Hoe krijg ik de fim op mijn PC.

karin-m56 schreef op 20.08.2013 om 11:07 uur

Heb MagixVideoGrabby programma en driver geinstalleerd. Wil film importeren, druk op Bestand, Importeren, Video invoegen. Kom ik in een scherm "Waar wilt u een bestand van importeren?" Neem "Video van analoge bronnen, bv videorecorder."Kom ik in een scherm met een hele grote gele stekker, met de vraag "Wanneer dit nog niet gedaan is, verbindt u nu uw analoge opname apparaat met de computer en schakel u dit in." Alles is aangesloten van scart in video, naar rood geel wit stekker in de usb stekker. En nu houdt het op!?

Maar bij de hulp staat ook, " Let op! Voor analoge video-opnamen is speciale hardware nodig die het mogelijk maakt een videosignaal op de computer op te nemen. Dergelijke apparaten worden veelal "Videokaart" of "video grabber" genoemd en bestaan zowel als interne insteekkaart (PCI, PCI-express) als als extern apparaat dat per USB of FireWire (ook wel i.Link of IEEE 1394 genoemd) met de computer verbonden wordt."

 

 

 

Reacties

magixagent schreef op 20.08.2013 om 13:30 uur

Vermoedelijk heeft u geen software op Uw computer staan, om de analoge beelden te bewerken.

Zo ja dan heeft u van MAGIX een software pakket gekregen, waar U analoge beelden die zijn omgezet met de Grabby bewerken dit wel eerst installeren,

gr

karin-m56 schreef op 21.08.2013 om 14:13 uur

 

Bedankt voor uw reactie.

Nou dat probeerde ik die man bij Mediamarkt ook al duidelijk te maken, moet ik niet een videokaart hebben op mijn laptop, maar dat was niet nodig want dat doet die usbstekker Grabby van Magix.

En bij Maxic zit geen softwarepakket, dat moet je downloaden van internet samen met de drivers???

Wat!!!! moet ik dan hebben om de videofilm op de laptop te krijgen, bewerkingprogramma,s genoeg.

Ik heb een videokaart Pinnacle, maar die doet het denk ik niet meer. Vandaar dat ik nu iets zoek om die film binnen te halen.

 

mi-bo schreef op 21.08.2013 om 14:47 uur

Karin-m56.
Het product terug brengen naar de Mediamarkt, en het Red Uw Video pakket van MAGIX kopen ( RUV 6.0  € 59,99)) dit is een usb-omzetter + software die U op de laptop dient te installeren, en neem dan een kijkje op http://www.magixvdlbijspijkeren.nl  ( ik heb een probleem) hoe U het product het best kunt installeren .
succes.

karin-m56 schreef op 27.08.2013 om 09:36 uur

Bedankt voor jullie reactie mi-bo en magixagent,

Ik heb al jaren Pinnacle op mijn PC staan, maar die is al zo oud, die werkt dus niet meer, denk ik, heb ik een usd stekker gekocht van EasyCap met software Ulead, dat heeft gewerkt, maar ook dat werkt niet meer. Heb toen bij Mediamarkt de Grabby gekocht en die werkt ook niet, maar ben er nu wel achter dat mijn PC gewoon te oud is met Windows XP. Want heb dat laatste stekkertje bij iemand anders geprobeerd met Windows 8 en daar doet hij het wel. Ik heb bij de Magix géén software gekregen, moest ik downloaden van Internet samen met een driver. Ben nu alleen nog even op zoek naar de handleiding hoe ik de films kan bewerken.