Hoe krijg in het geluidsniveau hoger bij het overzetten van een camcorderfilmpje met Red uw video 4?

silviabroeren schreef op 07.04.2012 om 11:57 uur

Het geluid op de camcorder is prima, ook als ik deze afspeel op de TV. Bij het overzetten van de film via de USB-video-convertor en Red uw video 4 (gebruik verder Windows XP) verlies ik het geluid bijna helemaal (dacht eerst dat het geluid het helemaal niet deed). Alle volumeknoppen die ik kon vinden op zijn hoogst gezet, maar helaas geen duidelijk hoorbaar geluid. Ook na branden en via TV met hoogste volume niet duidelijk hoorbaar.

Hoe kan ik eea aanpassen zodat het geluid in dezelfde kwaliteit mee overgezet wordt?

Alvast bedankt voor de reacties.

M.vr.gr. Silvia

Reacties

mi-bo schreef op 07.04.2012 om 13:09 uur

Vermoedelijk zullen Uw instellingen niet helemaal goed staan, neem een kijkje op http://www.magixvdlbijspijkeren.nl

rechts boven staat alles over RUV 4.0

succes.

 

silviabroeren schreef op 07.04.2012 om 18:37 uur

Bedankt voor de reactie maar kan helaas helemaal niets vinden over instellingen is ik de link heb geopend. Kan in RUV ook geen knop "instellingen' vinden.

Wel ontdekt dat als ik het scherm Audio opname heb en op Niveauregeling druk, ik een foutmelding krijg: geen audiomixer gevonden, installeer deze met "windows set-up" in de systeembesturing > "software".

Helaas ook weer geen idee waar ik dit kan vinden. Nog meer ideeen?

mi-bo schreef op 08.04.2012 om 13:12 uur

Alles staat perfect omschreven.

het is een lang verhaal, rechts met schuifbalk naar beneden te scrollen.

succes.

silviabroeren schreef op 08.04.2012 om 14:31 uur

Hoi,

Denk dat het gelukt is! Wel weer een "echter" nu kreeg ik er ook muziek bij waarvan ik geen idee heb waar die vandaan komt. Het lijkt op de menu-muziek die ik bij een ande project gehoord hebt, dit was wel een "nieuw" project.

Wilde het opnieuw proberen en toen kreeg ik het probleem, dat na de overdracht te hebben beeindigd er geen objecten getoond worden om te bewerken?!?! Ook na opnieuw opstarten van het programma lukt het niet meer.

Ideeen?

Gr. Silvia

silviabroeren schreef op 08.04.2012 om 19:09 uur

Nogmaals eea geprobeerd en nu succesvol een filmpje op kunnen slaan mèt duidelijk geluid! Joepie, mi-bo bedankt!

Nog wel een klein vraagje; kan ik twee (of meer) objecten samen voegen tot 1? RUV heeft van 1 filmpje van 5 min 3 objecten gemaakt, bij bekijken geen probleem maar niet zo mooi in het menu omdat het dan 3 hoofdstukken worden.