Hoe kan je een heel spoor selecteren in MMM 2014 premium en is het mogelijk om maten tussen te voegen in het arrangement?

mariellekuyt schreef op 23.01.2014 om 21:51 uur

Wanneer ik de samples van een heel spoor wil veranderen in volume of een geluidseffect aan de sample wil toevoegen, dien ik met de sleper alle samples op het spoor af te gaan om te selecteren. Is er een knop 'select all 'of 'selecteer spoor'?

Ook vraag ik me af of het mogelijk is om bv midden in een bestaand element maten/ lege kolom tussen te voegen, om ze het nummer te kunnen verlengen ?  (bv een knip te maken op een bepaald punt in de arranger en het arrangement maten/ tijdsduur op te kunnen schuiven?).

Alvast bedankt.

Reacties

RiViS schreef op 23.01.2014 om 23:09 uur

Hallo Marielle,

Veranderingen per spoor kun je met de mixer doen. Open hem met het icon rechts onder, of met sneltoets M. Klik daar wat rond om te zien wat je allemaal kunt veranderen/toevoegen!

Element tussen voegen: Zet de afspeelmarker op de gewenste plek en kies dan de geschikte muismodus (klik op meest rechtse icon op de grijze balk boven), bij voorbeeld: muismodus "verplaats alles". Dan kun je met de muis alles na de knip naar rechts schuiven.

groet,

Rijk