Ik mis heel veel dingen opeens zoals sjablonen!

ruud.bennis schreef op 17.03.2024 om 16:16 uur

Dag mede forumleden,

Ik heb na enige tijd Video de Luxe 2023 Plus weer opgestart om met een project verder te gaan, maar ik lijk wel een heleboel te missen. Ik had b.v. ook altijd intro's en outro's met b.v. trouwringen bij een huwelijk met bijpassende muziek e.d. Ik kan dat allemaal niet vinden. Als ik extra inhoud installeren, dan staat alles op grijs omdat het al geïnstalleerd is. Wat is hier gebeurd en moet ik nu het hele programma opnieuw gaan installeren?

Reacties

Bol schreef op 17.03.2024 om 18:44 uur

@ruud.bennis

Hallo Ruud,

....Ik had b.v. ook altijd intro's en outro's met b.v. trouwringen bij een huwelijk met bijpassende muziek e.d. Ik kan dat allemaal niet vinden. ......

Deze zijn nog steeds aanwezig in VDL2023.

Wat u zou kunnen doen is om via de Apps eerst deze sjablonen te verwijderen en daarna kunt u via Extra inhoud installeren deze weer opnieuw installeren.

Succes,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

ruud.bennis schreef op 17.03.2024 om 18:52 uur

Dag Rob, fijn dat je zo snel reageert. Inmiddels heb ik Video de luxe plus 2024 gekocht en geïnstalleerd, in de hoop ook dat het toen automatisch terug kwam. In de foto die je meestuurt is duidelijk wat ik bedoel. Precies dat. Het is ook in deze versie niet meer beschikbaar. Als ik extra inhoud wil installeren, dan is alles grijs (niet aan te vinken) omdat er staat dat alles al is geïnstalleerd op 17-03-2024. Als ik contentpakketten wil installeren en ik het serienummer moet invullen, dan zegt hij dat het serienummer niet goed is. Terwijl ik dat net na aankoop in mijn mail heb gehad en ik het ook juist invoer. Ik begrijp er echt niets van. Het lijkt erop of alles geïnstalleerd moet zijn, maar het is er allemaal niet. Echt een probleem zo.

Bol schreef op 17.03.2024 om 19:20 uur

@ruud.bennis

Hallo Ruud,

U moet nu u hetzelfde doen, als ik voor VDL2023 heb beschreven, maar dan nu voor VDL2024.

Voorbeeld uit VDL 2024

....Als ik contentpakketten wil installeren en ik het serienummer moet invullen, dan zegt hij dat het serienummer niet goed is....

Dit G3-serienummer kan / hoeft u maar één keer invoeren. Als het goed is, dan staat bij Effecten / Extra effecten uw verkregen Plug-ins

Kijk eens bij:

Succes,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 17.03.2024, 19:25, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

ruud.bennis schreef op 18.03.2024 om 21:06 uur

Dag Rob, ik heb toch wat bestanden kunnen verwijderen en daarna de extra inhoud opnieuw kunnen installeren. De intro's waar ik het bijvoorbeeld over had, zie ik weer terug. Daar ben ik dus blij mee. Als ik echter bij extra effecten in mijn programma kijk, dan zie ik alleen Plug in manager en Scannen. De andere effecten die in jouw foto hierboven staan zie ik niet. Klopt dat?

Bol schreef op 18.03.2024 om 23:08 uur

@ruud.bennis

Hallo Ruud,

Het doet mij deugd op te lezen, nadat je de Magix Pakketten (extra inhoud) hebt verwijderd en daarna de extra inhoud weer opnieuw hebt kunnen installeren. Hiermee is het Intro- en Outro (ringen) verholpen. Bedankt👍 voor deze terugkoppeling.

Nu nog uw ander probleem. Als het goed is, staat er in uw opdrachtbevestigingsmail precies hoe u uw de andere contentpakketten moet installeren.

Met vriendelijk groeten,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

ruud.bennis schreef op 21.03.2024 om 20:13 uur

Ik heb inderdaad gelezen hoe ik de contentpakketten moet installeren. Daarvoor moet ik het serienummer uit de opdrachtbevestiging kopiëren en invoeren. Echter, dan krijg ik steeds de melding dat het serienummer niet klopt en kan ik dus niet verder gaan. De extra effecten (zoals op de foto aangegeven) zijn er bij mij ook niet.

ruud.bennis schreef op 21.03.2024 om 20:21 uur

Verder nog een vraag die op die intro's slaan. Als ik die gebruik, b.v. de veelhoek intro, dan zit daar een achtergrondmuziek bij, maar ook een kort irritant geluid. Dat zal een sleutel zijn, die het onbetaald gebruik tegen moet gaan denk ik. Maar als dat toch bij het pakket zit, dan moet je dat toch ontsleuteld kunnen gebruiken. Ik zie ook het woord "intro" staan in beeld, maar ik heb gezien dat ik dat kan verwijderen, door alle onderdelen te ontkoppelen en dan ieder onderdeel dat ik niet wil (woord in beeld, geluid) kan verwijderen. Echter, het achtergrond geluid wil ik er in houden (dat hoort er ook bij) maar dat ene geluidje (sleutel?) dat moet er dan natuurlijk wel uit. Ze staan echter in het gedeelte van het geluid samen in een blok op hetzelfde spoor.
Hoe kan ik die "sleutel" er uit halen?

Bol schreef op 21.03.2024 om 21:01 uur

@ruud.bennis

Hallo Ruud,

......Ik heb inderdaad gelezen hoe ik de contentpakketten moet installeren. Daarvoor moet ik het serienummer uit de opdrachtbevestiging kopiëren en invoeren. Echter, dan krijg ik steeds de melding dat het serienummer niet klopt en kan ik dus niet verder gaan....

U kunt het G3-waardeboncode maar slechts één keer invoeren.

....De extra effecten (zoals op de foto aangegeven) zijn er bij mij ook.... niet...

Wat u bij de extra effecten afbeelding ziet staan, kan bij ieder forumlid er anders uitzien.

Met vriendelijk groeten,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 21.03.2024, 21:02, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 21.03.2024 om 23:19 uur

@ruud.bennis

Hallo Ruud,

....Verder nog een vraag die op die intro's slaan. Als ik die gebruik, b.v. de veelhoek intro, dan zit daar een achtergrondmuziek bij, maar ook een kort irritant geluid....

Ik kan uw probleem niet reproduceren.

.....Ik zie ook het woord "intro" staan in beeld, maar ik heb gezien dat ik dat kan verwijderen, door alle onderdelen te ontkoppelen en dan ieder onderdeel dat ik niet wil (woord in beeld, geluid) kan verwijderen....

Het klopt dat u het woord INTRO in beeld ziet staan, maar u kunt hier uw eigen tekst invoeren. U moet niet ontkoppelen, want het is een sjabloon waarmee u werkt.

Zie eens dit filmpje, misschien dat het u dan iets duidelijker wordt.

Met vriendelijk groeten,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

ruud.bennis schreef op 31.03.2024 om 23:19 uur

Dag Rob, het filmpje is duidelijk en zo lukt het mij ook om het "intro" en "outro" woord te veranderen.
Ik hoor bij de intro op het moment dat de tekst in beeld komt wel een "krrr" geluid. Dat hoor ik hier in jouw voorbeeld ook, maar weer niet bij de outro. Dat "krrr" geluid zou er uit moeten, ik vind dat storend en ben
er van uitgegaan dat dit een soort "sleutel" zou zijn. Net als dat je bij bepaalde extra dingen die je niet zelf koopt ook soms een woord over het effect heen krijgt, zodat het onbruikbaar is.

Bol schreef op 01.04.2024 om 11:04 uur

@ruud.bennis

Hallo Ruud,

....Ik hoor bij de intro op het moment dat de tekst in beeld komt wel een "krrr" geluid. Dat hoor ik hier in jouw voorbeeld ook...

Als ik mijn filmpje afluister via zowel mijn luidsprekers of mijn koptelefoon, dan hoor ik het "krrr" geluid niet. Kan het zijn, dat uw audiodrivers niet up-to-date zijn? De In- en Outro's zijn voor 100% zonder beperkingen te gebruiken.

Met vriendelijk groeten,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

ruud.bennis schreef op 01.04.2024 om 16:35 uur

Wat gek, dat ik dat geluid wel hoor. Of ik mijn audiodrivers moet updaten weet ik niet zo goed. Ik dacht dat veel updates automatisch gaan. High Definition audio besturing is goed bijgewerkt wordt er gemeld als ik het stuurprogramma wil bijwerken. Hoe moet ik dan verder handelen?

Bol schreef op 01.04.2024 om 18:22 uur

@ruud.bennis

Hallo Ruud,

Audiodrivers worden niet automatisch geüpdatet door Windows 10|11. Deze moet u altijd handmatig doen. Maar doe eens het volgende:

  • ga naar: Apparaatbeheer
  • klik op: Besturing voor geluid, video en spelletje
  • klik op de rechtermuisknop en kik op Eigenschappen
  • klik op het tabblad Stuurprogramma
  • klik op Apparaat verwijderen
  • zet een vinkje bij: De stuurprogramma's voor dit apparaat verwijderen
  • Klik op Installatie ongedaan maken.
  • Start uw PC opnieuw op
  • W10 | 11 installeer de de audiodriver opnieuw

Succes,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

ruud.bennis schreef op 01.04.2024 om 18:56 uur

Dag Rob, ik heb precies gedaan wat u hierboven beschreef, maar als ik de intro gebruik komt nog steeds dat "krrr" geluid er doorheen. Ik ben eigenlijk verbaasd dat dit bij u niet zo is.

Bol schreef op 02.04.2024 om 14:49 uur

@ruud.bennis

Hallo Ruud,

Bij naderinzien ligt het niet aan uw audiodrivers. Dat ik het niet hoor, ligt waarschijnlijk aan mijn gehoor. Ik heb uw gebruikte intro vertraagd weergegeven en een er een schermopname van gemaakt. Als u dit bedoelt, dan ligt het aan de opgenomen audio.

Wat u zou kunnen doen, is om er eigen audio opnamen eronder te zetten en het originele audio opnamen op (M)ute

Succes,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

ruud.bennis schreef op 02.04.2024 om 19:26 uur

Dag Rob, dat klopt precies, dat is het. De optie om er een ander geluid onder te zetten, heb ik ook zitten overdenken. Dat lukt mij wel, maar ik vond deze tune hier wel bijpassen. Ik dacht ook echt dat het een "sleutel" was om oneigenlijk gebruik (onbetaald) te voorkomen en dat deze "sleutel" er op een of andere manier uit zou moeten kunnen. Dat blijkt dan toch niet zo te zijn. Ik heb nu ook veel andere intro's geprobeerd, waar ik dan toch geen bijgeluid ("sleutel") hoor, dus het is toch een geluidje wat er in hoort denk ik. Wel heel lelijk vind ik persoonlijk.
Dank weer voor de snelle hulp!! Groet, Ruud

Bol schreef op 03.04.2024 om 11:14 uur

@ruud.bennis

Hallo Ruud,

Het doet mij deugd om te lezen, dat ik uw audioprobleem ("krrr") heb kunnen reproduren. Het kan zijn, dat wat u bijgeluid ("sleutel") noemt door Magix Duitsland er bewust aan toegevoegd is. Succes met het samenstellen van u films

Met vriendelijke groeten,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-