Ik kan Photostory Deluxe 2023 niet meer installeren

janrijs schreef op 26.04.2024 om 15:50 uur

Trial 2024 heeft 2023 doen vervallen. Die trial 2024 heb ik weer verwijderd, hopend dat 2023 weer automatisch terug kwam. Helaas ben ik deze nu kwijt. Bij opnieuw downloaden en installeren krijg ik de boodschap: "De installatie is niet meer voor uw programmaversie geautoriseerd. Vernieuw a.u.b. uw updategarantie of neem contact op met de support.". Maar ik kan met mijn geldige licentie niet meer downloaden, terwijl het wel bij mijn abonnementen staat. Wat nu?

Reacties

Bol schreef op 26.04.2024 om 16:03 uur

@janrijs

Hallo Jan,

Het klopt helemaal, dat de trailversie Photostory 2024 uw Photostory 2023 overschrijft. Bij verwijdering van de trailversie Photostory 2024 moet u Photostory 2023 weer geheel opnieuw installeren.

Zie: Waar kan ik mijn serienummer en het installatieprogramma vinden? (magix.info)

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 26.04.2024, 16:06, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

janrijs schreef op 26.04.2024 om 16:07 uur

Dat is op zich al hel vervelend, maar opnieuw installeren lukt niet:

Bij opnieuw downloaden en installeren met mijn bestaande licentienummer krijg ik de boodschap: "De installatie is niet meer voor uw programmaversie geautoriseerd. Vernieuw a.u.b. uw updategarantie of neem contact op met de support.".

Bol schreef op 26.04.2024 om 16:13 uur

@janrijs

Hallo Jan,

Kan het zijn, dat u geen Photostory 2023 hebt maar dat het nog Photostory 2022 is?

Maar waarom upgrade u uw Photostory X niet naar Photostory 2024 voor ad: €19,99

Zie: Photostory Deluxe: snel & eenvoudig! Slideshows in minuten maken (magix.com)

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 26.04.2024 om 16:52 uur

@janrijs

Hallo Jan,

Ga eens naar deze site: MAGIX - Productdownloads geef hier uw P3 serienummer in en download, dan uw Photostory X versie

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

janrijs schreef op 26.04.2024 om 16:57 uur

Ik denk inderdaad dat ik diverse versies heb verward.

Ja ik zal 2024 bestellen, hoewel ik nauwelijks verbeteringen constateer! Daarmee zal het probleem wel opgelost zijn.

Ik heb eerder wel eens een groot aantal tekortkomingen en mogelijke verbeteringen gemeld, maar daar is niets mee gedaan.

Travelmap volgt de wegen niet, maar maakt bogen; collages zijn onvolledig en te weinig; tijdlijn; overgang en edge effects zijn beperkt; achtergrond verwijderen lukt alleen als deze egale kleur heeft; instellingen zijn niet gecentraliseerd; objecten in mappen, mediapool, tijdlijn en storyboard zijn vierkant en afgesneden, dus tonen geen werkelijk portret of landscape.

Bol schreef op 26.04.2024 om 17:58 uur

@janrijs

Hallo Jan,

Het kan iedereen gebeuren om niet gelijk het juiste Photostory versie te vermelden. Ik weet wel dat de lay-out van Photostory 2024 grondig is vernieuwd. Zie deze updategeschiedenis link: Photostory deluxe: het succesverhaal (magix.com)

Wat betreft het grote aantal tekortkomingen in uw Photostory X versie, daar ga ik mij eens in verdiepen als ik meer tijd heb. Door een grote reorganisatie binnen Magix Duitsland zullen ze daar niet de benodigde tijd aan kunnen besteden. U moet er ook rekening mee houden, dat Magix programma's, in uw geval Photostory X maar voor één jaar lang ondersteuning wordt verleend en gratis updates wordt aangeboden.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 06.05.2024 om 13:18 uur

@janrijs

Hallo Jan,

Uw tekortkomingen:

Travelmap volgt de wegen niet, maar maakt bogen

U kunt de bogen (curveweergave) veranderen. Zie filmpje.

Collages zijn onvolledig en te weinig

Kunt u aangeven wat u bedoeld met collages zijn onvolledig / weinig? 

instellingen zijn niet gecentraliseerd

Wat bedoeld u hier precies mee?

Tijdlijn; overgang en edge effects zijn beperkt

Bedoelt u dit, zo niet kunt u dan wat voorbeelden geven?

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 06.05.2024, 16:27, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

janrijs schreef op 08.05.2024 om 12:10 uur

Travelmap volgt de wegen niet, maar maakt bogen

Je kunt inderdaad bogen en korte lijnen maken, maar je kunt niet de wegen op de kaart volgen, zoals bij Google Maps, tenzij je heel veel tussenpunten maakt (en die zijn niet te onderscheiden van bv foto- of logeerstops.

 

Collages zijn onvolledig en te weinig

Bij een collage worden niet de standaard overgangen toegevoegd, vaak kunnen helemaal geen overgangen worden toegevoegd.

Er is maar een beperkte keus, vooral voor staande portretfoto's. Een interessante toevoeging zou zijn: foto a komt centraal in beeld (met of zonder achtergrond) - foto a schuift naar links en foto 2 komt van rechts in beeld - je hebt nu 2 staande foto's in beeld - foto a schuift naar links uit beeld en foto 2 gaat van rechts naar links en foto 3 komt van rechts in beeld, enz. Dit zie je veel op tv in Journaal.

Ik zie in PDL24 dat een aantal collages zijn toegevoegd, daar moet ik nog mee experimenteren.

 

Instellingen zijn niet gecentraliseerd

Aan Bestand - Instellingen kunnen per project veel meer default toevoegingen plaatsvinden, bijv.

Bestand - Opslaan - Locatie

standaard overgang

weergaveduur

titel (lettertype, vet/cursief/rand/schaduw, lettergrootte, positie, kleur, e.d.)

Camera/zoombeweging – periode – 2 seconden rand  -> tijd instelbaar maken

 

Tijdlijn; overgang en edge effects zijn beperkt

Tijdlijn: Als je overschakelt van Storyboard naar Tijdlijn of andersom zou de cursor op hetzelfde beeld, maar midden op de balk moeten staan.

Collages: er zouden meer mogelijkheden moeten zijn, vooral voor 2 (staande) foto’s. Fout: Flexibele kruisovergang/fade-in wordt geannuleerd na het aanbrengen van een collage

Fotorandeffecten (Edge effects): Instelbare achtergrondvervaging , mogelijkheid om eigen achtergrond (met instelbare vervaging) toe te voegen.

Bij beeld-in-beeld collage verdwijnt ondertitel (die kun je overigens wel weer naar onderliggend spoor slepen)

Ik zou graag voor mij onaantrekkelijke Collages en Fotorandeffecten willen verplaatsen of wissen (met de mogelijkheid om ze bij Instellingen selectief weer terug te kunnen zetten).

 

Extra

In de Verkenner, Tijdlijn en Storyboard worden (sinds enkele edities) kleine vierkante uitvergrotingen getoond. Dat is onduidelijk: het zijn uitvergrotingen, die zelfs niet aangeven of een foto staand of liggend is! Graag de oude versies terugzetten!

 

Scrollbalken zijn onduidelijk: lichtgrijs op donkergrijs is slecht zichtbaar. Er is een sterker contrast nodig.

 

Map- en bestandsnamen in Verkenner zijn niet/onvoldoende zichtbaar.

 

Je kunt (Storyboard/Tijdlijn) niet meerdere foto’s tegelijk verplaatsen met Ctrl-X/Ctrl-V.

 

Jaarlijks verschijnt een nieuwe update van Photostory. Het lijkt erop dat de vernieuwing vooral neerkomt op een andere doos en jaartal. Er zijn al jarenlang nauwelijks verbeteringen aangebracht (blijkt ook uit recensies).

Ik heb jaren gelden een groot aantal suggesties voor verbeteringen gedaan met beperkt resultaat.

Bol schreef op 11.05.2024 om 15:24 uur

@janrijs

Hallo Jan,

Travelmap volgt de wegen niet, maar maakt bogen

Klopt, in MTM kunt uzelf een route maken. Maar als u eenGPX bestand hebt, dan kan deze worden ingelezen via MTM. U kunt dan zelf ook routepunten plaatsen. Zie filmpje.

 

Collages zijn onvolledig en te weinig in Photostory 2023?

Ik heb even op mijn andere PC gekeken, maar Photostory 2023 bevat net zoveel Collages als in Photostory 2024. Waarom u een onvolledige of te weinig collages hebt in Photostory 2023 dat kan ik hiervandaan niet beoordelen. Maar ik vermoed, dat bij u Photostory niet volledig is geïnstalleerd.

Wat betreft de interessante toevoegingen, daar hebben wij als moderators geen invloed op. Maar een creatieve gebruiker kan zelf collages bedenken en samenstellen.

Instellingen zijn niet gecentraliseerd

Hier heb ik geen directe mening over, daar er genoeg mogelijkheden zijn om e.a. zelf te realiseren.

  • Zoals bestand / opslaan / als
  • Standaard overgangen
  • Weergave duur
  • titel (lettertype, vet/cursief/rand/schaduw, lettergrootte, positie, kleur, e.d.)
  • Camera/zoombeweging – periode – 2 seconden rand  -> tijd instelbaar maken

Tijdlijn; overgang en edge effects zijn beperkt

Het aantal tijdlijnen zijn onbeperkt. Standaard 8 tijdlijnen maar heb je er meer nodig dan worden deze automatisch toegevoegd.

Zie voor de overgangen en edge effecten de Photostory handleidingen onder Hulp

Ik ga mij eens goed verdiepen in uw opmerkingen onder Extra. Want daar zijn zeker ook de nodige oplossing voor, alleen u ziet ze niet..

b.v. Graag de oude versies terugzetten!

Dat kunt u. Zie afbeelding

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 11.05.2024, 15:59, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 13.05.2024 om 13:07 uur

@janrijs

Hallo Jan,

Scrol balken zijn onduidelijk: lichtgrijs op donkergrijs is slecht zichtbaar. Er is een sterker contrast nodig.

Persoonlijk heb ik hier geen moeite mee, maar de lay-out is wel gewijzigd in Photostory 2024 t.o.v. Photostory 2023. Voor Photostory 2023 worden er geen updates meer uitgebracht. De laatste versie is: 22.0.3.150.

Map- en bestandsnamen in Verkenner zijn niet/onvoldoende zichtbaar.

Ik zie uw probleem niet. Upload eens afbeelding, waarin dit probleem zichtbaar wordt weergegeven.

Je kunt (Storyboard/Tijdlijn) niet meerdere foto’s tegelijk verplaatsen met Ctrl-X/Ctrl-V.

Het Ctrl-X / Ctrl-V probleem kan ik niet reproduceren. Waarom u geen meerder foto's tegelijk kan verplaatsen moet ik het antwoord op schuldig blijven.

Jaarlijks verschijnt een nieuwe update van Photostory. Het lijkt erop dat de vernieuwing vooral neerkomt op een andere doos en jaartal. Er zijn al jarenlang nauwelijks verbeteringen aangebracht (blijkt ook uit recensies).

Als moderator / forumlid vind ik, dat u hier een eigen mening hierover mag / kan hebben. Alleen ik deel uw mening niet. Welke recensies bedoeld u???? Geef eens een paar voorbeelden en/of internetlinks. Zie eens de vernieuwde versie Photostory 2024.

Ik heb jaren geleden een groot aantal suggesties voor verbeteringen gedaan met beperkt resultaat

Er zijn meerde forumleden zoals u, die suggesties aandragen voor verbeteringen. Het is aan Magix Duitsland hoe hiermee om te gaan.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 13.05.2024, 19:28, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-