Hallo,
Ik gebruik Magix film op DVD 8 /Versie 8.0.3.0. (c1) waarmee ik mijn oude S-VHS tapes wil digitaliseren en tevens minimaal wil monteren. Dat lukt me vrij aardig. Ik heb tevens opname`s van een HD camera die ik ook met dit programma monteer. Ik weet dat Video de Luxe bij uitstek het programma is maar voor dit werk kan ik me redelijk redden. Het is wel de bedoeling om tzt Video de Luxe aan te schaffen.
Het probleem waar ik tegen aan loop is het volgende:
In een project wil ik een mov bestand importeren welke ik van een vriend heb gekregen, dit is kennelijk niet mogelijk. Ik heb vervolgens het .mov bestand geconverteerd naar diverse andere bestandsformaten maar welke ik ook probeer het lukt me niet om het bestand te importeren. Als voorbeeld neem ik het .mpg bestand. Dit wordt wel geheel geïmporteerd (6 min.) echter ik krijg alleen aan het begin en aan het eind van deze 6 min. enkele frames te zien. Alles er tussen is geen beeld maar wel geluid. Het geïmporteerde .avi bestand 1 sec. geluid en geen beeld van deze 6 min. Alle geconverteerde bestanden kan ik met de juiste players gewoon afspelen. Wat doe ik verkeerd? Ik vermoed dat het met ontbrekende codecs heeft te maken maar weet dat niet zeker.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Peter