hoofdstukmarkers worden op tv niet gelezen.

snelp1 schreef op 17.09.2022 om 12:57 uur

In Video Pro X14 kan een aangemaakt menu met hoofdstukmarkers op tv niet worden gelezen. Ook de transportknoppen werken niet en het laatst getoonde beeld blijft tot het eind "bevroren", terwijl het geluid wel doorloopt. Pro X13 deed dit perfect.

Reacties

Bol schreef op 17.09.2022 om 13:36 uur

@snelp1

Hallo Peter,

Als u de DVD afspeelt op uw PC met VLC media player hebt u dit dan ook?

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

PS. ik heb u thematekst (zoektekst) aangepast.

Laatst gewijzigd door Bol op 17.09.2022, 13:36, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 17.09.2022 om 13:55 uur

@snelp1

Gaat dit over een gemaakte dvd of geëxporteerd op een externe drager..

Gr

Michael

mi-bo schreef op 17.09.2022 om 14:40 uur

@snelp1

een aanvullende reactie,

als het project op de tijdlijn staat en naar externe drager wordt geëxporteerd

dan kan de usb externe drager in de usb poort van de Tv worden gedaan, en na aanklikken van project, elk gemaakt project apart worden benaderd

Wat bij U verkeerd is gegaan, weet ik niet geen beelden of bestanden van U

Gr

Michael

snelp1 schreef op 17.09.2022 om 19:51 uur

Ik kan nu een dvd-schijf niet met de VLC-player op mijn pc afspelen. Ik krijg alleen de mappen BDMV en CERTIFICATE te zien. In de map BDMV staat o.a. wel de map STREAM, maar die speelt niet af met de hoofdstukstructuur. Het betreft hier dus een door mij gemaakte/gebrande dvd-schijf.

Bol schreef op 17.09.2022 om 20:33 uur

@snelp1

Hallo Peter,

Ik heb het vermoeden, dat u geen standaard DVD brand maar een Blu-Ray. Is dit de bedoeling? Om een Blu-Ray schijf te kunnen afspelen moet u wel een Blu-Ray speler hebben. Een standaard DVD speler ondersteunt geen gebrande Blu-Ray schijven

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 17.09.2022, 20:39, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

snelp1 schreef op 17.09.2022 om 20:57 uur

Ja, het is een Blu-Ray brander. Zowel de ingebouwde als een externe Blu-Ray brander geven hetzelfde resultaat. Deze configuratie gebruik ik zonder problemen vanaf versie Pro X9.

Bol schreef op 17.09.2022 om 23:48 uur

@snelp1

Hallo Peter,

Als u uw project is gebrand als Blu-Ray, dan is deze niet afspeelbaar in de standaard VLC media player. Zelf speel ik mijn Blu-Ray schijfjes af in Cyberlink Media Suite 15.

Ik ga eens een projectbestand van mij als Blu-Ray branden. Alleen, ik weet niet wat voor instellingen u gebruikt bij het branden van een Blu-Ray. Kunt u mij die geven?

Met vriendelijk groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 18.09.2022 om 13:13 uur

@snelp1

U heeft mij een beetje op het verkeerde been gezet, eerst schrijft U over

"In Video Pro X14 kan een aangemaakt menu met hoofdstukmarkers op tv niet worden gelezen."

Later gaat het over een dvd die gebrand is als Blu-Ray en moet woorden afgespeeld op de Pc.

Als via Blu-Ray branden op een dvd max 10/15 minuten een project wordt gebrand, zal er geen menu structuur mee worden gebrand, op een Blu-Ray is dit wel mogelijk.

Gr

Michael

Wijziging aangebracht ons moet mij zijn

Bol schreef op 18.09.2022 om 14:12 uur

@snelp1

Hallo Peter,

U hebt mij zeker niet op het verkeerde been gezet. Wanneer ik een filmproject brand als een ISO Blu-Ray bestand, wordt er weldegelijk één menustructuur mee gebrand.

Als ik deze op een DVD+R 4,7GB brand en ga afspelen via mijn Blu-Ray speler, dan wordt deze schijf niet herkend, maar dezelfde Blu-Ray schijf speelt wel goed af op mijn PC via het programma Cyberlink Media Suite 15,​​​​​​ inclusief menustructuur.

Als ik ditzelfde filmproject als AVCHD op een DVD +R 4,7GB schijf brand, dan kan ik deze schijf wel afspelen via mijn Blu-Ray speler óók met een menustructuur.

Met vriendelijk groet,

Rob

Aanvulling op: 18-09-2022 om 14:31uur

AVCHD Image

Blu-Ray image

Diverse keren gewijzigd i.v.m. verbeteringen en aanvullingen

Laatst gewijzigd door Bol op 18.09.2022, 16:41, in totaal 4 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 18.09.2022 om 16:55 uur

@snelp1

Hallo Peter,

Op mijn ander PC staat nog Pro X9. Ik kon nu ook wel mijn filmproject als Blu-Ray op een DVD + R 4,7GB branden, incl. menustructuur. Maar deze werd ook nu weer niet door mijn Blu-Ray Speler ondersteund. Als ik het als  AVCHD op een DVD +R 4,7GB schijf brand, dan wordt deze wel ondersteund, incl. menustructuur.

Mijn conclusie is dan ook, dat als je een filmproject gaat branden, deze op een Blu-Ray schijf moet doen en niet op een DVD schijf. Zelf kan ik dit niet uitproberen, daar ik geen Blu-Ray schijven meer hebt, want ik speel al mijn Blu-Ray ISO bestanden direct af via mijn media player Med8er - MED800X3D

Succes, Rob

Diverse keren gewijzigd i.v.m. verbeteringen in mijn antwoord

Laatst gewijzigd door Bol op 18.09.2022, 17:56, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-