Nee, het gaat met name om liggende foto's, bijvoorbeeld.
Als je deze foto met de zoom beeldvullend maakt, dan wordt de foto wel breder maar zowel aan de bovenkant als aan de onderkant gaat er een reep af. Dat is aan de onderkant wel tot aan de linker onderkant van de genomen schuur. En daarmee vervalt het karakter van de foto. Overigens verdwijnt ook aan de bovenkant dan een reep van de zelfde grootte.
Vraag is natuurlijk: hoe maak je een foto beeldvullend waarbij de hele foto in tact blijft.
De foto gaat er dus zo uitzien na gebruik van de zoom of beeldvullend maken.
Het gaat om bestaande foto's zie zijn opgenomen in een bestand, die ik gebruik voor het maken van een DVD
Voormalige gebruiker
schreef op 28.05.2016 om 23:02 uur
Beste,
De foto's zijn niet als 16:9 maar als 4:3 gemaakt. Waneer u ze nu op de tijdlijn van fotostory easy versie 2 zet dan heeft u links en rechts een zwarte balk. zie afbeelding
Wanneer u deze zoom (beeldvullend maakt) wordt de foto vanuit het midden opgerekt, met als gevolg dat deze zowel in de hoogte als in de laagte evenredig wordt uitgerekt. Hier kunt u helaas niets meer aan veranderen.
Bedankt voor jouw reactie. Het is mij duidelijk. Helaas is er in dit programma hiervoor geen oplossing.
Op mijn oude XP computer had ik een ander programma, waarbij ik bij de instelling 4:3 toch gewoon en direct beeldvullende foto's op mijn DVD kreeg. Eigenlijk vreemd dat je dat niet krijgt bij dit modernere programma.
Groet,
Arie
Voormalige gebruiker
schreef op 28.05.2016 om 23:20 uur
Hallo Arie,
Ik ben nog nooit een programma tegengekomen, die van een 4:3 foto een 16:9 foto beeldvullend kon / kan uitlijnen zonder dat de foto vervormt.
Wanneer je de vervormingen op de koop toe wilt nemen, dan zou je het vinkje bij "Proporties behouden" kunnen weghalen en dan handmatig de linker- en rechterkant naar de zijkanten uit te rekken. zie afbeelding