Horizontaal balanceren

rienksybrandy schreef op 13.08.2012 om 14:31 uur

Bij het verschuiven van de regelaar "horizontaal balanceren" wordt het beeld vertikaal gereduceerd. Volgens de gebruiksaanwijzing zou het beeld om het middelpunt gaan roteren. Dat is ook wat ik wil bereiken: de horizon weer precies horizontaal zetten. Met de rotatieknop rechts bovenin kan ik de horizon wel horizontaal krijgen maar dan krijg ik de zwarte stukken niet weg met inzoomen. Ik video deluxeMX. Wie weet raad ?

Reacties

Cinecor schreef op 13.08.2012 om 16:46 uur

Horizon rechtzetten:

In het effect "Rotatie/spiegeling" de schuifregelaar bij "Horizon balanceren" verplaatsen. Voor fijnregeling kan je "Hulplijnen tonen" aanvinken. Je kan ook het getal rechts (naast de schuifbalk) selecteren en een ander cijfer invullen. Helaas kan je dat cijfer niet laten scrollen door de muis erover te bewegen (komt misschien in de nieuwere versie wel?...knipoog).

Als je het rotatiewieltje rechts gebruikt, dan draait het beeld, maar er wordt niet automatisch ingezoomd. Je kan dan nog handmatig inzoomen met de schuifbalk in het effect "Positie/grootte". Dat is allemaal dubbel werk, dus de eerste methode is de juiste.

rienksybrandy schreef op 13.08.2012 om 18:26 uur

Beste Cinecor, Het probleem is nu juist dat het rechrzetten van de horizon niet gebeurd met de schuifregelaar.. U heeft waarschinlijk een oudere versie van Magix.waarbij het wel schijnt te werken.

Weet iemand of er al een patch is voor dit probleem ? Of een software update voor de MX /

Cinecor schreef op 13.08.2012 om 19:02 uur

Beste Cinecor, Het probleem is nu juist dat het rechrzetten van de horizon niet gebeurd met de schuifregelaar.. U heeft waarschinlijk een oudere versie van Magix.waarbij het wel schijnt te werken.

Weet iemand of er al een patch is voor dit probleem ? Of een software update voor de MX /

Ik heb het even nagekeken in MX Premium en het werkt pefect. Het effect moet dus gewoon zijn werk doen. Is de bedoelde clip al van een ander effect voorzien? Zo niet dan zou ik een herinstallatie overwegen en als dat niet helpt adviseer ik contact op te nemen met Magix.