmaken bij MagixSupport.

 

 

granddadmd schreef op 30.04.2017 om 18:36 uur

Hoi Jose,

ga eens naar MAGIX WebFTP

hier inloggen met email adres en wachtwoord bekend bij MAGIX en kijk eens over geen overschrijding is van de totale opslag.misschien staan er veel dubbele thema's in die te verwijderen zijn

groetjes

Opa Mike

 

 

Jose52 schreef op 30.04.2017 om 20:13 uur

Rob en Opa Mike.

Herstel punt wil ik even mee wachten totdat ik Magix gesproken heb. Ik heb net de bestanden op mijn oude laptop gezet en geprobeerd om  het via windows 7 te uploaden, maar ik krijg dezelfde foutmelding.
Ik heb nu net een ticket aangemaakt, dus wacht ik het maar even af.

Ook als ik naar Magix web FTP ga en inlog dan krijg ik diezelfde melding. Geen idee wat er mis kan zijn. Het is wel erg vervelend, want ik kan nu niks.
groet, Jose

 

granddadmd schreef op 02.05.2017 om 10:49 uur

Hoi Jose,

gisteren geen internet, nu wel weer, een vraagje ik ga er vanuit dat Domeinnaam en Webhosting samen bij MAGIX lopen.

dan een suggestie,de website pagina's staan op de Pc/ laptop, maak een nieuwe map aan, bv. met een plus er achter, dit project via opslaan als in de nieuwe map zetten, dan ga je naar exporteren dit moet altijd voor de eerste pagina index zijn, dan naar publiceren en kijk of het dan wel goed werkt.

groetjes Opa Mike

Jose52 schreef op 02.05.2017 om 14:02 uur

dag opa Mike

Ik heb net een map geupload naar de ruimte van Magix. Dit doet het wel gewoon goed.
Naar mijn eigen webhosting lukt het dus niet. Ik heb mijn webhosting net gebeld, maar die zeggen dat alles goed is bij hun en er geen foutmeldingen zijn. Ik moet het dus toch bij Magix zoeken.

groet, Jose

granddadmd schreef op 02.05.2017 om 14:19 uur

Hoi Jose,

Nu toch even een vraagje, domeinnaam + Webhosting die lopen zoals ik het nu lees niet via MAGIX, klopt dit.

groetjes

Opa Mike

Jose52 schreef op 02.05.2017 om 14:34 uur

ja dat klopt.

Ik heb net contact gehad met Magix, maar ik moet nu toch eerst proberen om het via dat programma te uploaden, dat Rob van de week al doorgaf. Mocht het dan ook niet lukken dan ligt het aan mijn eigen webhosting zegt Magix. Ik ga het dus maar proberen. Hij zou de gegevens opsturen.

Jose52 schreef op 02.05.2017 om 15:25 uur

Ik heb nu dat programma gebruikt om de website online te zetten, maar hoe krijg ik nu de goede bestanden op internet te zien aan de rechterkant. Het zijn andere bestanden als dat ik online heb staan. Weet iemand wat ik hier verkeerd doe.  Misschien moet ik ergens nog public_html invullen, maar ik zou  niet weten waar. De groene zijn de gegevens bij Magix. Die andere is van het programma FileZilla.

groet, Jose

 

granddadmd schreef op 02.05.2017 om 18:30 uur

Hoi Jose,

Met MAGIX Webdesigner is het niet meer nodig om met Filezilla te werken, dit kan direct vanuit het pakket, wel eerst exporteren en dan publiceren,

het vermoedelijke probleem is dat U bij FTP hostadres heeft ingevuld www.westlandia87.nl

dit moet namelijk ftp.westlandia87.nl zijn.

groetjes

Opa Mike

Jose52 schreef op 04.05.2017 om 08:49 uur

Opa Mike dit werkte ook niet. Ik heb nu contact gehad met mijn webhosting en die heeft met TeamViewer mee gekeken op de laptop en hij kon het eerst ook niet vinden, maar uiteindelijk heeft hij de supmap aangepast. I.p.v. public_html heeft hij er  /domains/stalletjeslangsdeweg.nl/public_html  van gemaakt. Nu doen alle drie de website's het weer goed.

In ieder geval bedankt voor de moeite om een oplossing te vinden.


 

granddadmd schreef op 04.05.2017 om 10:07 uur

Hoi Jose,

fijn om te zien dat alles weer goed werkt, en dat het geen MAGIX probleem was.

vreemd is dat Website van westlandia87.nl via stalletjeslangsdeweg met ftp moet worden geüpload. of zijn de 3 websites een onderdeel van domeinnaam :stalletjeslangsdeweg.nl

Normaal gesproken zie knipsel 2 als U bij . ftp hostadres: ipv www.westlandia87.nl er ftp.westlandia87.nl had neergezet was het probleem wel direct opgelost geweest .

Maar het zal vermoedelijk anders bij Uw Webhosting werken.

succes met de 3 mooie site's.

groetjes

Opa Mike ( door enkele verbeteringen te hebben aangevuld is er een wijziging opgetreden )

Jose52 schreef op 04.05.2017 om 22:40 uur

Opa Mike alle drie de websites hebben hun eigen account. Wat ik liet zien was nu toevallig van de website ww.stalletjeslangsdeweg.nl. Bij de jeu de boule moest ik er dus westlandia87 tussen zetten en bij die andere ook weerdeeigen naam. Ik had hetnog gevraagd over die ftp omdat er voor te zetten, maar dat ging niet lukken zei degene die ik aan de telefoon had van de webhosting. Maar gelukkig is alles opgelost.

Groet, José