Hoe krijg ik de beweging goed bij panorama's?

jc.van.dinteren schreef op 23.12.2014 om 14:45 uur

Ik gebruik Fotostory de Luxe 2014. Bij brede panoramafoto's lukt het me maar niet de beweging van links naar rechts (of andersom) goed te krijgen. Ik zet de uitsnede op verhouding 16:9 en plaats het kader helemaal rechts of links op de panoramafoto (afhankelijk van hoe je de beeging wilt hebben) . Onder het kopje Camera-/Zoombeweging selecteer ik de pijl die de richting van de gewenste beweging aangeeft. Volgens mij zouden alle handelingen daarmee verricht zijn om een mooi overzicht van de panoramafoto te krijgen, maar het blijkt niet zo te zijn. Wie weet de oplossing? Ik meende dat het in oudere versies veel gemakkelijk ging....

Reacties

RiViS schreef op 23.12.2014 om 16:13 uur

Hallo JC,

Let op: er is soms een misverstand over de bewegingsrichting. Het effect heet: camerabeweging en dat betekent dat de beweging van de camera wordt nagebootst. Het gevolg is dat je foto juist de andere kant op beweegt! Probeer het dus eens met de tegenovergstelde richting van de pijl.

groet,

Rijk

jc.van.dinteren schreef op 27.12.2014 om 13:40 uur

Probleem opgelost. Ik wilde te veel instellingen gebruiken. Het volstaat om naar camera-/zoombeweging te gaan, de gewenste richting naar links of rechts te kiezen en al of niet de tijdinstelling te selecteren. En dan blijt het prima te werken.