Importeren van AVCHD bestanden vanaf DVD (Disc) (Windows 10)

Vissen schreef op 29.12.2022 om 15:11 uur

Ik overweeg om Magix Video Deluxe Premium 2023 aan te schaffen, maar weet niet hoe ik mijn AVCHD bestanden die op DVD staan kan bewerken. Ik heb gelezen dast je deze bestanden niet meer kan importeren. Wat kan ik nog wel doen om ze in Magix te bewerken?

Reacties

Bol schreef op 29.12.2022 om 16:53 uur

@Vissen

Hallo Vissen,

U kunt AVCHD bestanden wel exporteren maar niet importeren. Zie BESTANDSFORMATEN

Succes,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 29.12.2022, 16:56, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 29.12.2022 om 18:11 uur

@Vissen

Hallo Vissen,

U kunt de M2TS filmbestanden, die op uw AVCHD DVD staan, gewoon op de tijdlijn van Video Deluxe 2023 zetten en bewerken. Ik heb een AVCHD DVD gebrand via het brandprogramma van Video Deluxe 2023.

Doe dan het volgende om de M2TS bestanden van de AVCHD DVD op de tijdlijn van VDL2023 te zetten.

  • start Video Deluxe 2023 op.
  • leg de AVCHD DVD in de DVD station van uw computer
  • kies uw DVDstation en open uw AVCHD DVD
  • klik rechtsboven op de 4 streepjes en zet deze DVD mediaweergave
  • klik op het M2TS filmbestand
  • nu wordt deze ingeladen (dit kan nog wel even duren)
  • Dit is het resultaat

Succes,

Rob (forum moderator)

Aanvulling op: 29-12-2022 om 18:18uur

Mijn bestanden worden in deze map opgeslagen.

Laatst gewijzigd door Bol op 29.12.2022, 18:19, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 29.12.2022 om 19:58 uur

@Vissen

Hallo Vissen,

Ik heb de AVCHD DVD in mijn Diskstation gelegd en de M2TS bestanden vanaf de DVD rechtstreeks gekopieerd naar een Map op de HD schijf. Ik kon toen deze M2TS bestanden ook op de tijdlijn zetten.

Zie ook nog eens deze link: Asynchroniteit bij de import van AVCHD-bestanden.

Met vriendelijke groet,

Rob

 

Laatst gewijzigd door Bol op 29.12.2022, 19:59, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 29.12.2022 om 23:06 uur

@Vissen

Hallo Vissen,

Nog even dit. De bovenstaande antwoorden die ik heb beschreven, heb ik allemaal zelf eerst uitgeprobeerd. Maar wat u ook zou kunnen doen is om de 30 dagen trialversie te downloaden en te installeren. U kunt dan zelf e.a. uittesten met uw AVCHD DVD.

Zie: VIDEO DELUXE DOWNLOADEN EN GRATIS TESTEN

Met vriendelijke groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 29.12.2022, 23:08, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-