Reacties

mi-bo schreef op 19.04.2020 om 21:52 uur

@gerbensinjewel

Beste gerbensinjewel.

Een dvd bestaat meestal uit verschillende opgebouwde delen.

Dat na het importeren een geheel wordt op de Pc op de tijdlijn.

Als het geheel vanuit de arranger op de tijdlijn is gezet is dat dan minder dan wat U ziet als de dvd wordt afgespeeld.

Met vriendelijke groet,

Michael (Moderator ).

Bol schreef op 19.04.2020 om 23:36 uur

Hallo Gerben,

Zo doe het volgende:

1. leg de dvd in uw diskstation
  2. sluit de dvd-lade, maar laat de dvd niet automatisch opstarten
  3. start VDL op
  4. ga naar: Import / Computer / diskstation
  5. klik op de dvd-titel van de dvd
  6. nu ziet u als het goed is de films staan.
  7. Sleep deze naar de tijdlijn
  8. klik op
  9. kopieer nu de volledige disk naar uw HD schijf
  10. sleep nu de film naar de tijdlijn, als dat niet vanzelf gaat.
  11. Dit is dan het resultaat

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

gerbensinjewel schreef op 20.04.2020 om 15:39 uur

Rob, Bedankt voor je reactie. Het is niet gelukt. Ik heb precies gedaan zoals vermeld. In de mediapool staan VTS_01_1.VOB + VTS_01_2.VOB + VTS_01_3.VOB. Als ik ze 1 voor 1 of alle drie tegelijk naar de tijdlineaal sleep zie ik dat _1.VOB zwart blijft terwijl _2.VOB en _3.VOB beelden vertonen. Alle 3 zijn ze even lang: 30minuten met het zelfde aantal Gb's. Ook wordt er als ik ze naar de tijdlineaal breng een frametable aangemaakt. Voor het zwarte deel van de 30min. heb ik ze geselecteerd en handmatig hierover een frametable laten uitvoeren. Het audio is normaal te horen. Zonder resultaat is de toepassing van de frametable. Als ik de DVD afspeel op een player is er niets aan de hand. Wat kan het verder zijn?

gerbensinjewel schreef op 20.04.2020 om 15:44 uur

Bedankt voor de moeite. Als ik de DVD importeer zie ik in de mediapool de grote VOB-bestanden die op de tijdlineaal geplaatst moeten worden. Dat gaat goed maar het eerste deel 'doet' het niet en blijft zwart.

Bol schreef op 20.04.2020 om 16:12 uur

Hallo Gerben,

Ik vond het zeer vreemd, dat u alleen de bestanden VOB etc... maar geen xxx film01 ziet staan in de Mediapool van Video Pro X. Ik ben voor u op onderzoek uit gegaan en zag waarom!!

1. Klik op weergave opties rechtsboven (vier streepjes)
  2. zet een vinkje bij DVD-mediaweergave

Probeer mijn procedure nog eens een keer.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 20.04.2020, 16:13, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

gerbensinjewel schreef op 20.04.2020 om 17:18 uur

Bij mijn rechtsboven ziet onder de 4 streepjes 3 mogelijkheden: Lijst - details - grote symbolen en geen DVD-mediaweergave.

Bol schreef op 20.04.2020 om 17:41 uur

Hallo Gerben,

Hebt u wel Video Pro X? Als dat zo, is wat is het versienummer?

Groet Rob

PC -1-

PC -2-

gerbensinjewel schreef op 20.04.2020 om 17:52 uur

Hoi Rob,

Ik werk met MAGIX Video Pro X en de Versie 17.0.3.68(UDP3). De UG-code 8447 KA3.

Bij on-line activeren zijn er geen up-dates gevonden.

Groetjes,

Gerben

mi-bo schreef op 20.04.2020 om 18:08 uur

@gerbensinjewel

Beste Gerben.

U heeft 3 VOB bestanden op de dvd staan

1 met geluid.(30 minuten)

2 & 3 zijn beelden (hoe lang duurt dit)

Als U VOB 2 of 3 VOB op de tijdlijn zet heeft U dan wel geluid.

Als dit niet zo is, dan is er een apart VOB van het geluid gemaakt.

En kan het geluid onder de beeldlijnen gezet worden.

En heeft U beeld en geluid samen

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael (Moderator ).

Wijzigingaan gebracht i.v.m met meer informatie

Bol schreef op 20.04.2020 om 18:19 uur

Hoi Rob,

Ik werk met MAGIX Video Pro X en de Versie 17.0.3.68(UDP3). De UG-code 8447 KA3.

Bij on-line activeren zijn er geen up-dates gevonden.

Groetjes,

Gerben

Hallo Gerben,

Ik heb dezelfde versie als u.

Ik ben er achter gekomen waarom bij u de DVD-mediaweergave niet kan aanklikken. Om deze te kunnen activeren moet er een dvd in de diskstation liggen. Activeer nu uw Diskstation in de mediapool en klik dan op de 4 streepjes. Nu kunt u als het goed is DVD mediaweergave activeren.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 20.04.2020, 19:25, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

gerbensinjewel schreef op 20.04.2020 om 20:30 uur

Hoi Rob,

Ook dat lukt niet. Ik kan niet met de DVD erin op de 4 streepjes de DVD-mediaweergave aanvinken.

Maar wat anders. Als ik op de tijdlineaal de 3 VOB-scenes van 30 min. plaats en ik selecteer _1.VOB zie ik het volgende bij eigenschappen: resolutie: 352x240 pixels, de beeldverhouding 1.339422 en de framerate 29.97 frames/sec. Bij de selectie _2.VOB zie ik dit: 720x576 pixels, 4:3 en framerate 25.00frames/sec. Het is dezelfde DVD en in de player zie ik geen verschil. Is dit gelijk te trekken met _2.VOB waarbij ik wel beeld heb. In mijn startmenu na het openen van Pro staat de instelling op 720x576 met 25 frames/sec.

Groet, Gerben

Bol schreef op 20.04.2020 om 22:18 uur

Hallo Gerben,

Volgens mij hebt u een zeer afwijkende DVD. Volgens staat uw film in VideoCd (VCD) NTSC 352x420 en DVD PAL 720x576 format op gebrand. Dit zou de rede kunnen zijn dat de 4 streepjes de DVD-mediaweergave aanvinken niet te zien krijgt. zie eens: https://www.weethet.nl/dutch/video_formats.php U moet in ieder geval de VOB bestanden DVD PAL 720x576 4:3 gebruiken. Alleen ik kan hiervandaan niet zeggen in welke VOB bestanden de hoofdfilm bezit.

Om eerst het probleem met de 4 streepjes de DVD-mediaweergave aanvinken te elimineren, plaatst eens een andere DVD in uw diskstation. Wat is dan het resultaat.

Groet,

Rob

Hier nog een voorbeeld met meerdere hoofstukken.

Laatst gewijzigd door Bol op 20.04.2020, 22:21, in totaal 3 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

gerbensinjewel schreef op 22.04.2020 om 19:55 uur

Beste Rob,

De digitale formaten zijn interessant maar ik kan er verder niets mee. Ik denk dat de dvd van een beschadigde videoband is opgenomen. Waarschijnlijk is die niet goed gezwart waardoor het begin van de band wel video geeft maar in een formaat dat Pro X niet kan lezen. Terwijl de video in de 2e VOB wel herkend wordt. Maar ik stop er mee. Ik heb van een andere dvd, video gebruikt zodat het gemis minimaal is.

Ik heb een andere dvd in het diskstation geplaatst en toen kon ik inderdaad bij de 4 streepjes de DVD-mediagegevens aanklikken. Geweldig. Ik heb alles gedocumenteerd en ik heb er tevens veel van geleerd. Heel erg bedankt voor al je moeite.

Groetjes,

Gerben

Bol schreef op 22.04.2020 om 22:31 uur

Hallo Gerben,

U hebt de juiste beslissing genomen om te stoppen met deze defecte dvd. Het doet mij wel weer goed om te lezen, dat u toch nog met een andere dvd / video e.a. op de tijdlijn van Video Pro X hebt kunnen zetten en zo te bewerken.

Door een andere dvd in uw diskstation te plaatsen is ook de 4 streepjes (DVD-mediaweergave) opgelost. Heel veel succes met het samenstellen van uw film.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 22.04.2020, 22:32, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-