Hoe krijg ik de volgorde van 3 slideshows achterelkaar?

muitendaal schreef op 11.03.2013 om 12:56 uur

Beste Magix.

Ik heb 3 slideshows gemaakt. Nu heb ik ze gebrand op een DVD. Maar.....? Nu krijg ik de volgorde niet goed.

Bij bewerken staat er reeds een 1,2, of 3 in. Als ik deze omdraai, bv. deel 3 wordt deel 2. Dan speelt de DVD speler toch eerst deel 3 af. Hoe nu te handelen?

Reacties

RiViS schreef op 11.03.2013 om 13:36 uur

Ik neem aan dat je het over Bewerken hebt in het scherm Branden, onder de tab Bewerken. Links staan de 3 shows onder Navigatie. Klik op een show en nu kun je met de 2 pijltjes onderaan die show naar boven of onder verplaatsen. Zo maak je de volgorde voor het branden en afspelen.

Als je eerst een proef wilt doen, dan zou je dat op een RW DVD (herschrijfbare DVD) kunnen doen, dat heeft mij al heel wat schijfjes bespaard!

groet,

Rijk

muitendaal schreef op 11.03.2013 om 21:20 uur

Beste Rijk.

Ja, dat heb ik al gedaan. Maar hij blijft toch de oude manier nemen.

En dan bedoel ik de cijfers in de icoontjes. Als je die verplaatst, zoals jij zegt. Dan doet hij toch wat er in de icoontjes als nummer staat . Dus 1,3,2 De brander neemt dan toch. 1,2,3

Deze cijfers kan ik niet veranderen. Toch wel?

Groetjes Mirjam

RiViS schreef op 12.03.2013 om 14:20 uur

Hallo Mirjam,

Het zou toch zo goed moeten gaan. Maar als je al eerder een dvd hebt gebrand in dit project dan krijg je bij volgende keren de vragen of je de bestaande bestanden wilt gebruiken of dat er opnieuw geëncodeerd moet worden. In dit geval moet je beslist het dvd menu opnieuw laten encoderen, anders wordt het oude weer opnieuw gebruikt! Als je 100 % zekerheid wilt, kies dan voor: alles opnieuw encoderen, dan wordt alles opnieuw uitgerekend, dus dat duurt wel langer, maar dan weet je zeker dat de laatste wijzigingen worden meegenomen.

Als je alleen een tweede dvd wilt laten branden zonder dat je iets gewijzigd hebt, kun je kiezen voor: alles gebruiken, dat gaat dan veel sneller.

groet,

Rijk

muitendaal schreef op 12.03.2013 om 17:09 uur

Hallo Rijk.

Ja, dat heb ik ook allemaal gedaan.

Maar het is gekomen, nadat ik een ghostmelding had ontvangen. Ik heb toen één slideshow gewisseld. Via de muis ingedrukt houden en toen een nieuwe slideshow gemaakt.

De ghostbeelden(muziek) was verdwenen. Dus ik blij. Maar nu gaat het branden niet meer. Omdat ik toen de slideshow weer gewisseld heb, om de volgorde goed te houden.

Maar er staat nu in de linkerkant 1, 3, 2, En hij brandt toch 1,2,3.

Ik begrijp het nu niet echt meer. Wat te doen?

Groetjes Mirjam.

)