Ik kan geen MP4 bestanden of andere opnames meer lezen !

Walter-Velle schreef op 23.02.2021 om 22:15 uur

Wanneer ik een half-afgewerkte montages wil oproepen kan geen enkel bestand meer gevonden worden. Ik krijg telkens de boodschap "het bestandsformaat kan niet worden gelezen. Controleer of het station niet vol of beveiligd is tegen schrijven." Dit is denk ik ook veroorzaakt door de laatste update. Het ini-bestand laten heropbouwen helpt niet. Simplitec is niet aanwezig op mijn systeem. Wie kan mij helpen ? Het lijkt wel dat uren en uren montage-werk niet alleen verloren zijn, maar dat ik ook de toepassing helemaal niet meer kan gebruiken om nieuwe montages te maken.

Reacties

Bol schreef op 24.02.2021 om 00:02 uur

@Walter-Velle

Hallo Walter,

Welkom op het forum voor en door Magi gebruikers.

....Wanneer ik een half-afgewerkte montages wil oproepen kan geen enkel bestand meer gevonden worden....

Staan uw filmbestanden toevallig op een externe USB harde schijf, die u ontkoppelt? Als dat zo is, kopieer dan eens uw .MVP-projectbestand naar de map waarin u de filmbestanden staan en start vanuit die map het .MVP-project bestand op.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Walter-Velle schreef op 25.02.2021 om 20:23 uur

Dank je Rob, maar mijn filmbestanden staan niet extern. Het probleem is trouwens ontstaan na een update vanwege Magix. Ik heb vanalles geprobeerd, gebruikersinstellingen aangepast, de beveiliging van de bestanden nagekeken, de bestanden van plaats veranderd, geen enkel resultaat. Dus heb ik een uninstall gedaan van de Videostudio Premium software, terug opnieuw geïnstalleerd, en nu werkt alles terug normaal.

Misschien een tip voor wie hetzelfde probleem zou hebben ....

Bol schreef op 25.02.2021 om 22:44 uur

@Walter-Velle

Hallo Walter,

Bedankt👍 voor u terugkoppeling. Het doet mij goed om te lezen dat uw probleem is opgelost na een herinstallatie van VDL 2021. Waarschijnlijk lag uw probleem in de laatste updateversie 20.0.1.79. Deze was op 19-02-2021 weer ingetrokken en op 24-02-2021 vervangen voor versie 20.0.1.80.

Succes met het samenstellen van uw (film)projecten

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 28.02.2021 om 13:56 uur

Hallo Walter, ik heb niet kunnen zien wat de computer is een laptop of een PC, in het geval van een laptop maar ook met een PC, is een tip mijnerzijds altijd je project op een andere HD te zetten dan de C: schijf want die is voorbehouden aan de progammatuur.
En een project kan je op een andere of externe HD zetten in mappen voor verschillende projecten
en m.b.v. toets 'Y' de mappen aan te wijzen per project en dan komt het .mvp bestand in die projectmap en worden de bestanden behorende bij je project die je wilt bewerken altijd gevonden.

Ik gebruik voor mij zelf altijd per hoofdmap met de naam van het project b.v. zomer2020 en als submappen
b.v. EXPORT, Import, Opnamen, Downloads & DVD bestanden, en met dit voorbeeld noem je het .mvp bestand b.v. zomer2020.mvp, zo hou je alles bij elkaar en is het altijd terug te vinden wel is van belang dat je (zie het plaatje bij tabblad) de juiste instellingen doet zeker na het gaan werken met een ander project b.v. toekomstig zomer2021.
Mvg Kees

Walter-Velle schreef op 01.03.2021 om 20:35 uur

Dankjewel Kees, maar dat is bij mij allemaal in orde. Het probleem was overigens ontstaan na een update. Na een uninstall en herinstallatie van de volledige software was het probleem opgelost.

Mvg, Walter