horizontale storende lijnen bij afspelen Hi8-bandjes Sony

adri-s schreef op 02.03.2018 om 14:33 uur

Video Easy Versie 5.

Windows 10 Home Medion Desktop. Intel Core i7 - Magix USB-videowandler. - Sony Hi8 Videocam.

Ik krijg horizontale storende lijnen bij het weergeven van Hi8 bandjes Sony op het schermpje van het programma.

Als ik gewoon op mijn TV afspeel is het beeld helder en niet-gestoord door die horizontale lijnen.

Als ik toch een filmpje maak met het programma, dan zijn de storende lijnen wél aanwezig.

(Hetzelfde gebeurt met het programma Magix Video De Luxe en ook met met het programma 'Red uw video's')

Ik kocht een nieuwe USB-videowandler en heb de programma opnieuw op mijn PC gezet, doch geen resultaat.

Ik heb ook 'Red uw video's' geinstalleerd op mijn Acer-laptop, maar daar was hetzelfde resultaat...

Help ! met veeeeel dank bij voorbaat !!!

 

Reacties

mi-bo schreef op 02.03.2018 om 16:24 uur

Adri - S,

Met welke versie van RUV werkt U

Groeten

Michael

adri-s schreef op 02.03.2018 om 17:03 uur

Versie 7

mi-bo schreef op 02.03.2018 om 18:00 uur

Adri - S,

dan is het probleem een combinatie tussen Win 10 & RUV 7, maar welke versie van MAGIX vdl gebruikt u dan, want een combinatie van USB convertor en MAGIX vdl moet goed gaan

Groeten

Michael

adri-s schreef op 02.03.2018 om 18:09 uur

Ik heb versie 4 en sedert deze week ook versie 5 van Magix-videowandler.

Hetzelfde probleem doet zich voor ook bij MagiX Video Easy en Magix Video Deluxe. (Zowel op mijn Medion PC en Acer laptop.) (ik kocht versie 5 omdat ik dacht dat de oudere versie defect kon zijn...)

mi-bo schreef op 02.03.2018 om 18:27 uur

Adri-S,

Welke versie van MAGIX vdl heeft U dan, want na aansluiting van USB videowandler van MAGIX op de Pc in combinatie van MAGIX vdl mag er geen probleem zijn.

en dan

Groeten

Michael

adri-s schreef op 02.03.2018 om 18:52 uur

Ik heb versie 4 en sedert deze week ook versie 5 van Magix-videowandler.

Hetzelfde probleem doet zich voor ook bij MagiX Video Easy en Magix Video Deluxe. (Zowel op mijn Medion PC en Acer laptop.)

adri-s schreef op 02.03.2018 om 18:57 uur

Ik heb versie Magix Video De Luxe, movie edit Pro.van 2016. Op de DVD zie ik ook: Charge 1.0

Zou het iets te maken kunnen hebben met verkeerde instellingen??? op die programma's?

Alvast bedankt voor je opvolging! Hopelijk geraken we er wel uit !

 

mi-bo schreef op 02.03.2018 om 19:27 uur

Adri - S,

Met MAGIX movie edit Pro 2016 en de nieuwe MAGIX videowandler , moet het goed gaan

succes met Uw mooie hobby

Groeten

Michael

adri-s schreef op 02.03.2018 om 19:40 uur

Inderdaad, het zou moéten....Mocht je nog tips of 'n oplossing hebben; die zijn welkom....

Ondertussen zoek ik verder.... Mijn volgende stap wordt het downloaden van een proefversie van een ander Magix-programma (zeer recent dus...) om te proberen of dat wél werkt...

Alvast heel erg bedankt en vriendelijke groeten !

Bol schreef op 02.03.2018 om 21:44 uur

Beste Adri-S,

Zelf bezit geen Magix RUV X programma, maar ik heb ooit, voor een collega bij hem thuis, Hi8 bandjes met een Sony Hi8 Videocamera gedigitaliseerd. Met een S-Video aansluiting, kregen wij ook storende lijnen (strepen). Wij kwamen er achter, dat we de Hi8 bandjes via een FireWire / IEEE1394 / iLink konden overzetten zonder storende lijnen (strepen). De meeste Pc's hebben standaard geen FireWire kaart meer. Misschien is het een optie, tenminste als uw Sony Hi8 Videocamera een FireWire aansluiting heeft, een FireWire kaart te kopen en deze in uw PC te plaatsen.

Ik wens u heel veel succes met het zoeken naar de juiste oplossing.

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 02.03.2018 om 22:00 uur

Ik ben bang wat hier boven omschreven is niet helemaal correct is.

Met VhS & Hi8 bandjes is het nooit mogelijk geweest om via FireWire/IEEE1394 /ILink kabel het over te zetten.

Dit zijn alle 2 analoge producten

Het zullen wel Dv bandjes zijn geweest

 

 

Bol schreef op 02.03.2018 om 22:09 uur

Beste Adri-S,

Wat ik beschreven heb, is wel correct. Alleen ik weet niet welke Sony Hi8 Videocamera u heeft. Kijk even in de handleiding van uw camera.

Groet,

Rob

3x gewijzigd i.v.m. foto toevoeging; aanvulling tekst en correctie taalfout

Laatst gewijzigd door Bol op 02.03.2018, 22:18, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

adri-s schreef op 03.03.2018 om 07:45 uur

Het betreft een oudere camera: Sony CCD - TR650E - Zeker ouder dan 23 jaar. Ze heeft enkel een composietaansluiting (3tulp) en een S-video-aansluiting..

mi-bo schreef op 03.03.2018 om 09:31 uur

Adri-S.

Download de trial versie van MAGIX vdl 2018 Prem ( dit is wel met beperkingen ) sluit de USB wandler aan via camera en Pc, hoe het verder moet staat al aangegeven op 02-03-2018 om 18.27 uur,

voor meer info kunt U mij mailen mi-bo@magix.info

Groeten

Michael

Bol schreef op 03.03.2018 om 09:42 uur

Hallo Adri-S,

Het is jammer dat uw Sony CCD - TR650E toen nog geen FireWire / iLink had.

Ik wens u heel veel succes naar het zoeken van de juiste oplossing voor u.

Fijn weekend

Rob

PS. als uw PC een Firewire aansluiting heeft, zou u op marktplaats kunnen kijken naar een Sony Camera die wel een firewire aansluiting heeft.

Laatst gewijzigd door Bol op 03.03.2018, 09:44, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

adri-s schreef op 03.03.2018 om 12:13 uur

mi-bo,

Heb de trial-versie van Video De Luxe Premium gedownload. Spijtig genoeg hetzelfde resultaat (misschien ietske beter, maar toch slechts te verwaarlozen verbetering).

prettig week-end en vriendelijke groet.

mi-bo schreef op 03.03.2018 om 13:28 uur

Adri-S,

als U i.p.v de gehele band in 1 keer digitaliseer, dit in stukjes van 10 minuten doe.

Dan komen er minder storingen.

dit gaat als volgt, als witte knopje naast de rode wordt ingedrukt krijgt U optie verder opnemen of oké ( dit laatste dan niet doen )en kan een vervolg worden gemaakt. aan het einde dan is het mogelijk de totale film als 1 geheel te maken, of worden de kleine stukjes weer gegeven, dit is beter om te monteren

Groeten

Michael