Reacties

mi-bo schreef op 31.12.2021 om 20:34 uur

@John-Gelderblom

Beste John.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum

Vermoedelijk heeft U iets aan deze Tutorial.

https://www.magix.info/nl/tutorials/ruv-2022-versie-7-0-1-12--1275696/

Sc6

Blijf gezond, rustige jaarwisseling en een Covid-19 (omikron)vrij 2022 toegewenst

M.vr.gr

Michael

mi-bo schreef op 01.01.2022 om 11:53 uur

@John-Gelderblom

Beste John

Daar ik Uw probleem niet heb kunnen reproduceren,

een kleine promo gemaakt

http://www.mi-bo.magix.net/album/alle-albums/!/oa/7525299/

Uw beelden komen toch wel van een analoge videorecorder / camera ( bandjes)

Sc6

Een gezond en Covid-19( Omikron ) vrij 2022.

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 01.01.2022 om 13:38 uur

@John-Gelderblom

Hallo John,

Welkom op het forum door en voor Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkander, maar het staat wel geheel los van Magix Support.

Misschien is dit de oplossing voor uw probleem. Ga naar: Bestand / Instellingen / Programma-instellingen terugzetten....

Als het bovenstaande niet het gewenste resultaat geeft, verwijder dan eens het VideoEay.ini bestand. Hierdoor worden nu ook alle programma-instellingen gereset incl. eventuele PC configuratiefouten. Bij het opstarten van Video Easy X wordt dit INI bestand automatisch weer aangemaakt.

Het kan zijn dat u een andere versie hebt, maar het principe is gelijk. Alleen moet u dan gaan naar de map Video_easy_X .

Succes, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Laatst gewijzigd door Bol op 01.01.2022, 13:40, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

John-Gelderblom schreef op 01.01.2022 om 22:31 uur

Ik heb analoge film middels Magix software gemigreerd naar digitale versie. Aan de onder rand en de linker zijkant zit een gerafelde deel. Hoe kan je met Magix functionaliteit deze randen scherp recht maken?

Bol schreef op 02.01.2022 om 00:18 uur

@John-Gelderblom

Hallo John,

U eerste vraag is / was: "melding: Pad niet gevonden."  Mijn vraag u is, hoe hebt u dit probleem opgelost? Het antwoord hierop, zou u andere forumleden mee kunnen helpen, met een gelijksoortig probleem.

U hebt u analoge film middels Magix software gemigreerd naar digitale versie. Ik heb twee vragen aan u:

  1. wat bedoeld u precies met "gemigreerd"?
  2. Met welk Magix Software hebt dit gedaan

....Aan de onder rand en de linker zijkant zit een gerafelde deel. Hoe kan je met Magix functionaliteit deze randen scherp recht maken?....

Met Magix Video Easy X is dit niet mogelijk, maar wel als u bv. VDL2022 zou hebben. Dit doet u dan als volgt:

  • Activeer het beeldmateriaal
  • ga naar: Effecten - grootte/positie/rotatie
  • zet de breedte op bv 1950px (nu wordt het beeld materiaal iets groter gemaakt)
  • Als het goed is dan zijn de gerafelde kanten verdwenen

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 02.01.2022, 00:19, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 02.01.2022 om 00:31 uur

@John-Gelderblom

Hallo John,

In mijn eerder antwoord schreef ik, dat het in Magix Video Easy X niet mogelijk zou zijn om de gerafelde kanten weg te halen. Bij naderinzien is het in Magix Video Easy X weldegelijk mogelijk. Klik op het tabblad Sjablonen en kies het Sjabloon Randstoringen verwijderen.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 02.01.2022, 00:34, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 02.01.2022 om 09:53 uur

@John-Gelderblom

Beste John

Dank voor Uw Feedback.

Jammer nergens kunnen lezen, hoe U het eerste probleem heeft opgelost

Maar een reactie op Uw 2de probleem, staat hieronder

http://www.mi-bo.magix.net/album/alle-albums/!/oa/7525319/

Dit werkt alleen als het gehele project uit een geheel bestaat, heeft U scene detectie gedaan, dan zal elk projectje opnieuw gedaan moeten worden

Sc6 met het digitaliseren van Uw dierbare beelden

Een gezond en Covid-19( Omikron ) vrij 2022.

M.vr.gr

Michael

John-Gelderblom schreef op 02.01.2022 om 11:58 uur

Beste Michael, allereerst een gezond en gelukkig nieuwjaar. Complimenten en dank voor de snelle en professionele ondersteuning. Het was voor mij even zoeken om het Pad juist te zetten. Ik had verwacht dat ik het juiste pad diende aan te geven binnen de Magix functionaliteit/ scherm. En misschien kan/moet dat ook wel. Nu ben ik na de juiste plaats in de de Windows directory gegaan waar het aangemaakte test filmpje staat. En het werkte. Ik weet niet of het mij een tweede keer gaat lukken. Met het antwoord op mijn tweede vraag, het vergroten van het beeld, ga ik aan de slag. Veel tijd besteden aan experimenteren tijdens de de feestdagen werd niet altijd op gewaardeerd door mijn gezin en aanhang. De eerste filmpjes tonen van toen mijn kinderen 26 en 29 jaar waren maakte veel goed.

mi-bo schreef op 02.01.2022 om 12:34 uur

@John-Gelderblom

Beste John.

Voor U en Uw dierbare ook de allerbeste wensen.

Dank voor de uitgebreide Feedback.

Het probleem van Pad aangeven ben ik nooit tegen gekomen, maar U heeft het gelukkig zelf op kunnen lossen.

Ik hoop dat het verder gaat lukken met de kleine promo.

Succes met het digitaliseren van Uw dierbare beelden.

een gezond en Covid-19 ( Omikron) vrij 2022.

M.vr.gr

Michael

 

 

Bol schreef op 02.01.2022 om 23:16 uur

@John-Gelderblom

Hallo John,

Het doet mij deugd om te lezen, dat uw probleem min of meer is opgelost. Soms kan het zijn, dat er op een of andere manier het standaard pad wordt gewijzigd. Door Magix Video Easy X terug te zetten op de standaard programma-instellingen, wordt dit pad weer hersteld.

Ik wens u succes met het digitaliseren en het samenstellen van uw films.

Met vriendelijke groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 02.01.2022, 23:17, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-