Hoe plaats ik een Word bestand op mijn website met Website Maker 4, zonder dat dit bestand vervormd wordt en zodat het ook kan geopend worden?

aamely schreef op 23.09.2013 om 19:38 uur

Hallo allen,

wanneer ik op mijn website, met Website  Maker 4, een Word-document plaats, met copy-paste, dan is dat document helemaal vervormd qua bladindeling enz.

Wanneer ik gewoon het bestand upload en het dan op de pagina sleep, dan krijg ik een icoon te zien doch ik kan het bestand niet openen. Dat is ook zo met een PDF-bestand. Zelfs in de preview kan ik het niet openen.

Het PDF-bestand wordt eerst met een PDF-icoontje opgeslagen en nadien verandert dat icoontje naar een vierkant met een rood kruis erin en met de tekst: "Ander bestand".

Een Word-bestand krijgt soms een "W"-icoontje en soms een icoontje met 3 afgebeelde bladzijden op.

Hopelijk krijg ik hier wat hulp en bruikbare antwoorden.

Dank bij voorbaat.

Reacties

RiViS schreef op 24.09.2013 om 15:06 uur

Even wat opmerkingen / tips:

Vergeet je niet om de veranderingen op te slaan?

Ik heb het net even geprobeerd met een PDF bestand: In de preview werkt het: ik krijg gewoon het bestand te zien bij aanklikken van het PDF icon.

Wat ik zelf meestal doe: Ik maak een klein tekstveld met een verwijzing naar het bestand, bv  met de tekst "Les 1". Als het tekstveld er nog staat, klik ik op het icon "Link" (de kettingschakels, rechtsboven), klik dan aan: Download-link en klik op "Bestand selecteren". Kies nu het ge-uploade bestand dat hoort bij "Les 1" en klik OK. De tekst "Les 1" is nu onderstreept: Les 1 , ten teken dat er een link is. Als je nu naar de preview gaat en je klikt op Les1, dan kun je kiezen tussen "Bestand openen" of "Bestand opslaan" . Dit werkt tot volle tevredenheid van mijn site bezoekers.

groet,

Rijk

aamely schreef op 24.09.2013 om 15:35 uur

Rijk, bedankt voor de info. Deze nacht had ik tijd over en heb het systeem met de link geprobeerd en dat werkte perfect. Klikken op het icoontje werkt niet, doch door de link te gebruiken heb ik het icoontje niet meer nodig.

Nu heb ik echter een ander probleem gekregen: Wanneer ik in Windows 7 Website MAker open lukt het normaal. Doch zodra ik de previewfunctie aanklik loopt het fout: ik krijg de melding dat internet exploren niet werkt.

Heb jij daar misschien ook een oplossing voor?

Groet

Antoine

Laatst gewijzigd door aamely op 24.09.2013, 15:35, in totaal 1 keer gewijzigd.

Hallo, Ik ben Antoine

Het maken van een website was voor mij een nieuwe uitdaging. Ben er echt nog leek in en vandaar dat ik soms hulp zoek en vraag.

Ik gebruik Website Maker De Luxe.