Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 16.11.2014 om 11:58 uur

Beste Marten,

Ik heb uw probleem in het verleden al eens voor iemand anders uitgezocht. Zie: http://www.magix.info/nl/problemen-met-fotos-van-windows-phone-met-magix-dvd.knowledge.1077902.html

Succes

Rob

marten schreef op 23.11.2014 om 09:35 uur

Beste Rob,

Dank voor je bericht. Ik heb je suggestie bekeken en het leek me voor mij als leek wat moeilijk. Toen heb ik de jpg-foto's van de Nokia Lumia 625 in PAINT geladen en daarna weer met extentie .PNG opgeslagen. Daarmee was het probleem verholpen.

Voormalige gebruiker schreef op 23.11.2014 om 14:28 uur

Beste Rob,

Dank voor je bericht. Ik heb je suggestie bekeken en het leek me voor mij als leek wat moeilijk. Toen heb ik de jpg-foto's van de Nokia Lumia 625 in PAINT geladen en daarna weer met extentie .PNG opgeslagen. Daarmee was het probleem verholpen.

Hallo Marten,

Wat jij gedaan hebt, komt op het zelfde neer. Echter nu moet je foto voor foto inladen in PAINT en opslaan als PNG bestand (volgens mij kan je ze onder JPG opslaan). Tijdens dit proces wordt ook de EXIF van één foto verwijderd.

EXIF
Wat wordt er bedoeld met EXIF? EXIF staat voor Exchangeable Image File. Behalve de beeldgegevens wordt ook deze extra informatie in het beeldbestand geschreven. De EXIF bevat deze nuttige informatie zoals datum en tijd van opname, maar ook heel wat technische gegevens van de camera zoals sluitertijd, diafragma, wtbalans, focal length etc…

 

De methode, die ik je aanreikt, kan je een meerdere foto's / mappen ineen keer deze EXIF-informatie verwijderen. Zo moeilijk is deze methode nu ook weer niet, gewoon uitproberen.

Succes,

Rob