Importeren en bewerken VRO files van Hitachi camera ??? Video deluxe 2008 !!!!

omerpr schreef op 30.07.2008 om 22:52 uur
Hallo ,heeft er iemand ondervinding met importeren en bewerken van VRO formaten van Digitale Hitachi camera met Hard Disk en mini DVD ?
Volgens sommigen kan dit met Magix Video 2008 ,doch hiervan is nergens iets vermeld op de website van Magix
Alvast bedankt voor de reacties,.Ik heb het programma ,,Magix Video deluxe (Plus) nog niet in mijn bezit ! vooraleer ik het aanschaf zou het toch zeker moeten zijn dat hiermee de VRO files kunnen worden gebruikt,heb al verschillende andere converteer programma's uitgetest (Freeware) doch bij elk zijn er problemen,bij het ene is er wel goed beeld maar geen klank,bij het andere moet ge nog bijkomende betaalsoftware aanschaffen en bij nog andere loopt er gedurig een reclamebanner door het beeld.
Jammer dat er zo weinig programma's deze VRO 's aankunnen,heb al verscheidene sites bezocht en er zijn veel mensen met verwerkings problemen hiervoor !!!
Hopelijk komt er toch een goede oplossing hiervoor,
Groetjes,

Reacties

Shaffy schreef op 31.07.2008 om 09:08 uur
VRO-bestanden worden als je een real-time opname maakt een DVD-Recorder (onder andere Hitachi, Panasonic) ingebrand op een DVD-plaatje. Dat wil zeggen, het VRO-formaat ‘kan’ hiervoor worden gebruikt. VRO is te vergelijken met VOB, zij het dat VRO-bestanden (meer) extra informatie in begeleidende IFO-files plaatsen. Dit terzijde… De truc die u moet uithalen is de volgende: kopieer een VRO-bestand naar uw harde schijf. Dan kun je proberen of video deluxe dit bestand kan importeren. Zo niet, verander de extensie dan in MPEG.

NB. Zodra je je camera hebt aangesloten op je computer krijgt deze de eigenschap van een harde schijf. Kijk onder Mijn computer en daar moet je hem kunnen zien als een harde schijf.