Reacties

mi-bo schreef op 23.04.2022 om 14:42 uur

@piet-m

Welkom Piet als MAGIX gebruiker op het MAGIX gebruikers Forum.

Niet wetend of dit ook bij Uw versie mogelijk is

Als MMM is opgestart, dan de P in toetsen

AUDIO/MIDI, dan Audioweergave.

dan zal ASIO-Stuurprogramma zijn geactiveerd, ,zet een vinkje bij WAV-stuurprogramma.

Vriendelijke groet

Michael (FM)

Wijziging aangebracht i.v.m met meer info

mi-bo schreef op 23.04.2022 om 15:38 uur

@piet-m

Beste Piet,

Om een correct antwoord te geven als Moderator MMM 2014 prem geinstalleerd.

Dit is mijn resultaat:

na installeren ook nog een update gedaan

en dit is het resultaat, door op rode knop te drukken voor opname

Waarom U geen geluid heeft via microfoon van de Laptop, kan ik U helaas niet vertellen

dit is een reactie van MAGIX Support:

https://www.magix.info/nl/support/artikel/magix-music-maker-instellen-voor-gebruik-met-asio-drivers--85/

dit is wel van MMM 64 Bits

vriendelijke groet

Michael ( FM )

Wijziging aangebracht i.v.m meer info

Bol schreef op 23.04.2022 om 23:30 uur

@piet-m

Hallo Piet,

Welkom op het forum door en voor Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkander, maar het staat wel geheel los van Magix Support.

Ik heb MMM 2014 niet meer op mijn PC staan. Maar wat ik nu laat zien, is voor u zeker bruikbaar.

Doe het volgende:

  • Zet in bij de programma-instellingen op het tabblad Audio/Midi bij Stuurprogrammakeuze het stuurprogramma op WAV of DirectSound
  • Klik op het radartje op de middelste werkbalk Audio-opname
  • Zet bij Audio-ingang op Microfoon
  • zie:

Met vriendelijke groet,

Rob (Forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 24.04.2022 om 11:07 uur

@piet-m

Hallo Piet,

Music Maker Music 2014 premium even voor u in een beveiligde omgeving geïnstalleerd. Ik kan nu zonder enkel probleem via een microfoon opnemen.

Met vriendelijke groet,

Rob (Forum Moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 24.04.2022 om 11:29 uur

@piet-m

Beste Piet.

U ziet dat het mooie MAGIX product MusicMaker 2014, bij ons goed werkt.

Waar Uw probleem zit is van hieruit niet te omschrijven.

Doe Uw voordeel hiermee

Vriendelijke groet

Michael (FM)

Bol schreef op 24.04.2022 om 11:41 uur

@piet-m

Hallo Piet,

....Windows 10 Driver Asio4all microfoon onvindbaar, dus kan niets opnemen....

Volgens mij zit uw probleem in het feit, dat u met ASIO wilt werken. Ik heb u reeds eerder laten zien, dat als u het stuurprogramma WAV of Direct sound kan gebruiken om opnames te kunnen maken.

Wat u ook nog zou kunnen doen is het volgende:

  • Klik bij Audio / Midi op WASAPI-stuurprogramma
  • Nu kan ik ook opnames maken.

Met vriendelijke groet,

Rob (Forum moderator)

PS. via de instellingen ASIO-stuurprogramma lukt het mij ook niet om audio opnames te maken.

Laatst gewijzigd door Bol op 24.04.2022, 12:21, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 24.04.2022 om 12:27 uur

@piet-m

Beste Piet.

Daar U niet reageer (gezien U wel online bent) op de reacties die op Uw oproep zijn gegeven die misschien tot een oplossing voor U kunnen zijn.

Stuur ook een print hoe de instellingen bij U staan nadat de P is ingedrukt, dan kan gekeken worden wat bij U verkeerd staat.

Vriendelijke groet

Michael

Bol schreef op 24.04.2022 om 13:21 uur

@piet-m

Hallo Piet,

Ik heb wat verder gekeken. Ik kan nu ook opnemen als bij mij Audio / Midi het ASIO stuurprogramma is geactiveerd.

  • klik op het tabblad Audio / Midi
  • activeer ASIO-stuurprogramma
  • klik op Geavanceerd
  • klik op: Steeksleutel
  • klik op: Realtek HD audio Mic input (zet de line input uit

Met vriendelijk groet,

Rob

PS dit voorbeeld is uit MMM 32bits maar is het zelfde als in MMM 2014

Laatst gewijzigd door Bol op 24.04.2022, 13:24, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 24.04.2022 om 14:03 uur

@piet-m

Beste Piet.

Ik hoef niet mijn MAGIX programma op/in een beveiligde omgeving

"Music Maker Music 2014 premium even voor u in een beveiligde omgeving geïnstalleerd"

te installeren, als magixagent sinds 2004 vertrouw ik alle MAGIX programma's

Dan wat omschreven is op 24.04..2022 om 13.21 uur werkt niet op mijn laptop, vermoedelijk ook niet bij U.

Vriendelijke groet

Michael

Bol schreef op 24.04.2022 om 15:19 uur

@piet-m

Hallo Piet,

.....Music Maker Music 2014 premium even voor u in een beveiligde omgeving geïnstalleerd...

Als Moderator c.q. forumlid vanaf 2005, wil ik toch even reageren op de bovenstaande zin en antwoord.

Dit hebt in zijn geheel niets te maken, dat ik de Magix Programma's niet vertrouwd. Het tegendeel is echter waar.

Als er vragen gesteld worden op het forum over oudere Magix programma, die ik niet meer op mijn PC hebt staan, dan installeer ik ze in een vertrouwde (beveiligde) omgeving met Try&Decide van Acronis, zodat ik na het beantwoorden van de vragen op forum, mijn PC weer kan herstellen naar de oude situatie, zonder dat er resten van het geïnstalleerde programma achterblijft.

Voor mij komen forumleden op de eerste plaatst😉. Ik verneem wel van u of uw probleem hebt kunnen oplossen met mijn antwoorden.

Met vriendelijke groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 24.04.2022, 15:21, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 24.04.2022 om 19:48 uur

@piet-m,

Hallo Piet,

Nergens heb ik gelezen, dat het om een Laptop gaat. Mijn antwoorden zijn gebaseerd op een desktop PC. Maar als uw laptop is voorzien van één koptelefoon / microfoon ingang, dan zijn hiervoor speciale kabeltjes te koop. Welke dat zijn, kunt uzelf op het internet opzoeken. Ik wens u succes met het zoeken naar juiste oplossing voor uw probleem

met vriendelijke groet,

Rob 

Laatst gewijzigd door Bol op 24.04.2022, 19:50, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 24.04.2022 om 20:50 uur

@piet-m,

Hallo Piet,

Hier nog een aanvulling hoe zo'n kabeltje er uit kan zien.

Met vriendelijke groet.

Rob

 

 

Laatst gewijzigd door Bol op 24.04.2022, 22:08, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

piet-m schreef op 25.04.2022 om 14:23 uur

Beste forumleden,

Inmiddels heb ik uitgevonden dat de oplossing van het probleem

schuilt in de manier waarop ik de microfooningang kan verbinden

met het audio spoor. . Maar ja.......hoe doe je dat

Bol schreef op 25.04.2022 om 14:40 uur

@piet-m

Hallo Piet,

U schrijft, dat u inmiddels hebt uitgevonden wat de oplossing van uw probleem is. Als u de microfoon op de juiste manier hebt aangesloten en u klikt op Audio opname starten, dan wordt uw audio op bv. Track (spoor) 1 gezet. Als u dan de audio opname stopt, dan kunt u deze afspelen via de afspeelknop en eventueel exporteren / opslaan.

Mag ik u nog een vraag stellen, hebt u nu een Desktop PC met een microfooningang en een koptelefoonaansluiting of een Laptop met één  koptelefoon / microfoon in - uitgang.

Met vriendelijke groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 25.04.2022, 14:40, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 25.04.2022 om 14:42 uur

@piet-m

Beste Piet,

Dank voor Uw Feedback.

Een vraag,:

gaat het probleem over een aansluiting op een Pc of Laptop

Vriendelijke groet

Michael (FM)

Bol schreef op 25.04.2022 om 15:48 uur

@piet-m

Hallo Piet,

Hier nog een aanvulling op mijn eerder gegeven antwoord. Als ik een opnamen hebt gemaakt en deze wilt afspelen, dan moet ik Audio-Rec weer op Midi Rec zetten om het opgenomen audio af te spelen.

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

piet-m schreef op 25.04.2022 om 15:48 uur

Beste deelnemers Rob, Michael

 

Het gaat om een desk topDell Optiplex 5040SSF 17core met volgende apparatuur:

Audio interface behringer UMC 22, devine condensator microfoon,

en een Trust 2.1 Avora speakerset met 2 mini boxen

mi-bo schreef op 25.04.2022 om 16:48 uur

@piet-m

Beste Piet.

Dank voor Uw Feedback.

Daar U had geschreven "Privacy/camera ingeschakeld." was mijn eerste gegeven antwoord gebaseerd op een laptop/notebook

Daar ik momenteel niet in bezit ben van een Desktop, wel een laptop, moet ik U een correct antwoord schuldig blijven, wat betreft de juiste aansluiting .

Sc6

Vriendelijke groet

Michael (FM)

 

Bol schreef op 25.04.2022 om 23:34 uur

@piet-m

Hallo Piet,

Ik zie, dat desk topDell Optiplex 5040SSF een gecombineerde connector voor een hoofdtelefoon / microfoon hebt.

Zie deze link: [Klik hier]. Scrol naar beneden naar: "Hoe kan ik een microfoon instellen op de Dell computer". Als u nog verder scrolt kunt ook de systeemhandleiding voor Dell OptiPlex 5040 downloaden.

Ik heb ook ergens gelezen, dat wanneer u een headset aansluit uw Trust 2.1 Avora speakerset met 2 mini boxen wordt uitgeschakeld, die aan de achterzijde van de PC is aangesloten.

Voor zover ik het nu kan beoordelen is de hoofdtelefoon vergelijkbaar met die van één Laptop. Zie nog eens mijn eerder gegeven antwoord dat ik schreef op 24.04.2022 om 19:48 uur.

Hoe u de Audio interface behringer UMC 22 moet / kan aansluiten kan ik hiervandaan niet zeggen.

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

piet-m schreef op 26.04.2022 om 17:18 uur

Beste Rob,

Zoals meestal begint de oplossing bij het goede gerredschap.

Dus ook in dir geval. De steeksleutel was een goeie hint want hiermee kwamen wij in het juiste programma om de oplossing te bewerkstelligen en werkt alles naar behoren.

Zeer bedankt !

Met vriendelijke groet,

Piet Middelburg

Bol schreef op 26.04.2022 om 18:32 uur

@piet-m

Hallo Piet,

Het doet mij deugd om te lezen, dat u uw probleem hebt kunnen oplossen om via het tabblad: Audio/Midi / Audioweergave (magix Low Latency 2016 out(1+2) / Geavanceerd / steeksleutel, door WDM Device list zo aan te passen, dat MMM 2014 uw Microfoon nu wel herkend en u audio kan opnemen en afspelen.

Heel veel succes met het opnemen van uw opnames.

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-