Ik kan geen analoge opname maken vanaf mijn videorecorder

oma-wollie schreef op 02.06.2021 om 10:51 uur

Nieuwe 1 week ACER Laptop, AMD, USB3.0, WIN10 ingebouwde webcam

Alles aangesloten, zie de VHS video in preview, druk op opname, werkt niet. Blijft in loop hangen over webcam ON/OFF opname start niet software hangt/crash.

Reacties

mi-bo schreef op 02.06.2021 om 11:02 uur

@oma-wollie

Beste Oma-Wollie.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Welke versie van RUV schrijft U gezien Uw probleem.

Vernomen dat het een usb-omzetter probleem is.

U heeft namelijk 2 jaar garantie op de usb-omzetter van MAGIX.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

 

oma-wollie schreef op 02.06.2021 om 11:48 uur

Ik zie de VHS beeld wel in het preview scherm afspelen maar bij opnemen gebeurt er niets de opname is zwart beeld. Software versie 9 kan dat?

mi-bo schreef op 02.06.2021 om 12:05 uur

@oma-wollie

Beste Oma-Wollie.

Dank voor Uw Feedback.

Ja, RUV 9 is mogelijk,deze versie is te koop vanaf 2016.

Wat voor versie staat op de Usb-omzetter is dit K0065.

En wanneer heeft U het pakket RUV 9 gekocht.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

oma-wollie schreef op 02.06.2021 om 12:13 uur

Gisteren gekocht, inderdaad K0065 kast heeft zwarte kleur met mini USB kabel naar tulpstekers. Review bij mediamarkt schrijven: continu de webcam wordt gekozen en dat driver probleem is.

Bol schreef op 02.06.2021 om 12:32 uur

@oma-wollie

Hallo Oma-Wollie,

Dit forum is voor en door Magix gebruikers en staat geheel los van Magix Support.

Misschien, dat u hier wat aan hebt: https://www.magix.info/nl/support/artikel/opnamefunctie-maakt-een-leeg-bestand--227/

Mijn advies, neem eens direct contact op met Magix Support. [klik hier].

Succes,
Rob
Forum Moderator / forumlid

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 02.06.2021 om 12:42 uur

@oma-wollie

Beste Oma-Wollie

Om het niet te moeilijk te maken,

heeft U deze Avantar is van RUV 9 juiste manier om te installeren.

https://www.magix.info/nl/tutorials/hoe-installeer-ik-ruv-9--1179849/

Na te hebben geinstalleerd via Crtl+Shift +F12 kijken of er nog een download update is na update versie 6.0.2.31

of

deze Avantar is van RUV 2022 juiste manier om te installeren. versie 7.0.1.12

https://www.magix.info/nl/tutorials/ruv-2022-versie-7-0-1-12--1275696/

Op Uw Pc staan

Heeft dit allemaal niet geholpen, kunt U een ticket aanmaken via

https://www.magix.info/nl/support/artikel/hoe-neem-ik-contact-op-met-de-technische-support--1513/

wel de aankoop bon mee sturen + serienummer

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

oma-wollie schreef op 02.06.2021 om 13:02 uur

Voorlopig balen want heb nieuwe PC met AMD een video recorder gekocht en de magic adapter, maar kan op dit moment niets. Bij mediamarkt staat vergelijkbaar review en ook op dit community forum lees vergelijkbare berichten welke verwijst naar driver problemen. Magix is gerenommeerd merk en verbaas mij dat magix deze "bugs" met drivers nog heeft. Tegelijkertijd weet dat WiN10 lastig of irritant kan zijn.

Alle bedankt voor info, aankoopbon is aanwezig en laat beslist weten wat de oplossing is geweest, mocht die oplossing er komen.

Bol schreef op 02.06.2021 om 13:48 uur

@oma-wollie

Hallo Oma-Wollie,

Ik ben het geheel met u eens, vandaar dat ik u reeds doorstuurde naar Magix Support. Want wij, als moderators en forumleden, zijn geen Magix Medewerkers. Wij doen dit allemaal in onze vrijetijd en vrijwillig.

Succes,
Rob
Forum Moderator / forumlid

 

Laatst gewijzigd door Bol op 02.06.2021, 13:53, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 02.06.2021 om 14:00 uur

@oma-wollie

Beste Oma - Wollie.

Dank voor Uw Feedback,

jammer dat U geen reactie geeft op welke versie van MAGIX RUV U heeft ,

gekocht  deze versie is door MAGIX uit de handel gehaald gezien veel problemen, heeft U deze Icoon op Uw bureaublad staan wat bij de Mediamarkt is gekocht dan is het de oude versie waar veel problemen mee waren,

De nieuwe versie 2022 is alles verbeterd, ook i.v.m met vernieuwingen van Windows 10

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

oma-wollie schreef op 02.06.2021 om 14:10 uur

Mijn excuus vergeten, het is de V op de doos staat Nieuwe versie. Wordt nog verkocht door magix https://shop.magix.com/content/magix/packshots/retten/sie/ihre/videokassetten/2022/nl/retten-sie-ihre-videokassetten-2022-nl-400.png

Waar kan ik de nieuwe E versie downloaden?

mi-bo schreef op 02.06.2021 om 14:29 uur

@oma-wollie

Beste Oma-Wollie.

Dank voor Uw Feedback.

De link die U laat zien is van MAGIX RUV 2022, de oude versie wordt niet meer verkocht door MAGIX het pakket dat U heeft gekocht is RUV 9.

Dat is niet zomaar te downloaden hier zit een P3 serienummer achter.

Oude Pakket terug brengen en vragen om het nieuwe pakket,en anders via shop@magix.net bestellen.

Sc6.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

oma-wollie schreef op 02.06.2021 om 14:31 uur

Mijn serienummer start met P3-53197-xxxxxxxxxx

mi-bo schreef op 02.06.2021 om 14:38 uur

@oma-wollie

Beste Oma-Wollie.

Dit klopt dat U een P3 serienummer heeft,maar gezien U de V icoon heeft betekend het dat U de oude versie heeft.

De nieuwe versie heeft namelijk een E icoon.

Als U naar Crtl +Shift+ F12 gaat ,zal U de versie nummer zien en dat is 6 en niet 7.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

oma-wollie schreef op 02.06.2021 om 15:03 uur

Hartelijk bedankt voor moeite, mediamarkt neemt geen software terug.. grrr. magix NL support verwijst naar support Duitsland en dit verhaal met serienummer ligt in Duitsland. Verbazing en wetende van de bugs, dat die ouwe software nog steeds wordt verkocht en met serienummer zou je toegang hebben tot download van upgrade, is mijn mening. Serienummer check zegt: versie 9

mi-bo schreef op 02.06.2021 om 15:29 uur

@oma-wollie

Beste Oma-Wollie.

Dank voor Uw Feedback.

Stuur een mailtje naar shop@magix.net, met Uw verhaal volledig pakket+usb-omzetter gekocht bij Mediamarkt, U heeft namelijk alleen maar een downloadlink nodig met serienummer, misschien kunnen zij uit coulance iets voor U betekenen.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael Forum Moderator

Bise schreef op 02.06.2021 om 18:33 uur

Beste Oma,

Heeft u wel als eerste de driver voor uw zwarte grabber geinstalleerd ( u schrijft dat de webcam zichtbaar is) dus ik vermoed dat de grabber driver niet is geinstalleerd. De driver is te vinden bij Magix software.

https://dl03.magix.net/magix_usb_video_driver_black_int.zip?_ga=2.213665364.1740309264.1622651095-1979804275.1622651095

Cees

 

oma-wollie schreef op 02.06.2021 om 18:44 uur

Bedankt, zojuist alles herinstalleert, zelfde probleem blijft

- software afspelen preview vanaf de video recorder, beeld is zichtbaar in de video software

- druk op knop opnemen, diverse meldingen over webcam en de boel loopt vast, moet programma afsluiten

Bol schreef op 02.06.2021 om 19:31 uur

@oma-wollie

Hallo Oma Wollie,

Voor zover ik het weet, werkt @Bise(Cees) reeds maanden zonder noemenswaardige problemen met Red Uw Video 9 en Magix Video Easy 6 versie. Staat bij u wel de microfoon- en de camera instelling goed ingesteld? Kijk eens hier naar.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 02.06.2021, 19:44, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

oma-wollie schreef op 02.06.2021 om 20:03 uur

dank vd tip. Voor de goede orde, opnemen van de video recorder naar PC bestand voor omzetten van VHS band naar een bestand. Ik gebruik geen webcam camera.

Bol schreef op 02.06.2021 om 20:17 uur

@oma-wollie

Hallo Oma Wollie,

Dat kan wel zo zijn, maar u moet wel toegang geven aan de camera en microfoon. Probeer het eens met de aanbevolen instellingen.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 02.06.2021 om 20:23 uur

@oma-wollie

Beste Oma-Wollie.

Wat gebeurd er als U de usb-omzetter in een usb2 of usb3 poort druk.

Hoort U dan een Windows melodie..

blijf gezond

M.vr.gr

Michael

oma-wollie schreef op 03.06.2021 om 21:29 uur

Beste allemaal, wil nog niet lukken. Support blijft ook ijzig stil. Lees op engels talig gedeelte soortgelijke berichten

Bol schreef op 03.06.2021 om 21:50 uur

@oma-wollie

Hallo Oma Wollie,

Als u een vraag stelt aan Magix Support, dan kan het wel eens vijf werkdagen duren voordat u een antwoord krijgt. U hebt als het goed is een mailtje terug ontvangen met een ticketnummer.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 03.06.2021 om 22:25 uur

@oma-wollie

Beste Oma-Wollie.

02.06.2021 om 20.23 uur een vraag gesteld,

"wat gebeurd er als de usb-omzetter in de usb 2 of usb3 poort wordt gedaan hoort U dan een Windows melodie ."

Jammer dat U daar nog niet op heeft gereageerd

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael