Implementatie Open Graph, afbeeldingen opruimen en export opties

EMulder schreef op 06.02.2018 om 10:12 uur

Info: Windows 10 Professional met laatste updates, Web Designer Premium 15 met laatste actualiseringen.

[Open Graph Protocol]

De huidige WDP is geoptimalizeerd voor Facebook, maar ik kom erg weinig tegen wat hiermee te maken zou kunnen hebben. Wat houdt dit precies in? De meest makkelijke implementatie is die van het Open Graph Protocol waarmee specifieke meta tags ("og:title" e.d.) in de <head> sectie geplaatst worden. De tags sturen hoe jouw link eruit komt te zien wanneer hij gedeeld wordt op Facebook of een van de vele andere social media website. Daarnaast heeft dit ook effect op bijvoorbeeld Whatsapp.

Wordt Open Graph Protocol ondersteund en zo ja, waar vind ik het in WDP?

[Afbeeldingen opruimen]

Wanneer ik mijn website exporteer of publiceer staan er enorm veel afbeeldingen in de index_html_files map. Zelf meer dan dat ik gebruik op mijn webpagina. Sommige afbeeldingen staan er ook dubbel in.

Alle bestanden in de map worden geupload naar mijn ftp server, maar is veel meer dan ik nodig heb vanwege de vervuiling. Ik heb welliswaar voldoende webruimte, maar wil het niet onnodig vervuilen.

Is er een makkelijke manier om de afbeeldingen op te schonen (200+ bestanden met de hand doorspitten is niet fijn)?

[Export opties]

Wanneer ik mijn website exporteer wordt er altijd een "index_htm_files" map aangemaakt waarin alle gebruikte afbeeldingen, css en javascript files komen. Is er geen mogelijkheid om dit op een wat betere manier op te lossen?
Een indeling als volgt zou veel beter zijn:

Afbeeldingen:   .\images\
CSS:                .\css\
Javascript:        .\js\

Persoonlijk had ik deze functionaliteit wel verwacht in WDP, maar ik kan nergens opties hiervoor vinden. De huidige implementatie vind ik erg amateuristisch overkomen.

Daarnaast lijkt het alsof voor elke instantie van een afbeelding (denk bijvoorbeeld aan een terugkerend logo op elke pagina) er een aparte afbeelding wordt gemaakt welke uiteindelijk in de index_htm_files map komt. Waarom is dit zo en waarom worden afbeeldingen automatisch hernoemd naar een nummer bij het exporteren? Als je een specifieke afbeelding wil vervangen zonder de hele website te moeten exporteren moet eerst elke afbeelding openen om te kijken welke afbeelding het is, om vervolgens het juiste nummer te noteren als je hem hebt gevonden!

Is het ook mogelijk om afbeeldingen toe te voegen op basis van het relatieve in de webspace? Dan kun je het beheer van afbeeldingen zelf in de hand nemen en gebruik je uiteindelijk véél minder afbeeldingen. Dit maakt tevens de laadtijd van de pagina sneller aangezien e.e.a. al in de cache van de browser staat.

Reacties

mi-bo schreef op 06.02.2018 om 10:58 uur

EMulder,

Gezien ik persoonlijk niet met Wordpress werk kan ik U geen goed antwoord geven.

Misschien heeft U iets aan deze link.

https://www.magix.info/de/forum/open-graph-fr-facebook--789220/

Groeten

Michael

EMulder schreef op 06.02.2018 om 11:43 uur

Uhm, ik heb toch nergens geschreven dat ik Wordpress gebruik?

Ik ontwerp met Web Designer Premium en upload naar mijn eigen test ftp server. Als ik een CMS zou gebruiken heb ik geen software nodig.

In verband met de "Facebook optimalisatie" had ik verwacht dat er standaard Open Graph implementatie in zou zitten en de tags automatisch ingevuld dan wel handmatig overschreven kunnen worden. Zoals het er nu naar uit ziet moet ik op elke pagina met de hand de <meta> properties toevoegen en invullen.

Kunt u mij vertellen wat de "Facebook Optimalisatie" precies inhoud?