horizontale verspringing en uitgelijning foto text.

fdenboer schreef op 01.07.2019 om 21:38 uur

L.S.,

Er zijn 2 problemen met de website die ik beheer.
Het gaat om website: https://wandelgroep-k3.nl/#xl_xr_page_index

Om de laadtijd van de website kort te houden zijn de fotocollages per maand ondergebracht in een aparte website. Er is daarom 1 hoofdwebsite en 12 aparte websites gemaakt en aan elkaar gelinkt.
De hoofdwebsite is opnieuw opgebouwd (opgeschoond). Als test is ook de maand januari opnieuw opgebouwd.

Het eerste probleem.
Bij het heen en weer schakelen tussen de hoofdwebsite en de maanden is er een horizontale verspringing. Heb het nodige zoek- en puzzelwerk gedaan maar kan het probleem niet oplossen.

Het tweede probleem.
De nieuwe januari website bestaat hoofdzakelijk uit foto's. Bij de foto's wordt zowel bovenin als onderin tekst toegevoegd. In tegenstelling tot voorheen wordt de tekst nu links uitgelijnd i.p.v. gecentreerd. Zie daarvoor de overige maanden. Ook hier kan ik de oplossing niet vinden.

Hopelijk is er een oplossing voor deze problemen.

Bij voorbaat dank
M. vr. gr.,
Frans den Boer.
 

Reacties

mi-bo schreef op 01.07.2019 om 22:38 uur

@fdenboer

Beste Frans,

De laatste tijd zijn er verschillende updates en verbeteringen in MWD

Met welke versie werkt U

Mvg

Michael

fdenboer schreef op 01.07.2019 om 23:27 uur

Dag Mi-Bo,

 

Dank voor de snelle reactie.

Mijn versie is: MAGIX Web Designer Premium 16.2.0.56957  DL x64 Jun  5 2019

M. vr. gr.,

Frans dB.

mi-bo schreef op 02.07.2019 om 00:04 uur

@fdenboer

Beste frans,

Dank voor Uw Feedback,

U schrijft over 1 hoofdwebsite en 12 aparte Website's aan elkaar gelinkt. wat moet ik mij hierbij voorstellen

13 domeinnamen ,( of heb ik het verkeerd) waarom niet allemaal in 1 website dan kunnen alle pagina's het zelfde worden gemaakt en zullen er geen springers zijn.

net een voorbeeldje gemaakt zie http://www.mi-bo.nl is dit de bedoeling van vraag 1

ik zie wel een antwoord van U

M. vr..gr

Michael

fdenboer schreef op 02.07.2019 om 12:49 uur

Dag Michael,

De K3 website is een website van een wandelgroep dat veel fotodata van de wandelingen bevat.
K3 bestaat ook uit leden die zuinig zijn en daardoor een goedkoop, lees: traag internet verbinding hebben. Z'n 2 jaar geleden toen ik MAGIX ging gebruiken werd door MAGIX alle data van de website in 1 enkel website geconfigureerd die in zijn geheel geladen werd. Gevolg klachten over zeer lange laadtijden bij het ophalen van de website.
Oplossing was om de foto data alleen te laden indien dat noodzakelijk was. Dit werd bereikt door alle foto verslagen van alle maanden apart onder te brengen en wel zodanig dat deze alleen op aanvraag geladen worden.
Zie de screen print van de directory op de server van Antagonist toegevoegd aan mijn reactie.

Gr., Frans dB.

mi-bo schreef op 02.07.2019 om 13:42 uur

@fdenboer

Beste Frans dB,

Dank voor Uw Feedback

zelf heb ik een MAGIX en XARA Webhosting, en de Website's zijn vaak voor info meer niet,

Neem contact op met BeRo , hij kan U zeker verder helpen met een goed advies.

de Website mi-bo.nl zal ik weer aanpassen, gezien U geen reactie geeft op mijn ideeën

heel veel succes met het verbeteren en uitbreiden van Uw informatieve website,

Met vriendelijke Groet.

Michael.

fdenboer schreef op 03.07.2019 om 23:32 uur

Dag Michael,

Dank voor uw reactie,

Zoals eerder aangehaald: de K3 website is een website van een wandelgroep dat veel fotodata van de wandelingen bevat.
K3 bestaat ook uit leden die zuinig zijn en daardoor een goedkoop, lees: trage internet verbindingen hebben.
Oplossing was om de fotodata alleen te laden indien dat noodzakelijk was. Dit werd bereikt door alle maandelijkse fotoverslagen apart onder te brengen en wel zodanig dat deze alleen op aanvraag geladen worden. De maandelijkse fotoverslagen bevinden zich buiten de basiswebsite.
De gekozen oplossing werkt naar tevredenheid echter verspringt de verticale uitlijning van de maandelijkse fotoverslagen t.o.v. de basiswebsite.
Dat is irritant en oogt klungelig. Hoe dit op te lossen ?
Zie in mijn vorige bericht de screenprint van de directory op de server van Antagonist.

In uw reactie doet u een voorstel om de maandelijkse fotoverslagen binnen de basiswebsite te brengen. Zoals dat voorheen ook het geval was.
Mijn vraag is nu: wordt bij de door u voorgestelde wijze bij het opvragen van de website alle maandelijkse fotoverslagen ineens geladen of slechts op aanroep van een maandelijks fotoverslag geladen ?  Anders ben ik weer terug bij af.

Bij voorbaat dank voor de door u te nemen moeite.
Gr.,Frans dB.

mi-bo schreef op 05.07.2019 om 13:10 uur

@fdenboer

Beste Frans dB.

antwoord van gisteren verwijderd.

XARA & MAGIX Website's worden als 1 geheel gepubliceerd.

Niet wetend of alle Pagina's in de zelfde pixels zijn gemaakt als dat zo is mag er geen verschil zijn.

Niet wetend hoe de foto's worden bewerkt maar als dit bv in MAGIX Photo & Graphic Designer wordt gedaan is de tekst op elke mogelijkheid boven en onder de foto te zetten (door een raster te maken ).

XARA / MAGIX webhosting heeft de mogelijkheid om een Subdomein aan te maken, misschien is dit ook mogelijk bij Antagonist.

Als deze mogelijkheid er is voor de leden met beperkte MB upload kan er alleen een maand verslag met Foto's worden gemaakt , die dan maandelijks wordt ververst buiten de originele Website om.

Sc6

Michael