Ik kan mijn website niet exporteren

Milano53 schreef op 17.01.2011 om 23:56 uur

Hallo!

 

Ik heb via Websitemaker mijn website volledig gemaakt. Nu hij klaar is, wil ik hem graag online zetten via mijn domeinnaam die ik reeds had. (aangezien dit voor een bedrijf is, moet deze domeinnaam behouden worden)

 

De website legt uit: In enkele stappen gemakkelijk uw website exporteren. De HTML-broncode van mijn website kopieëren en plakken in een leeg html bestand.

 

Wanneer ik deze stappen uitvoer en hierna naar mijn website ga kijken via mijn domeinnaam, dan krijg ik mooi de HTML-code te zien en nergens mijn website.

 

Dit is uiteraard NIET de bedoeling. Kan iemand mij aub helpen door mij duidelijk de stappen uit te leggen hoe ik die HTML broncode in een leeg html bestand moet kleven, hoe opslaan en hoe deze op de ftp te zetten?
 

Ik heb volgende stappen gedaan:

> HTML-bestand dat de website zelf heeft gemaakt heb ik gedownload en via Word geopend.

> In websitemaker op website exporteren gedrukt. Daar de html code geselecteerd en gekopieerd.

> In Word de tekst: "Voer hier in Broncode de gekopieerde HTML-code uit MAGIX Website Maker in sla het document op als index.html.
Vervolgens laadt u het bestand via FTP naar de root-directory van uw doel-server." gewist en de gekopieerde html-code geplakt.

> Het bestand opgeslagen met als naam index.html (indeling: webpagina)

> Hierna het bestand via een ftp-programma op mijn ftp server gezet
 

Graag hulp!!! Alvast super bedankt!!!

Reacties

berlijn2005 schreef op 29.01.2011 om 17:22 uur

In Magix:

ga naar Meer
website exporteren

kopieer html en plak in teksteditor (dus niet in word)
Sla op als index.html op je harde schijf

 

Ga naar Filezilla

Log in op de ftp waar het bestand naar toe moet. Die inloggegevens heb je nodig van de klant.


verbinden

 

Zoek in het linkergedeelte het index.htlm bestand op (dit is dan je harde schijf)

Rechts wijzig je het huidige index.htlm even in een andere naam (maak hier maar even oud van of zo

(dit voor de zekerheid mocht het niet goed gaan)

index.html (linkergedeelte) uploaden, dit doe je d.m.v. rechter muisklik en kies voor uploaden. Hij zet de index.html (van jouw harde schijf) nu op de ftp van je klant (rechtergedeelte). Als het goed is zie je nu index.html in het rechtergedeelte ertussen staan. Gelukt! 

 

Als het goed is staat de site nu online.

 

Het heeft mij ook even tijd en moeite en bellen met Magix gekost maar het is gelukt.

 

Alleen is het lastige nu dat de klant onder mijn naam in moet loggen om zelf wijzigingen aan te brengen.

Heb jij hier misschien nog tips over.

Zij is vandaag voor het eerst vanuit haar bedrijf ermee aan het werk dus hoop dat alles goed gaat met het opslaan. Als ik thuis wijzigingen had gedaan hoefde ik alleen maar op te slaan en niet nog eens exporteren.

Ik ben benieuwd.

 

Moet nu het volgende probleem oplossen met mijn eigen site, oude favicon verdwijnt maar niet als ik een een nieuwe toe wil voegen. Arggchhh

 

berlijn2005 schreef op 03.02.2011 om 00:13 uur

En is het gelukt?