Hoe kan je een stukje uit een foto knippen en dan op een andere foto/afbeelding plaatsen? Ik dacht dat de naam hiervoor was in lagen werken, maar dat is dit dus niet ;) met vriendelijke groet, Jessica

jessica.1989 schreef op 17.03.2014 om 15:24 uur

Hallo,

Ik wil graag foto`s gaan bewerken met uit één foto een persoon te "knippe" en dan op een andere foto plaatsen, hoe kan ik dat doen?
Ik dacht dat het heet "in lagen werken" maar ik zie bij de handleiding dat dit wat anders is.

Met vriendelijke groet,

Jessica

Reacties

RiViS schreef op 17.03.2014 om 16:46 uur

Hallo Jessica,

Of het helemaal volgens de regels is weet ik niet, maar op de volgende manier lukt dat: met het gereedschap Klonen/Magisch wissen.

Activeer dit gereedschap (het stempeltje), nu kun je om de persoon (die je wilt kopieren) een gesloten vorm tekenen. Toets nu Ctrl C (kopieer) en ga naar de foto waar je de persoon wilt toevoegen. Klik wel even op het selectiegereedschap (om het klonen uit te schakelen), toets nu Ctrl V (plak), de persoon komt ergens willekeurig te staan en nu kun je hem met de muis naar de gewenste plek slepen en hem ook nog op grootte aanpassen als dat nodig is.

groet,

Rijk

 

jessica.1989 schreef op 18.03.2014 om 18:43 uur

Beste Rijk,

Bedankt voor je snelle reactie!
Weet je misschien ook hoe je een mooi randje kan maken of dat je het op de een of andere manier over kan laten lopen op de andere foto waar je het uitgeknipte stukje op plak?

Groetjes,
Jessica

STORM schreef op 17.07.2016 om 23:04 uur

Kan je ook een voorwerp knippen uit een achtergrond door een kleur te isoleren?

Laatst gewijzigd door STORM op 17.07.2016, 23:04, in totaal 1 keer gewijzigd.

Hallo,

Ron Hofman, zo heet ik en ben al sinds 2006 met Magix video de luxe aan de gang. Ik mag wel zeggen dat ik er de nodige ervaring mee heb. Ik ben tevens meer dan 25 jaar lid geweest van videoclub De IJsselstreek en nu sinds drie jaar lid van filmgroep Capelle in Capelle aan den IJssel. Het leukste om te doen vind ik speelfilms maken, maar ook reportages en ook bedrijfsfilms vind ik erg leuk om te maken.