ik heb de Grabster AV 300 aangeschaft met bijbehorende Magnix programma, krijg wel geluid maar geen beeld.

witde8 schreef op 29.03.2012 om 16:59 uur

mijn PC is een HP Petium Dual-Core CPU E 5500@2.8GHz met windows  7. Wie heeft een oplossing? Het bijbehorenmde programma voor opname en bewerking os van MAGNIX K2 TT601635.

Ook is er een stuurprogramma van Magnix van het interner ge download en geintsaleerd, maar nog geen beeld.

Het probleem is opgelost, Met mijn stomme kop had ik de boel verkeert aangesloten. Maar ik ben nog niet te vreden want kan ik met deze grabber ook voor opname en bewerken in Pinnacle Studio 14 werken?

Reacties

bobbiaan schreef op 29.03.2012 om 20:23 uur

Beste....,

Is dit een Magix programma ? Ik denk het niet en daarom wordt het moeilijk om u te helpen.

Mvg

Bobbiaan

witde8 schreef op 30.03.2012 om 13:34 uur

De grabster is een Terratec product.

bobbiaan schreef op 31.03.2012 om 11:50 uur

Beste....,

Met welk programma werkt het nu ? Of het met Pinnacle werkt heb ik geen ervaring mee.

Mvg

Bobbiaan 

witde8 schreef op 31.03.2012 om 19:42 uur

Terratec met een bijgeleverd video bewerkingsprogramma van Magix. Ik heb een oude vakantie VHS band van 2003 geimporteerd met dat magix programma en toen in het pinnacle studio 14 programma geimporteerd voor het bewerken tot een film. De kwaliteit is er niet beter opgeworden omdat het in magix aangegeven wordt in mpeg3 en studio het op neemt in AVI. Inmiddels heb ik ook gemailt naar de Hollandse poot van Terratec of zij een stuurprogramma hadden voor studio.

Bedankt voor je reacties.

J. de Wit.

Cinecor schreef op 01.04.2012 om 09:18 uur

Terratec met een bijgeleverd video bewerkingsprogramma van Magix. Ik heb een oude vakantie VHS band van 2003 geimporteerd met dat magix programma en toen in het pinnacle studio 14 programma geimporteerd voor het bewerken tot een film. De kwaliteit is er niet beter opgeworden omdat het in magix aangegeven wordt in mpeg3 en studio het op neemt in AVI. Inmiddels heb ik ook gemailt naar de Hollandse poot van Terratec of zij een stuurprogramma hadden voor studio.

Bedankt voor je reacties.

J. de Wit.

De Terratec en veel van dit soort converters zet het analoge materiaal om in mpeg-2 in DVD kwaliteit. Dat is een mindere kwaliteit dan bijv avi. In feite is de mpeg-2 compresie ook veel minder geschikt om te editen. Beetje plakken en knippen geeft geen probleem, maar echt bewerken om de beelden goed voor verbetering te behandelen kan je eigenlijk wel vergeten. Je zal het dus moeten zoeken in een hardware converter die naar avi digitaliseert. Dan kom je meteen in een andere prijsklasse terecht (alle waar naar z'n geld gaat hier zeker op).

Echter.....met een eenvoudige digitale camera die over een AV-in (of zelfs S-video) beschikt, kan je het analoge materiaal opnemen op een miniDVband in de camera. Het capturen gaat dan daarna op de gebruikelijke manier. Heb je weinig analoog materiaal en niet zo'n camera, dan is er wellicht iemand die je zo'n camera even wil lenen. Tenslotte is er nog de mogelijkheid om het door anderen te laten doen (aanbiedingen genoeg...), wellicht dan wel tegen een zeer geringe vergoeding.