Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 12.08.2017 om 10:52 uur

Hallo Hans,

Wat is het merk en type van je Panasonic camera?

Groet,

Rob

aanvulling: 12-08-2017 om 12:32

Het klopt dat de meeste miniDv camera's een i-link hebben en dan hebt u een FireWire kaart nodig voor de overdracht. Echter de huidige PC's zijn deze kaarten niet meer aanwezig. Vandaar mijn vraag. Zodat ik u vraag op de juiste / correcte manier kan beantwoorden.

mi-bo schreef op 12.08.2017 om 12:14 uur

Hallo Hans,

met Uw panasonic miniDv camera kunt U via Fire-Wire/I-Link aansluiting direct van uit de Pc de camera aansturen in het MAGIX vdl programma

gr

Michael

Voormalige gebruiker schreef op 12.08.2017 om 15:01 uur

Hallo Hans,

In de handleiding van de Panasonic camera kunt u lezen, hoe u de camera kunt aansluiten op de PC. Ook is hier te lezen, hoe u de beelden kunt overzetten naar de PC. Meestal zit er een DVD bij de camera met een programmaatje. Met dit programmaatje kunt u dan de overdracht doen naar uw PC. Meestal in het format AVI. Zelf heb ik een camera met een I-link aansluiting. Mijn PC had geen Firewire aansluiting. Omdat er nog een PCI slot vrij was. heb een Firewire kaart aangeschaft en geplaatst. Als u het zelf niet aandurft, zou u dit ook kunnen laten doen. Geef in Google eens de zoekopdracht "Firewire kaart ". Keuze te over. Let er wel even op of deze geschikt is voor Windows 10

Succes,

Nel

PS als u de handleiding niet meer heeft, kunt u deze misschien hier downloaden. https://www.gebruikershandleiding.com/

hans-sueters schreef op 12.08.2017 om 20:22 uur

Hi,

 

Bedankt voor jullie reacties.

Helaas lukt het niet met een FireWire en deze aansluiting zit er niet op

Het gaat om een Panasonic NV-DS 11

BVD

 

Hans

 

Voormalige gebruiker schreef op 12.08.2017 om 22:48 uur

Hallo Hans,

Hier de handleiding: https://www.gebruikershandleiding.com/Panasonic-NVDS11/preview-handleiding-754603.html

Volgens mij bezit deze camera wel een I-Link aansluiting. zie:

Met een Firewire kaart in de computer moet het lukken.

Succes,

Rob

mi-bo schreef op 13.08.2017 om 08:31 uur

Hallo Hans,

Jammer dat U geen I-Link/ Fire-Wire aansluiting op de Pc heeft.

Een antwoord op Uw vraag

"Alles is goed geïnstalleerd en aangesloten en ik moet een camera kiezen"

Vermoedelijk is de cd/dvd die bij de camera is geleverd niet op de Pc geïnstalleerd,vandaar dat MAGIX RUV niet weet welke camera beelden moeten worden geïmporteerd.

Eerst de Pc aanzetten, dan pas de camera voor het overzetten van Analoge beelden naar Pc.

De optie om digitale beelden van de camera met MAGIX RUV aangesloten op AV van de camera is achteruit gaan op de opgenomen beelden ( kwaliteit ),i.v.m extra kosten besluit U het toch met MAGIX RUV te doen,

Eerst de Pc aanzetten, dan pas de camera voor het overzetten van AV naar Digitaal op de Pc.

3 Tips :

1 :kijken of er een mogelijkheid is om een ( I-Link/Fire-wire ) insteekkaart te installeren in de Pc , en niet vergeten een I-Link kabel speciaal voor Uw Camera te kopen.

2 : Bij het importeren van Uw beelden zorgen dat de camera aangesloten is op het stroom Netwerk.

3 : hoe installeer ik mijn MAGIX RUV : https://www.magix.info/nl/tutorials/hoe-installeer-ik-ruv-9--1179849/

Gr

Michael

 

 

Voormalige gebruiker schreef op 13.08.2017 om 09:10 uur

Hallo Hans,

Hierbij wens ik u, heel veel succes met het overzetten van de beelden naar uw PC. U hebt volgens mij de benodigde tools aangereikt gekregen. Ik heb hier niets meer aan toe te voegen.

Groet,

Rob

Voormalige gebruiker schreef op 13.08.2017 om 11:41 uur

Hallo Hans,

Zelf heb ik RUV nooit gebruikt, omdat dit programma, volgens mij, meer is toegespitst om video's, die zijn opgenomen met een videorecorder, te kunnen digitaliseren. De videocamera's van vroeger en nu hadden / hebben zo haar eigen manier van beeldoverbrenging naar de PC. Lees hier meer over in de handleiding van de desbetreffende videocamera.

Wanneer u een videobewerkingsprogramma bv. VDL 2016 geïnstalleerd heeft, kan het ook hiermee.

Videocamera's met (mini)DV's zijn meestal uitgerust met een I-link (FireWire). Lees ook eens de pagina's 118, 120, 124 van de handleiding. Hier staan ook nog interessante oplossingen.

Zelf heb ik het vermoeden, dat de meegeleverde CD/DVD, als u die nog heeft, niet zal werken onder Windows 10 omdat deze is gemaakt voor Windows 95.

Succes,

Nel

hans-sueters schreef op 19.08.2017 om 11:05 uur

Hallo,

Allemaal bedankt.

Inmiddels herkent hij de camera en heb ik een FireWire aangeschaft.

Ik krijg nu helaas de volgende foutmelding we wie kan mij helpen?

 

BVD

CrashDump 20170819_100206_v6.0.1.10.dmp successfully written

Fout in module 'VideoEasy.exe' (laadadres: 0x0000000140000000) op adres 0x00000001401C7DBB (Uitzondering 0xc0000005 'ACCESS_VIOLATION')

Main Thread   (ThreadID: 000021a8)
  00000001401c7db3   8b a8 01 00 00 48 8b 01
  00000001401c7dbb > ff 50 40 48 8b 8b a8 01
  00000001401c7dc3   00 00 48 85 c9 74 0d 48

 

mi-bo schreef op 19.08.2017 om 11:27 uur

Hallo Hans,

welk MAGIX product gebruikt U om de beelden van de camera in de Pc te importeren

gr

Michael

hans-sueters schreef op 19.08.2017 om 12:00 uur

Hallo Michael,

 

Red uw Video's

Groet,

Hans

mi-bo schreef op 19.08.2017 om 15:11 uur

hallo Hans,

Red Uw Video's is een programma om analoge beelden te digitaliseren ,het niet mogelijk om gedigitaliseerde beelden te importeren.

Als U dit toch wilt doen,dan zal U de analoge aansluiting moeten gebruiken die bij de camera is geleverd, en aansluiten op de USB convertor die bij RUV is geleverd.

Maar U heeft dan wel kwaliteit verlies. met MAGIX vdl 2017 is het wel mogelijk om via I-Link de beelden van de camera rechtstreeks te importeren. Maar dit is een geheel ander pakket.

gr

Michael