Ik gebruik XARA Webdesign

Frans-Voet schreef op 29.12.2021 om 20:13 uur

Gisteren heb ik een incasso ontvangen van https://www.copytrack.com daar ik een foto op mijn website https://www.voetft.nl geplaatst had waar copyright bescherming opzat. Deze foto van een computer werkplaats had ik wel gehaald uit een template beschikbaar gesteld in XARA Webdesign. Ik heb hiervoor 80 euro moeten betalen met als ik niet zou betalen er iedere keer een verhoging van het bedrag zou plaats vinden na het verlopen van de betalingstermijn. Heel vreemd vind ik dat dat Magix software foto's gebruikt met copyright bescherming.

Reacties

mi-bo schreef op 29.12.2021 om 21:14 uur

@Frans-Voet

Beste Frans..

welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Om te beginnen heeft U geen MAGIX/XARA Hosting.

U heeft wel een beveiligde website.

Het is een heel vreemd verhaal maar best mogelijk.

Persoonlijk zou ik de foto naar infoservice@magix.net sturen, en daar vragen of de foto wel of niet gebruikt mag worden op Uw website.

Sc6

Blijf gezond ,rustige jaarwisseling en een Covid-19 (omikron)vrij 2022 toegewenst

M.vr.gr

Michael

Frans-Voet schreef op 29.12.2021 om 21:28 uur

Michael bedankt voor je duidelijk antwoord. Het klopt ik gebruik geen XARA hosting maar heb mijn domeinnamen geregistreerd en aangekocht bij Neostrada.nl. Vandaar dat ik geen gebruik maak van XARA Hosting. Ook voor jou een goede jaarwisseling en een gezond 2022 , hopelijk ook coronavrij.

Met vriendelijke groet

Frans

mi-bo schreef op 29.12.2021 om 21:48 uur

@Frans-Voet

Beste Frans.

Dank voor Uw Feedback.

Ik ben wel benieuwd naar de reactie van MAGIX Support.

Misschien als U een reactie heeft gekregen, dat U het dan op het Forum wilt plaatsen.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Frans-Voet schreef op 31.12.2021 om 12:59 uur

Beste Michael,

Ik heb het eens uitgezocht en Magix Online World of Xara hosting levert geen ssl certificaat dus je kunt je website nooit beveiligen met een certificaat. Ik heb tijdelijk mijn website gehost naar XARA online maar heb deze gelijk weer op blanco gezet omdat je geen certificaat kunt installeren. Ik heb ook antwoord gekregen van Magix support dat ze de kosten van copyright protection van euro 80 niet gaan vergoeden. Mijn vertrouwen in Magix is flink gedaald. Ze ontkennen dat ze in hun geleverde software zoals Xara webdesign en Magix Webdesign premium foto's gebruiken waar een copyright protection op zit. Dus ik gebruik geen foto's meer die hun in de software beschikbaar stellen.

Groet

Frans Voet.

mi-bo schreef op 31.12.2021 om 13:10 uur

@Frans-Voet

Beste Frans,

Dank voor Uw uitgebreide Feedback.

Dat klopt dat MAGIX/XARA geen beveiligde ssl heeft.

Dit had ik al aangegeven "Om te beginnen heeft U geen MAGIX/XARA Hosting."

Gezien het antwoord van MAGIX Support, heeft U de foto/foto's mee gestuurd, waar U problemen mee heeft,gezien de reactie.

"Ik heb ook antwoord gekregen van Magix support dat ze de kosten van copyright protection van euro 80 niet gaan vergoeden".

Sc6

Blijf gezond ,rustige jaarwisseling en een Covid-19 (omikron)vrij 2022 toegewenst

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 31.12.2021 om 13:33 uur

@Frans-Voet

Hallo Frans,

Ik heb uw topic met interesse gevolgd. Maar waarom u stuurt geen mailtje naar: case@copytrack.com en vraag hen om opheldering. Meld in deze mail hoe u aan deze afbeelding bent gekomen. U hebt volgens mij ter goede trouw gehandeld en dus niets te verwijten. Zij kunnen dan hiernaar een grondig onderzoek instellen. Persoonlijk zou ik ook mijn geld terug eisen, want voor zover ik het kan beoordelen heeft niets verkeerd gedaan.

Fijne en een rustige jaarwisseling,

Met vriendelijk groet, Rob

PS. u zou ook XARA hierover kunnen aanspreken: https://www.xara.com/contact-us/

Diverse keren aangepast i.v.m. correcties en aanvullingen

Laatst gewijzigd door Bol op 31.12.2021, 13:54, in totaal 4 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Frans-Voet schreef op 31.12.2021 om 13:54 uur

Ja ik had de email meegestuurd waarin de factuur stond en ook de betreffende foto die ik gehaald had uit een template die in de software zit van Magix Webdesigner Premium en XARA Webdesign waar ik ook een licentie van aangekocht heb.

Copyright owner

moreno.soppelsa

Image used

Found at

https://www.voetft.nl/

Online Since

November 24, 2021

Post-license fee (valid for one year from purchase date)

85.60 €

Compensation costs (past usage)

80.00 €

Payment is due by

January 25, 2022

Frans-Voet schreef op 31.12.2021 om 13:54 uur

De foto is nu niet meer aanwezig op mijn website.

Frans-Voet schreef op 31.12.2021 om 13:55 uur

Foto's die er nu op staan zijn van mijn eigen PC's

Bol schreef op 31.12.2021 om 15:51 uur

@Frans-Voet

Hallo Frans,

Allereerst dit. Op dit forum proberen wij als moderatoren c.q. forumleden elkaar te helpen c.q. te adviseren. Geen van de moderatoren op dit forum zijn in dienst van Magix Duitsland. Zij doen dit allemaal op vrijwillige basis. Zie: Communityregels – onze nettiquette.

Als je het juridisch bekijkt, is Magix Duitsland hier niet verantwoordelijk voor te houden, maar wel XARA, want die leveren tenslotte de afbeeldingen waar copyright opzitten.

U hebt er goed aangedaan om de foto's met copyright te vervangen voor eigen foto's. Persoonlijk blijf ik nog steeds bij mijn mening, dat u ter goeder trouw hebt gehandeld, tenzij u had kunnen weten, dat er op de verkregen foto's copyright zit / zat.

Als moderator / forumlid adviseer ik alle Magix gebruikers om zoveel mogelijk eigen beeldmateriaal te gebruiken op het internet.

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Frans-Voet schreef op 31.12.2021 om 16:13 uur

Beste Rob,

Bedankt voor je info. Ik heb inmiddels ook een email gestuurd naar case@copytrack.com. Ik verwacht er niks van. Ik ben die 80 euro gewoon kwijt. In ieder geval een goede les voor mij en hopelijk hebben andere gebruikers van Magix er ook iets aan.

Groet, Frans

Bol schreef op 31.12.2021 om 18:02 uur

@Frans-Voet

Hallo Frans,

Ben nog wat aan het Googelen geweest en kwam op deze site van XARA. Zie: COPYRIGHT NOTICE. Als dit gelezen hebt, vrees ook ik dat u de € 80,00 kwijt bent

Met vriendelijk groet, Rob

PC -1-

PC -2-