Ik kan geen analoge opname maken vanaf mijn videorecorder

Kees-Horn schreef op 28.03.2021 om 16:28 uur

Ik heb heb programma gedownload vanaf de website (ik heb de originele CD, maar mijn nieuwe notebook heeft geen CD-speler). Ik krijg na selectie "Opname"  en vervolgens "Analoge video" de melding "Er is in uw systeem geen opname-apparaat gevonden". Verder zie ik bij de System/Settings op mijn notebook bij devices een melding "USB 2863 Device Driver is unavailable". Dit moet de rode video-omzetter zijn.

Op de website gezocht naar een driver voor de rode video converter. Ik vond het volgende:

=====================================

De video-omzetter wordt niet herkend

01.04.2019

Producten

. Retten Sie Ihre Videokassetten!

. Video easy

Thema

. Technische problemen / foutmeldingen

Als de video-omzetter niet werd gedetecteerd, verschijnt het volgende foutbericht: 'Kan geen verbinding maken met het apparaat.'
Probeer de volgende acties om het probleem op te lossen:

Voordat u begint met opnemen, verwijdert u via USB aangesloten apparaten (behalve muis en toetsenbord) die tijdens het opnemen niet nodig zijn om mogelijke conflicten te voorkomen.

Probeer een andere USB-poort op uw pc voor analoge opnamen. 

Gebruik geen USB-hubs. 

Sluit de USB-video-omzetter rechtstreeks op uw pc aan (zonder USB-verlenging). 

Als u altijd de vooringangen van uw pc hebt gebruikt, sluit u de video-omzetter aan op een USB-koppeling aan de achterkant van uw pc.

Installeer de nieuwste driverversie van uw USB-video-omzetter vanaf hier:

Video converter (Zwart)
Video converter (Rood)
Video converter (Premium)

==================================

1.      Ik wilde de nieuwste driver downloaden, echter de link naar “Video converter (Rood)” geeft een foutmelding

2.      Aanvullende vraag: waarvoor dient de zwarte knop op de rode usb video converter?

Reacties

Bol schreef op 28.03.2021 om 16:45 uur

@Kees-Horn

Hallo Kees,

Welkom op het forum voor en door Magix Gebruikers.

Probeer eens deze link: https://www.magix.info/nl/support/artikel/installatieprocedure-magix-video-converter--710/

Succes, Rob

Gewijzigd i.v.m. verkeerde downlink

Laatst gewijzigd door Bol op 28.03.2021, 17:24, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Kees-Horn schreef op 28.03.2021 om 17:41 uur

Dank voor de snelle reactie Rob.

 

De door jou genoemde link had ik reeds gevonden. Alle usb-poorten heb ik vrijgemaakt - zonder resultaat.

  • Daarom wilde ik de nieuwste driver voor mijn rode Video converter die in het advies genoemd wordt downloaden, echter de link “Video converter (Rood)” geeft een foutmelding.
  • Zwart en Premium hebben wel de mogelijkheid om de driver te downloaden.
  • Aanvullende vraag: waarvoor dient de zwarte knop op de rode usb video converter?

 

(NB. Ik heb alleen de usb-converter aangesloten op m'n notebook en aangesloten op de videorecorder)

Kees Horn--

Bol schreef op 28.03.2021 om 17:52 uur

@Kees-Horn

Hallo Kees,

Mijn eerder gegeven downloadlink gaf bij mij ook een foutmelding. Ik had deze link ondertussen vervangen voor deze https://www.magix.info/nl/support/artikel/installatieprocedure-magix-video-converter--710/

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 28.03.2021 om 17:57 uur

@Kees-Horn

Kees,

Zie ook eens: https://www.magix.info/nl/forum/mijn-oude-videocamera-wordt-niet-herkend--1262907/#ca1621557

Aanvullende vraag: waarvoor dient de zwarte knop op de rode usb video converter? Hierop moet ik u het antwoord schuldig blijven.

Succes, Rob

Diverse keren gewijzigd i.v.m aanvulling en correctie

Laatst gewijzigd door Bol op 28.03.2021, 18:12, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 28.03.2021 om 19:22 uur

@Kees-Horn

Beste Kees.

De rood/witte usb-omzetter is een van de eerste versies,dat het niet werkt is een Windows 10 drivers probleem.

Door op de zwarte knop te drukken kon een snapshots gemaakt worden, dit kon zonder dat de analoge videorecorder/camera op stop werd gezet.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael