Ik krijg geen instrumenten geïnstalleerd

Michel67 schreef op 09.08.2020 om 11:36 uur

Ik heb Music Maker 64 bit, versie 29.0.0.13 op mijn Windows PC geïnstalleerd, daar ik problemen had met Music Maker en een nieuwe installatie wilde. Ik heb deze rechtstreeks van de website van Magix gedownload. De link kreeg ik gratis mee met mijn Video de Luxe die ik ook al enige jaren gebruik. Ik heb bij voorgaande versies instrumenten en loops aangeschaft.

Ik krijg rechts in het overzicht van mijn downloads al mijn extra's (loops en instrumenten). Ik kan deze vervolgens downloaden en daarna krijg ik ook de mogelijkheid om de instrumenten te installeren (wat dan ook gebeurd), maar krijg ik ze dan niet te zien als beschikbare instrumenten in mijn instrumenten overzicht.

Dit is de 64 Bit versie. Daar staat onderaan vermeld de tekst 'Music Maker Store-credits van oudere versies kunnen niet worden ingewisseld in Music Maker 2021 (versienummer 29 of nieuwer).' Maar dit betekent toch niet dat ik de instrumenten behorend bij mijn oudere versies en die ik los heb gekocht via de Store niet kan gebruiken? dat kon in voorgaande versies wel.

Mocht de 64 bit versie het probleem zijn, waar kan ik dan eventueel de voorgaande / een oudere Music Maker Versie downloaden?

Alvast bedankt voor het meedenken / jullie reactie!

Groeten, Michel

Reacties

mi-bo schreef op 09.08.2020 om 14:48 uur

@Michel67

Beste Michel

U haalt vermoedelijk 2 verschillende programma's door elkaar.

MMM Free wat U nu kunt downloaden is 64 Bits versie.

MMM Free dat U gratis via verschillende MAGIX Producten kunt downloaden is 32 Bits..

M.vr.gr

Michael

Forum Moderator

Bol schreef op 09.08.2020 om 23:43 uur

Hallo Michel,

Het maakt niet uit of u nu Magix Music Maker free download vanaf de Magix website of via een link van bv. Magix Video Deluxe. U download altijd MMM free 64bits.

Als er reeds MMM free op uw PC staat krijgt u de keuze om MMM free 64bits naast MMM free 32bits te installeren.

Als u alleen MMM free 64bits installeert, blijft volgens mij alle beschikbare instrumenten in mijn instrumenten uit MMM free 32bits beschikbaar in MMM free 64bits. Deze worden automatisch omgezet naar een 64bits format.

U schrijft: "Dit is de 64 Bit versie. Daar staat onderaan vermeld de tekst 'Music Maker Store-credits van oudere versies kunnen niet worden ingewisseld in Music Maker 2021 (versienummer 29 of nieuwer)"

Dit betekent alleen, dat u de niet ingewisselde store-credits van MMM free 32bits niet meer kan inwisselen in de MMM free 64bits.

U schrijft ook: "Ik kan deze vervolgens downloaden en daarna krijg ik ook de mogelijkheid om de instrumenten te installeren (wat dan ook gebeurd), maar krijg ik ze dan niet te zien als beschikbare instrumenten in mijn instrumenten overzicht."

Log eens uit en log daarna weer in met uw e-mailadres en kijk of u nu het instrumenten overzicht wel ziet.

Nog even dit.

Als u toch terug wilt gaan naar MMM free 32 bits, probeer dan een van oude 32 bits versies te installeren, die staat bij: Deze pc / Documenten / Magix Downloads / installationmanager.

Zelf heb ik dit (nog) niet uitgeprobeerd, omdat ik de 32 bits en de 64bits naast elkaar op mijn PC hebt staan.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 09.08.2020, 23:52, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Michel67 schreef op 10.08.2020 om 11:56 uur

@Michel67

Beste Michel

U haalt vermoedelijk 2 verschillende programma's door elkaar.

MMM Free wat U nu kunt downloaden is 64 Bits versie.

MMM Free dat U gratis via verschillende MAGIX Producten kunt downloaden is 32 Bits..

M.vr.gr

Michael

Forum Moderator

 

Beste Michael,

met dank voor uw snelle reactie. Ook de link naar Magix Music Maker in het video de Luxe programma leidt naar MMM 64 bits. Ik kan helaas geen keuze maken.

Groeten,

Michel

Michel67 schreef op 10.08.2020 om 12:10 uur

Beste Rob,

met dank voor uw uitgebreide reactie.

Ik heb geprobeerd door mijn e-mail uit- en in te loggen de instrumenten weer te zien. Dan wordt echter de storecache geleegd en moet ik alles weer opnieuw installeren. Vervolgens installeer ik de instrumenten, komen er allerlei installatievensters voorbij en uiteindelijk staat er dat het instrument geinstalleerd is. Echter staat deze niet bij mijn instrumenten en kan ik 'm niet invoegen.

Ik ga nu de andere optie die u aangaf proberen, het installeren van de 32 bits versie vanuit de map Magix Downloads Installation manager. Ik zal u op de hoogte houden.

Met dank!

Groeten,

Michel

Michel67 schreef op 10.08.2020 om 12:15 uur

Beste Rob en Michael,

zojuist de MMM 32 bits kunnen installeren uit de map installationsmanager en nu werkt het allemaal gelijk en prima. Zou het dan toch het feit zijn dat het een 64 bits versie betrof?

Met dank voor jullie reactie, tijd en aandacht! Hier ben ik zeer mee geholpen.

Groeten,

Michel

mi-bo schreef op 10.08.2020 om 13:07 uur

@Michel67

Beste Michel.

Dank voor Uw Feedback.

Het programma MMM wat bij oa MAGIX vdl zit is nog steeds een 32 bits programma .

Want het zou toch vreemd zijn als U een Free programma van MMM op de Pc zet dat bij oa MAGIX vdl of MFS zit van voor 2020 dat hier al een 64 Bits programma van MMM bij zit terwijl enkele maanden geleden MMM 64 Bits pas is uitgebracht zoals een Magix Moderator schrijft.

Gelukkig heeft U de 32 bits versie van MMM weer terug kunnen zetten op Uw Pc.

Veel plezier met het samenstellen van Uw projecten in combinatie met MAGIX vdl.

En dank om het oplossen van Uw probleem op het Forum heeft gezet.

Met vriendelijke groet,

Michael

Forum Moderator

 

 

Bol schreef op 10.08.2020 om 13:37 uur

Hallo Michel,

Het doet mij deugd om te lezen, dat u MMM free 32bits, via de door mij opgegeven weg, opnieuw hebt kunnen installeren en dat het weer naar tevredenheid werkt

Persoonlijk vind ik het helemaal niet zo vreemd, dat als en MMM free programma, dat bij een MAGIX VDL of MFS is / wordt meegeleverd, nu alleen maar als een MMM 64bits programma kan worden gedownload. De verklaring hiervoor is heel eenvoudig. De Music Maker download link (installatieprogramma) verwijst, nadat MMM 64bits is uitgekomen naar dit programma. Er kan via Magix MMM free 32bits niet meer gedownload worden.

Maar goed, met de onderstaande afbeeldingen heb ik willen aantonen, dat vanaf nu alleen nog maar MMM free 64bits gedownload kan worden.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 10.08.2020, 13:55, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 10.08.2020 om 14:39 uur

Hallo Michel,

Waarom het bij u niet goed is gegaan met het installeren van MMM 64bits, dat kan ik hiervandaan niet beoordelen. Maar bij mij werkt MMM 32bits en MMM 64 bits naar behoren.

Bij het installeren van MMM 64bits kreeg ik deze vraag:

Als ik na het installeren onder bv. het tabblad instrumenten van MMM 32 en MMM 64 bits kijkt zie ik dit:

bij MMM 32 bits

bij MMM 64 bits

Heel veel succes met het nemen van uw beslissing om MMM 64bits naast MMM 32bits te installeren.

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 10.08.2020, 14:40, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-