houdbaarheidsdatum???

pianoo schreef op 07.04.2015 om 10:14 uur

Beste redactie,
Al sinds 2005 werk ik met uw fotobewerkingsprogramma dat nu Fotostory 2015 heet.
De mogelijkheden zijn onuitputtelijk.
Toch heb ik enkele vragen.
1) Het gebeurt vaker, dat ik een slideshow enige tijd niet gebruik, b.v. een jaar. Ik heb hem dan op dvd gezet enz. Soms wil ik nog weleens iets veranderen in de oude slideshow, om aan te passen, bij te werken.
Hoe kan het nu zijn, dat , wanneer ik een slideshow open, alles weg is, foto's, muziek, alle bewerkingen? Het lijkt of de slideshow een houdbaarheidsdatum heeft.
Zelfs wanneer ik een back-up maak….. alles is gewoon WEG. Dat kan toch niet?
Ik weet, dat ik hem eerst moet exporteren. Maar daarna kan ik alleen maar knippen of plakken . En ik wil gewoon bewerken.

2) Wanneer ik een slideshow wil exporteren krijg ik een aantal mogelijkheden plus extensies. Het is me niet helemaal duidelijk welke mogelijkheid bij welke extensie hoort.

3) Wanneer ik naar de extensies kijk bij de slideshows, word ik ook helemaal duizelig.
MPH
Mp4  MP4-video
AVI = videofragment
MOV = Quick-Time Film
wmv = audio-videobestand
IMG
npg

Ik maak van mijn foto's films, over mijn voettochten naar Santiago en in Oost- Duitsland enz.
Ik heb ze al meer als 70 maal in heel Nederland en in Duitsland gepresenteerd.
En nog begrijp ik sommige dingen uit uw programma niet.
Eigenlijk is het programma niet erg handzaam.

Dank voor te nemen moeite.
Ik zie uw antwoord graag tegemoet.
Groet, Angela Mol
angela mol
nieuwerf 3
5951 CA belfeld
Tel. 077-4751740
Mobile 06-49040830
angela.mol@planet.nl
paramol.webklik.nl

Reacties

mi-bo schreef op 07.04.2015 om 10:24 uur

beste Angela,

ik denk dat je beter via magix.com/nl/ een ticket aan kan vragen en dit voorleggen aan de technischesupport

Gr

Michael

RiViS schreef op 07.04.2015 om 10:42 uur

Hallo Angela,

Naast het advies van mi-bo, toch even een paar opmerkingen:

ad 1):  Ik geloof niet dat het programma een houdbaarheidsdatum heeft. Waar je op moet letten: als je later nog bewerkingen wilt uitvoeren, zorg dan dat ál het basismateriaal (foto's, muziek etc) aanwezig blijft op je computer en ook nog op de zelfde plaats, anders kan het programma ze niet vinden. Een project bevat nl alleen verwijzingen naar files/mappen van foto's etc. Dus: Gebruikte foto's e. d. niet verwijderen of verplaatsen!

ad 2) en 3) : de export wordt bepaald door de gevraagde kwaliteit cq het gebruikte afspeelmiddel. Als je op dvd brandt, gebeurt dat automatisch. In het algemeen zal momenteel mp4 (mpeg4) een goede mogelijkheid zijn voor films die je wilt opslaan om ze af te spelen op je PC of met een media player.

Magix geeft ook cursussen over je programma, er staan er nu gepland voor Antwerpen en Heemskerk, kijk onder Cursussen&Agenda.

Tenslotte: dit is een gebruikersforum, waar je adviezen kunt krijgen van (ervaren) mede-hobbyisten. 

succes met je ongetwijfeld interessante fotoshows.

groet,

Rijk

pianoo schreef op 07.04.2015 om 11:08 uur

dank jullie wel voor jullie snelle antwoorden.

Ik ga er zeker iets mee doen.

groet, angela

Voormalige gebruiker schreef op 07.04.2015 om 13:17 uur

Hallo Angela,

Naast de goede adviezen van Mi-Bo en RiVis, wil ik ook een paar opmerkingen maken.

Het MPH bestand, is de extentie van je project bestand. Om in de toekomst, dit project alsnog te kunnen bewerken moeten alle gegevens in één map zijn opgeslagen (Dus:  Foto's, muziek en andere gebruikte bestanden). Kopieer het MPH bestand ook naar de map waarin de foto e.d. staan en start vanuit deze map het MPH bestand (Projectbestand) op.. Nu kan je de gehele map verplaatsen naar een externe datadrager.

Let op: Het kan zijn, dat wat u in een eerdere fotostory versie gemaakt heeft, niet goed wordt ingelezen in een eerdere of latere versie. U kunt het beste de versie gebruiken, waarin u, uw project heeft gemaakt. Alle versies zijn stand-alone programma's. U hoeft deze niet te verwijderen, nadat u een nieuwere versie geinstalleerd heeft.

Succes,

Rob

pianoo schreef op 14.04.2015 om 09:34 uur

Beste Rob,

heel erg bedankt voor je antwoorden op mijn vraag. 

Ik heb begrepen wat de bedoeling is. Hartelijk dank daarvoor.

Het zal moeilijk worden de gemaakte projecten en slideshows opnieuw te inventariseren.

Dan zijn de foto's en de muziek en alle handelingen weg.

Ik zal nieuwe bekijken hoe ik het ga organiseren bij nieuwe projecten.

Groet, Angela Mol