ik heb een vraag over FireWire-interface

claudia-vanNobelen schreef op 16.11.2020 om 11:45 uur

Goedemorgen,

ik heb de software geïnstalleerd, mijn PC herkend niet de apparatuur, dus de DV mini camera, zou dat kunnen door omdat ik geen Firewire ingang heb? de kabels die bij geleverd zijn is een usb en die kan ik aan de computer hangen maar hij herkend het niet.

Voordat ik een firewire interface koop wil ik graag wel weten waar dat aan ligt.

 

Reacties

mi-bo schreef op 16.11.2020 om 11:52 uur

@claudia-vanNobelen

Beste Claudia,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Voor een mini Dv camera heeft U Firewire kaart nodig.

Het werkt als volgt mini Dv is al digitaal, als U de camera aansluit volgens RUV met (RGB) rood, geel, wit/zwart dan gaat U de digitale beelden , via analoge weg weer digitaliseren. veel kwaliteit verlies.

Hopend dat dit duidelijk is,

M.vr.gr

Michael/ Forum Moderator

Bol schreef op 16.11.2020 om 16:45 uur

@claudia-vanNobelen,

Hallo Claudia,

U kunt met uw mini DV camera, zowel via een FireWire kaart als met een USB grabber uw films overzetten naar uw PC. Met een FireWire kaart zal de beeldkwaliteit waarschijnlijk beter zijn dan met een USB grabber. Maar dit hangt ook af aan de kwaliteit van de opgenomen bandjes.

Succes,

Rob (moderator / forumlid)

Ps. Voor ca. € 25,00 koopt u al een FireWire kaart.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

claudia-vanNobelen schreef op 17.11.2020 om 18:23 uur

Maar als ik dan een FireWire kaart heb gekocht moet ik die kabel dan ik mijn camera doen? Die heeft namelijk geen FireWire ingang

Bol schreef op 17.11.2020 om 18:26 uur

Hallo Claudia,

Wat is het merk en type van uw Camera. Als dat bekend is, dan kan er een gericht antwoord worden gegeven.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

claudia-vanNobelen schreef op 17.11.2020 om 18:29 uur

Het is de Panasonic NV-GS17

claudia-vanNobelen schreef op 17.11.2020 om 18:30 uur

Het lijkt er ook op dat mijn pc hem ook niet herkend

Bol schreef op 17.11.2020 om 19:56 uur

Hallo Claudia,

.....Het lijkt er ook op dat mijn pc hem ook niet herkend.....

Als u de juiste DV - FireWire kabel goed hebt aangesloten op aan uw Camera en PC moet het volgens mij lukken.

De volgorde van aanzetten is volgens mij zo. Eerst het VDL programma opstarten en pas uw camera aanzetten.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 18.11.2020 om 10:45 uur

@claudia-vanNobelen

Beste Claudia,

heeft U de dvd die bij de camera wel geinstalleerd,

als U dit niet heeft gedaan dan is het te verklaren dat MAGIX Red Uw Video de Camera niet herken.

De kabel die op het plaatje staat heeft U niets aan want dit is om van camera naar camera te dubben.

Sc6

M.vr.gr

Michael

claudia-vanNobelen schreef op 18.11.2020 om 11:04 uur

Beste Rob, dank je wel voor jou uitleg ben een stuk verder en wijzer nu.

dank je wel ik ga ermee aan de slag

ge claudia

Bol schreef op 18.11.2020 om 11:05 uur

@claudia-vanNobelen

Hallo Claudia,

Panasonic schrijft op hun site:

Drivers om oudere Camcorders uitwisselbaar te maken met bijvoorbeeld Windows 7, 8 of 10 zijn niet beschikbaar. De diverse Windows versies bieden niet dezelfde ondersteuning voor USB apparaten.

De meeste oudere Camcorders (zgn. NV-xxx modellen) beschikken over een DV-aansluiting. Deze verbinding vereist geen drivers. Door middel van de DV-aansluiting kan de camera worden verbonden met de computer (deze aansluiting wordt ook Firewire of IEEE1394 genoemd / artikelnummer Panasonic DV-kabel: VW-CD1, er zijn ook universele DV-kabels verkrijgbaar). Ook de computer dient uiteraard voorzien te zijn van een DV-aansluiting.

Eenmaal verbonden kunnen de opnamen via bewerkingssoftware geïmporteerd worden. Indien de PC niet over een DV-aansluiting beschikt, wordt aangeraden een PC-speciaalzaak te informeren.

Succes met uw beslissing

Rob (moderator / forumlid)

Laatst gewijzigd door Bol op 18.11.2020, 11:07, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

claudia-vanNobelen schreef op 18.11.2020 om 11:06 uur

Ik heb er geen dvd bij gekregen, ga nu op zoek naar een andere camera als het niet lukt. Bedankt voor jou uitleg.

gr Claudia

mi-bo schreef op 18.11.2020 om 11:13 uur

@claudia-vanNobelen

Beste Claudia,

Dank voor Uw feedback

"Ik heb er geen dvd bij gekregen, ga nu op zoek naar een andere camera als het niet lukt. Bedankt voor jou uitleg.

gr Claudia"

succes met het zoeken naar een goede gebruikte camera.

Met vriendelijke groet,

Michael/ forum Moderator

Bol schreef op 18.11.2020 om 11:17 uur

Beste Rob, dank je wel voor jou uitleg ben een stuk verder en wijzer nu.

dank je wel ik ga ermee aan de slag

ge claudia

Hallo Claudia,

Graag gedaan. een programma dvd is niet nodig, als u de FireWirekabel rechtstreeks via DV-aansluiting aansluit aan de FireWire kaart van uw PC. Laat het mij weten of het u gelukt is.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 18.11.2020, 11:22, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-