inladen soundpools probleem

JMusic schreef op 02.05.2020 om 11:49 uur

Hallo, ik heb ineens problemen met de soundpools. Heb geen nieuwe gekocht sinds 1,5 jaar geleden. En ineens sinds gisteren kan ik bij sommige soundpools geen toontrappen meer gebruiken en blijken soundpools weg te zijn. Dus heb ik geprobeerd om de missende soundpools opnieuw in te laden. Het programma (Music maker plus edition serienr 28.0.2.47) heeft altijd netjes de soundpools gelezen vanaf mijn interne en externe schijf. Heb het volgende geprobeerd:

- complete herinstallatie.

- soundpools vanaf andere schijven proberen in te lezen, werkt niet. Hij laadt de soundpool in en vervolgens geen toontrap (blijft grijs)

- soundpools naar mappen gekopieerd die magix wel goed inleest, werkt niet

- directory pad in audio settings aangepast, werkt niet

Het lijkt op een bug in het programma. Ik ga niet alle soundpools opnieuw aanschaffen via de store. Kan iemand helpen? Is dit een bekend probleem? Wat is er aan de hand? Het lijkt zo onstabiel programma nu. Wat het ooit was, is het niet meer.

Hoe kan ik die soundpools fatsoenlijk draaiende krijgen? Alvast bedankt. Gr Joyce.

P.s. voldoende schijfruimte, voldoende processor = heeft altijd gewerkt

Uw emailadres verwijderd i.v.m. misbruik rechtsboven in uw schermafbeelding (Rob - Moderator)

Reacties

Bol schreef op 02.05.2020 om 23:21 uur

Hallo JMusic,

Welkom op het forum voor en door MAGIX gebruikers.

Volgens mij, hebt u nog niet alles is geïnstalleerd. Klik op "Download" rechtsboven.

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

JMusic schreef op 03.05.2020 om 11:00 uur

Hallo Rob, bedankt voor je bericht. Was het maar zo simpel. De downloads die daar staan is slechts 1 soundpool die ik heb gekocht en wat midi instrumenten. De soundpools die ik nu niet meer kan inladen zijn oudere soundpools (op interne en externe schijf) die ik heb aangeschaft voor ruim 600 euro (royalty free)!!. Trust me, ik heb van alles geprobeerd. Heb je nog een nieuw idee? Ikzelf denk aan een herinstallatie maar dan moet ik alle paden weghalen die Magix maakt naar soundpools. Een complete reset zeg maar. Ik heb al een herinstallatie geprobeerd maar Magix vind direct de soundpools naar een schijf. Sommige vind ie niet en deze wilde ik dus handmatig toevoegen wat nu resulteert in het niet kunnen gebruiken van de toontrap. En de loops worden dus niet allemaal goed geladen. Heb dit nooit gehad. Gebruik het programma al jaaaren. Ben benieuwd. Hoor graag meer suggesties?? Gr J.

Bol schreef op 03.05.2020 om 11:22 uur

Hallo JMusic,

Helaas, heb ik geen enkele suggesties, waar u wat aan zou kunnen hebben. Mijn advies, neem contact op met Magix Support. https://www.magix.info/nl/support/artikel/hoe-neem-ik-contact-op-met-de-technische-support--1513/

Heel veel succes,

Rob👍👍👍

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 03.05.2020 om 12:46 uur

@JMusic

Beste Joyce,

Vanaf mijn externe schijf een soundpool( 12 ) opgezocht, dit geopend, als ik dan loops aanklik

komt het tussen instrumenten en loopnaam te staan,

en van hieruit is het wel te activeren, werkt dit bij U ook niet.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael ( Moderator ).

JMusic schreef op 03.05.2020 om 19:37 uur

Hoi Michael, bedankt voor je meedenken. Ik ga dit proberen. Maar ben bang dat het niet gaat werken. Ik zie ook bij jou dat er NIEUW staat bij het inladen. Dit doet ie bij mij soms niet en dan weet ik het al. De soundpool wordt wel toegevoegd maar niet goed toegevoegd. Ik heb nu via allerlei omwegen wat soundpools kunnen toevoegen maar 5 werken er nog steeds niet. Ik doe nu een syscheck die ik zo naar de support stuur. De ene keer laadt ie een soundpools fatsoenlijk in en de andere keer laadt ie m in en werkt de toontrap niet. Heel vreemd. Dat probeer ik m te deinstalleren en via een andere map of schijf erin te zetten. Echt vervelend. Maar ik zal dit checken, Kom bij je terug.

JMusic schreef op 04.05.2020 om 17:32 uur

Update naar Michael->Heb het vandaag gecheckt wat je me stuurde qua suggestie. Maar heeft niets opgeleverd helaas. Zelfde verhaal als boven. Magix laat zien dat er een nieuwe soundpool inkomt, ik zie geen "Nieuw" staan,. dan zie ik de soundpool niet. Start het programma opnieuw op en zie dan de soundpool wel, maar kan de toontrap niet gebruiken(lijkt een inlaadprobleem ofzo). Mij een raadsel. Dit doet ie vanaf allerlei andere schijven en mappen. Heb van alles geprobeerd. Wie weet de oplossing?

Bol schreef op 04.05.2020 om 18:04 uur

Hallo Joyce,

Verwijder eens "MusicMaker.ini". Hierin worden alle (Persoonlijke) instellingen bewaard. Bij het opstarten van Music Maker wordt dit INI bestand weer automatisch aangemaakt. Maar let op!! Het programma wordt teruggezet naar de standaardwaarde. Dus ook al uw persoonlijke instellingen.

Succes,

Rob (Moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

JMusic schreef op 07.05.2020 om 15:09 uur

Hoi Rob, bedankt voor je bericht. Betekent dit dat ik alle soundpools dan ook weer opnieuw moet inladen?

 

Bol schreef op 07.05.2020 om 15:24 uur

Hallo Joyce,

Zelf heb ik dit nog nooit bij de hand gehad., wel dat ik het ini bestand verwijderd heb. Volgens mij blijven de soundpools zelf ongemoeid op de schijf, maar de verwijzingen zullen misschien opnieuw moeten worden aangemaakt. Maar wat je natuurlijk eerst kan doen, is i.p.v. MusicMaker.ini niet te verwijderen, deze eerst te verplaatsen naar een tijdelijk map, zodat je deze altijd weer terug kan zetten.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 07.05.2020, 15:35, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

JMusic schreef op 12.05.2020 om 18:05 uur

Hoi Rob, bedankt voor je bericht. De helpdesk van Magix reageert niet op mijn berichten. Enig idee waarom niet? Ik heb eerlijk gezegd niet heel veel zin om alles wederom opnieuw in te laden (soundpools) en ik ben ook bang dat ie dan helemaal niets meer goed inlaadt. Dus...ff overdenken nog.

Ik blijf overigens steeds ook weer tegen die bekende melding aanlopen: Magix VITA- file could not be found als ik een gitaar loop aanklik bijv. Sinds ik Magix Music Maker Plus Edition heb, loop ik tegen van allerlei problemen aan. Ik heb VITA nooit verwijderd, instrumenten (midi) alles deed t altijd. En heb nu wel VITA. Dus snap deze melding ook niet. Heel verhaal met de helpdesk hierover gehad, nooit opgelost.

Gr J.

Bol schreef op 12.05.2020 om 23:47 uur

Hallo Joyce,

Waarom Magix Support niet reageert op uw berichten, daar moet ik u het antwoord op schuldig blijven. Normaliter reageren ze binnen een redelijke tijd. Waarschijnlijk komt het door de coronacrisis? Wat u zou kunnen doen, is om op het verkregen mailtje met een ticketnummer, nog eens de vraag te stellen waarom u nog geen reactie gehad hebt.

Groet,

Rob (Moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-